harde schijf voor de helft dood???

Pagina: 1
Acties:

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-04 21:05
Ik heb een Maxtor 60 gigschijf gekocht, werkte anderhalve week perfect (windows 98). Toen me schijf proberen te formatteren (in dos)en daar had ie nog al wat problemen mee(is dus niet geformatteerd). Comp opnieuw opgestart maakt die hardisk allemaal rare geluiden (klonk niet best),wou niet verder komen dan het detecteren van alle apparaten , Hij werd wel gedetecteerd maar was niet bruikbaar.Andere harddisk erin gezet ook maxtor (800mb) win2000 geinstalleerd die 60 gig als slave der aan zelfde geluiden en starte weer niet op , 60gig eraf gehaald werkt ie wel gewoon???

Is die 60 gig nou stuk of niet ???

P.S. ik denk niet dat ik het lang volhou met 142mb vrije ruimte

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou gewoon RMA aanvragen en terugsturen.
Of als je hem via de winkel kan ruilen, zou ik teruggaan die Maxtor omruilen voor een goede hdd.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Klinkt niet erg best.
Probeer hem nog eens te detecteren in je Bios. Dus niet op automatisch.
Als dit lukt Fdisk hem of iets dergelijks.
Deel je harde schijf in partities als je wilt, en formateer hem opnieuw.

Als hij in de bios door het moederbord wordt herkent, zou dit mogelijk moeten zijn.

Anders zeker terugsturen.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
tips die je misschien ff kan proberen :
* check cables (hangt er nergens eentje los ?)
* zien of de voeding van je 60giga correct is aangesloten
* master / slave nog ff nakijken of ze wel correct zijn aangesloten
* ff je 60gig aansluiten met enkel de voedingskabel en horen wat voor een geluid hij maakt (zonder flatcable). Al kan het geluid wel verschillen van disk tot disk.

ps : als je schijf een tijdje perfect werkte, waarom dan formatteren ? (never change a winning team .. )
O-)

• harry64
hij detecteerd em dus wel in de bios , maar zegt dat het ongeveer een 40 gig schijf is ,en ik kom niet verder dan het detecteren van alle hardware (detecteert wel alles ) start automatisch opnieuw op en dan detecteert ie niks.ps :

als je schijf een tijdje perfect werkte, waarom dan formatteren ? (never change a winning team .. )

omdat windows 98 niet goed was geinstalleerd

My Brain Is Multitasking.....
Door XthinkZ - zondag 06 januari 2002 13:23

--------------------------------------------------------------------------------
Klinkt niet erg best.
Probeer hem nog eens te detecteren in je Bios. Dus niet op automatisch.
Als dit lukt Fdisk hem of iets dergelijks.
Deel je harde schijf in partities als je wilt, en formateer hem opnieuw.
Als hij in de bios door het moederbord wordt herkent, zou dit mogelijk moeten zijn.

Anders zeker terugsturen.

[Dit bericht is gewijzigd door XthinkZ op 06-01-2002 13:23]

ik kom niet eens in dos en hoe formatteer ik em in de bios ???(kan wel bij me 486)

ik leg het nog een keer uit : ik ben naar dos gegaan c:/format c: en controleert ie de schijf, zegt dat cluster 4148 (of zo) fout is en dat ie die probeert te maken is ie heel lang mee bezig (1,5 uur en der was niks aan gemaakt). Ik reset de pc start em opnieuw op en : Zie me eerste post

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
het lijkt mij raar als je alle draadjes gaat controleren of ze nog wel goed zitten want als ie het ervoor toch al deed zal dat het (ik moet toch maar zeggen -waarschijnlijk-) niet zijn.
gewoon terug naar de winkel en een andere meenemen... ze kunnen jou niet weigeren om een of andere reden omdat je nix hebt overgeclockt of iets raars gedaan.(tenminste, daar ga ik vanuit)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hij gaf dus aan "trying to recover allocation unit"?
Dan is ie dood » terugstruren dat ding.

• harry64
tja der zit dan dus niks anders op : Maxtor terugbrengen en IBM krijgen!!!!! :)
Pagina: 1