Paperjam bij mijn Hp Laserjet4

Pagina: 1
Acties:

• sinned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11-2021
Hoi,

na lange tijd zonder problemen geprint te hebben op mijn Hp Laserjet4 zit ik nu met een probleem :'(.

Het papier in de printer blijft "hangen". d.w.z. het komt er wel uit alleen een cm of 5 blijft "hangen" en ik krijg de foutmelding "Paperjam".

Ik heb dit probleem nooit gehad en het heeft zich van de een op de andere dag voor gedaan.

Weet iemand hoe dit probleem op te lossen is?

Dennis

Verwijderd

Is het een terugkerend probleem ? Zo nee, gewoon papier eruit raggen en verder gaan zoals je altijd deed, gebeurt wel eens. :)

• sinned
terugkerend probleem, helaas

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

DarkSide

theres no place like ::1

Hij blijft dus hangen als hij er uitkomt?
Je kan de doorvoerrollen vervangen of stroevermaken met rubberregenerator. Dit doe ik vaak bij klanten als de rollen tijdelijk niet meer aanwezig zijn.
Je kan de kap er redelijk makkelijk afhalen, pas op met het verwijderen van de kap dat je flatcable van het display losmaakt. Daz zie je boven de scanner de output unit zitten, met 2 doorvoerrollen eraan.
Haal deze los (onder zitten 2 lipjes die je in kan drukken om de unit te verwijderen).
Verwijder nu de bovenste doorvoerrol (deze is het belangrijkst, hier hangt het papier op). Je zal ook voelen dat deze glad zal zijn.
Deze dient vervangen te worden,c.q. opgeruwd te worden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:48

ChUcKiE

Dus........

Heb ik ook sinds een week of drie last van!!! Papier krult dan helemaal op en loopt niet meer goed door de laatste rolletjes heen!

Vervangen van de rolletjes verhelpt dat, maar kost ook iets!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Het kan ook zijn dat er een klein propje vastzit die de hele boel ophoud. Kostte op mijn werk 600 piek om te laten repareren... de hele printer moest uit elkaar !!!

Veel succes.. ;)

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Hmm waarschijnlijk zit er nog ergens achterin een klein stukje papier vast..gewoon met zo'n luxht spuit gedoe effe goed schoonmaken..

• sinned
ok zal eens kijken, thx

Dennis

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 13:39 schreef ChUcKiE het volgende:

Heb ik ook sinds een week of drie last van!!! Papier krult dan helemaal op en loopt niet meer goed door de laatste rolletjes heen!

Vervangen van de rolletjes verhelpt dat, maar kost ook iets!
Welk type?

Voor een aantal types kan je bij HP namelijk GRATIS ondedelen bestellen omdat ze erkennen dat er een productie fout is.

Dit geldt iig voor de 6L (en dus ook de 5L omdat die mechanisch hetzelfde zijn)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
hallo ik heb ook een laserjet 4 en ook die had paperjam

ff met fijn schuurpapier de laatste rolletjes opgeschuurt

die bovenaaan voor de papier uitbak zitten

en toen deed / doet ie het weer als vanouds !! kost niks alleen een 30min tijd !! *D

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Dit is een heel bekend probleem.
De mogelijke oorzaken zijn al genoemd:
-er zit ergens een snipper papier of een paperclip in de printer, deze verstoord de doorvoer van het papier.
-de rubberen rolletjes die voor het papiertransport zorgen zijn te glad geworden in de loop van de tijd. Er vormt zich vaak een laagje stof of zelfs kalk van het papier op de rolletjes.
Oplossing hiervoor kan idd zijn de rolletjes een beetje schuren met een stukje schuurpapier. Hiervoor is bdw ook speciaal schoonmaakmiddel in de handel, genaamd platenclean.

Waarschijnlijk zul je wel wat van de kappen moeten verwijderen om er goed bij te kunnen. Maar dan kun je hem meteen ook ff goed schoonblazen en/of schoonzuigen.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1