Asus A7N8X Deluxe v1.06 | AMD XP-M 2600+ @ 2.4GHz | 2x512MB Geil PC3200 2-3-3-6 | Sapphire Radeon 9500PRO->9700PRO(bios) @ 338/286 | Hitachi Deskstar T7K250 2x160GB SATA RAID 0
Verwijderd
lijkt idd op oxydatie , voor een euro of 15 heb je alle nieuwe simmsOp zondag 06 januari 2002 13:15 schreef doctorH het volgende:
Enige tijd geleden begon mijn compu een beetje vreemd doen...de foutmeldingen in Windows kwamen nu toch wel snel achter elkaar...aangezien die install er al 3 (!!) jaar opstond, vond ik het maar eens tijd voor een reinstall..
Echter, hierna kreeg ik keer op keer foutmeldingen van m.n. Explorer op een en hetzelfde adres...compu uitelkaar gehaald...al het stof eens goed weggeblazen etc., maar nog steeds die foutmeldingen...
Ik kreeg het idee dat het aan een van m'n geheugenchips (2x32MB SDRAM) lag...na uitproberen (omwisselen chips, 1 eruit etc.), werden de foutmeldingen nog vreemder (bij opstarten kon ik helemaal Windows (net gereinstalled) niet meer inkomen vanwege een 'configuratiefout'..uiteindelijk reinstall met 1 van de chips gedaan...en toen deed ie t goed !!!
Kijk ik eens goed op de andere chip, zit er vlak boven de aansluitingen, op een klein verbindinkje een witte 'entiteit'...wegkrabben lukt niet, het zit er echt bovenop...iemand enig idee wat dit is (stof, oxydatie !??)en hoe ik kan voorkomen dat mijn overgebleven of toekomstige dimmen ditzelfde lot wordt toebedeeld??
edit:
Ps. Mijn systeem is overgeclockt, bussnelheid 83MHz ipv 66...jaja oud systeempje, maar geen geld he...
Ehm... als het nou 3 jaar 8r elkaar goed draait, je veranderd je windows, Windows geeft foutmeldingen... Dan is het toch logisch denken dat het aan Windows ligt?? Waarom zou je geheugen na een re-install ineens stofig zijn?? Ik denk dat windows nog een keer opnieuw installeren een hoop kan schelen.. wie weet gewoon een bitje scheef tijdens de installatie 
Suc6!
Suc6!
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:45
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
nou ik denk toch echt dat het meer aan het geheugen ligt dan aan windowsOp zondag 06 januari 2002 14:49 schreef Sn3akz het volgende:
Ehm... als het nou 3 jaar 8r elkaar goed draait, je veranderd je windows, Windows geeft foutmeldingen... Dan is het toch logisch denken dat het aan Windows ligt?? Waarom zou je geheugen na een re-install ineens stofig zijn?? Ik denk dat windows nog een keer opnieuw installeren een hoop kan schelen.. wie weet gewoon een bitje scheef tijdens de installatie
Suc6!
als er oxidatie opzit .....
M'n Windows draaide 3 jaar acceptabel genoeg, maar de laatste tijd kreeg ik toch wel erg veel foutmeldingen; soms moest ik 5 keer herstarten om een werkbaar systeem te krijgen...Ik had geen zin/tijd om alles opnieuw te installeren, maar heb dat nu dus wel gedaan...Op zondag 06 januari 2002 14:49 schreef Sn3akz het volgende:
Suc6!
Uiteraard heb ik meerdere malen geprobeerd om te reinstallen, maar toen ik foutmeldingen op een en hetzelfde adres bleef krijgen, ging ik dus toch eens goed naar m'n geheugen kijken...
Nu met die ene chip eruit, doet ie t prima...maar ik vraag me dus af hoe die chip dat witte ding gekregen heeft...oxydatie OK, maar hoe is dat gebeurd? en hoe kan ik het voorkomen?? M'n case staat continu open, maar het geheugen zit ergens diep 'verstopt', dus ik kan me niet voorstellen dat er een spetter water oid opgekomen kan zijn...Kan dat oxyderen 'gewoon' gebeuren ??
K ga waarschijnlijk dus binnenkort weer een reepje kopen, want 32MB is echt te weinig, maar ik wil dus niet weer met een kapotte chip kome te zitten...
Asus A7N8X Deluxe v1.06 | AMD XP-M 2600+ @ 2.4GHz | 2x512MB Geil PC3200 2-3-3-6 | Sapphire Radeon 9500PRO->9700PRO(bios) @ 338/286 | Hitachi Deskstar T7K250 2x160GB SATA RAID 0