Zacht geluid

Pagina: 1
Acties:

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 21:52
Een paar jaar geleden heb ik een panasonic stereo torentje gekocht. Nu kwam ik op het briljante idee om mijn computer aan mijn stereo te slingeren, door middel van 2 tulp- stekkertjes in de stereo en een jag plugje in de geluidskart. Tot mijn teleurstelling kwam er bijna geen geluid uit de stereo. Als ik mijn geluidskaart helemaal open zet komt er nog net geluid uit.

Betekent dit dat de geluidkaart niet genoeg vermogen kan leveren? Zo ja, welke geluidskaart kan dit wel? Of moet ik misschien een appart luidspreker setje voor de comp kopen?

Ik wil gewoon een beetje stevig geluid bij het afspelen van mp3's en dvd's. Mijn budget is ongeveer 300 tot 400 gulden, of voor de eurofielen onder jullie: ongeveer 160 euro.

Iemand een ideetje?

The JavaScript GoT Tracker

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde gedaan, alleen dan de tulpstekkertjes in mijn versterker gestoken. Geen probleem wat volume betreft.-

Verwijderd

op wat voor ingang van je stereo heb je hem aangesloten? en welke uitgang van je geluidskaart heb je gebruikt?

• hereweare67893
  • Niet online
Op zondag 06 januari 2002 14:46 schreef MrShaggy het volgende:
op wat voor ingang van je stereo heb je hem aangesloten? en welke uitgang van je geluidskaart heb je gebruikt?
Op de line-out van mijn geluidskaart (simpele Creative PCI 64 kaart), en in de line-in van de versterker.

Et voila --> sound :)

• MickMack
Ja, zo heb ik het gedaan. In min geval heb ik de comp op de AUX gezet, omdat dit de enigste plek is waarop ik externe apparatuur kan aansluiten. Kan het misschien zijn dat de stereo een te grote weerstand heeft? In het boekje van de stereo staat:

Ingangsgevoeligheid AUX: 250 mV
Ingangsimpedantie AUX: 10 Kilo Ohm

Op de site van creative of in het boekje van de geluidskaart staat niet vermeld wat het maximale vermogen van de geluidskaart is (Sound Blaster 64 PCI).

Iemand die hier verstand van heeft?

• hereweare67893
  • Niet online
Can't help you there. Ik ben al lang blij dat het het doet. :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Afgelopen week was er precies hetzelfde topic, met dezelfde vraag. Die topicstarter had het gepresteerd om het kabeltje in de verkeerde aansluiting op zijn geluidskaart aan te sluiten. Onder het mom van: "ja maar, ik heb ook pc speakertjes, dus die uitgang was al bezet. Dus heb ik hem maar op de ingang van de geluidskaart aangesloten, want die was nog vrij. En nu komt er helemaal geen geluid uit, hoe kan dat"

Ik durf het bijna niet te vragen, maar jij bent toch niet precies hetzelfde aan het doen hè? >:)

Want zo klinkt het namelijk wel.....

(Als je alleen wat hoort als alles voluit staat, komt dat door overspraak op de geluidskaart. Dus een heel klein beetje uitgangssignaal op de ingang)

Controleer dus ff heel goed of je:
1. De UITgang van je geluidskaart gebruikt
2. Je de INgang op je stereo gebruikt
3. Of je ook daadwerkelijk die ingeng hebt geselecteerd
3. Of je ook daadwerkelijk het volume open hebt staan

Succes en laat maar weten of het is gelukt

• MickMack
Ja, helemaal achterlijk ben ik ook niet. :)

Maar ik heb het gecontroleerd en alles is goed aangesloten. Op de geluidskaart zit maar 1 uitgang (line out) en 2 ingangen. Op die ene uitgang hangen nu mijn gewone comp speakers. Ik weet wel dat die speaker wat gevoeliger zijn, maar andere mensen kunnen ook hun stereo op geluidskaart aansluiten, en ik weer eens niet |:(

Wat ik zelf denk, is dat die stereo toren een beetje brak is wat betreft de AUX poort.

• MickMack
specificaties :
Ik zag bij ricardo dze dolby surround versterker: is dit wat, of heeft een van jullie hem misschien staan thuis?

* Deze versterker met meerdere ingangen plus 2 microfooningangen.

* 5 luidsprekeruitgangen.
uitgangsvermogen is 2 x 35W + 3 x 10W

* Microfooningangen met echo functie dus ook geschikt voor karaoke.

* kan prima overweg met de meeste overige stereoapparatuur.
Afmetingen : 42 x 33 x 10 (cm)
Gewicht : 5,6 Kg.

kijk voor specificaties op : http://www.koda-audio.com/home1.html en dan bij type naar AV-1300.

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 16:37 schreef MickMack het volgende:
Wat ik zelf denk, is dat die stereo toren een beetje brak is wat betreft de AUX poort.
Als je dat denkt lijkt het me een stuk verstandiger om dat eerst eens te testen voordat je hier je afvraagt waarom je geluid het niet doet....
Pagina: 1