[PC aansluiten tijdens feest] Welke hardware ?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

• Space_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-03-2025

Space_NL

ScoutLink DPC Team

Topicstarter
Binnenkort word ik verwacht op een feest te kunnen draaien, naast de twee cd spelers wil ik echter iets meer, namelijk mp3 en karaoke!
mp3:
waarschijnlijk winamp, hoe goed dient geluidskaart te zijn om niet te slechte kwaliteit uit boxen te stoten (2x500W), geschakeld via mengpaneel.
karaoke:
Heb een karaoke speler voor de PC, welke MIDI muziek gebruikt en de text op beeldscherm zet.
Nu heb ik al +/- 2000 nummers enzo, maar welke hardware moet er in de pc zitten om dat beetje redelijk te laten klinken ?
beeldschermen:
ik wou 4 pcŽs gebruiken, 1 PIII-450 die de muziek moet draaien, en 3 P200 machines die het beeldscherm mee moeten kijken (2 voor publiek, 1 voor de zanger(es) in de karaoke.
welke software zou ik daarvoor kunnen gebruiken ? (beetje off-topic, sorry, maar wou het in 1 post houden voor overzicht)
bedoeling is dat ze iig dus meekijken met mijn monitor, maar als het kan ook een soort "screensaver" laten zien als ik bijv nieuw nummer opzoek..

Alvast bedankt voor de reacties!!

alwin

The Path of the least resistance will seldom lead u beyond your own doorstep

Verwijderd

Ik zou het oplossen met 2 computers voor het laten zien van karaoke teksten:

1 die daadwerkelijk deze teksten laat zien
1 die alleen screensave mode aanheeft

Verder heb je dan twee videosplitters nodig (1x vga -> 2x vga) en een schakelkastje om zonodig je gasten naar de screensaver te laten kijken..

'k Weet niet hoe duur die kastjes zijn maar zal wel aardig in de kosten gaan lopen.

• Space_NL

Space_NL

ScoutLink DPC Team

Topicstarter
Ik zat zelf te denken om een netwerk tussen de pcŽs aan te leggen (alle pcŽs bezitten een mooie BNC netwerkkaart) maar weet niet welk programma hiervoor nodig is.

3 PCŽs is namelijk echt minimum, want 1 voor zanger(es) en 1 voor DJ .. en publiek vindt het altijd wel leuk om mee te kijken denk ik ...

alwin

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:26

Dennahz

Life feels like hell should.

wil niet zeuren maar je hoeft je naam niet onder je posts te zetten hoor ;) mag niet eens :)

Twitter

Verwijderd

Uhm je kan toch met een beetje minimale "tweak" 2 of 3 monitoren op 1 pc prikken¿ scheelt je weer een pc. (ken je die mooi aan mij doneren ofzo :D)

• 23m3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 13:02

23m3

Time to change batteries!

Steek een PCI videokaart bij je PC in en onder Windows kun je dan de twee schermen apart bedienen

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op zondag 06 januari 2002 13:21 schreef Goten het volgende:
wil niet zeuren maar je hoeft je naam niet onder je posts te zetten hoor ;) mag niet eens :)
Hier was laatst een draad over in la, het is hoogst irritant als users lopen te zeuren hierover. Als je voor de rest niets te vertellen hebt in av, ga dan ook niet de wannabee mod uithangen hier aub. Laat het lekker aan jvs en jag over vind ik.

(mijn reply is ook zinloos maar ok..)

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 13:26 schreef 23m3 het volgende:
Steek een PCI videokaart bij je PC in en onder Windows kun je dan de twee schermen apart bedienen
Ohja, da's natuurlijk een veel mooiere oplossing.

Verwijderd

Wij hebben met oud en nieuw ook een schuurfeest gehouden. En daar hadden wij dus zo iets:

Gewoon een versterker en cd-spelers bij iemand gehuurd (profesionele shit dus) En in eerste instantie d8 wij ook ja, als je een pc erop aansluit krijgen wij dan verrot geluid :? Maar nee, wij hadden zelfs de flaptop erop aangesloten en daar WinAmp op laten dit kan door het geluid van de Flaptop niet volluit te zetten. En we hadden dus aan de Flaptop een cross-kabel liggen die verbonden was met een andere pc die veel mp3'tjes had. En als je aan het feesten was hoor je toch geen enkel verschil tussen die CD-speler en dat MP3'tje dat via de Flaptop werd afgespeeld. Enigste nadeel: Je moet het geluid van de input op je mengpaneel van de Laptop altijd iets hoger zetten :)

Ofwel, je kan gewoon een netwerkje gebruiken en die aan die nene pc leggen met geluidskaart en die doorpinnen naar je mengpaneel. Dat gaat echt wel best :)

Voor meer info
at ICQ

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:26

Dennahz

Life feels like hell should.

Op zondag 06 januari 2002 13:27 schreef hervaz het volgende:

[..]

Hier was laatst een draad over in la, het is hoogst irritant als users lopen te zeuren hierover. Als je voor de rest niets te vertellen hebt in av, ga dan ook niet de wannabee mod uithangen hier aub. Laat het lekker aan jvs en jag over vind ik.

wat moet je anders als wannabee mod >:)

nee ok ik snap ut ;)

Twitter

• Space_NL

Space_NL

ScoutLink DPC Team

Topicstarter
Oke, 2 beeldkaarten erin is een perfect id!
nu dan nog een programma zoeken wat 1 beeldschermkaart volgt om de andere 3 aan te sturen.
Wat betreft meerdere beeldshcermen koppelen:
zou kunnen, maar het door de ruimte waarin ik zit plek genoeg om pcŽs neer te gooien, en 8ik draai bij mijn scoutinggroep, die 15+ P200 bezit, dus ik kan er genoeg gebruiken.
Dus ik gebruik dan liever paar pcŽs meer dna dat ik beeldscherkabeltjes moet gaan mollen .. want dan kan ik ze daarna niet meer voor hun eigelijk doel gebruiken.
plus dat er meter of 10 tussen DL hok en karaoke podium komt.

MagMijnNaamVanIemandNietMeerGebruiken :-)

ps. is GoT ingericht om IE te laten crashen ? zit nu verplicht op opera :o)

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:52
Op zondag 06 januari 2002 13:27 schreef hervaz het volgende:

[..]

Hij doet het nog vriendelijk. Ik heb ook mensen afgekaft zien worden omdat ze vriendelijk hun naam eronder zetten. Sorry hoor dat vind ik pas absurd.
(lekker tripple nutteloos dit, als iedereen zijn naam er gewoon onder mocht zetten, was het lang niet zo extreem irritant als dat het nu met het oplopende gezeik is)
Er word tegenwoordig meer gezeken of onzin en kleine dingen (taalfouten, Zie faq, een niet mod die zegt wrong forum etc etc) dan over inhoud.
Laat de inhoud weer terugkomen naar GoT
(dit is trouwens ook zown zeikpost die natuurlijk weer in het speciale ik heb zeik forum thuishoort, want daar zal ik wel naar doorverwezen worden)

FF inhoudt
Zet gewoon een mp3 bak aan met een autocrossfader en een lange lijst. Computer afschermen en blazen maar op random :D. Let op den duur toch geen worst meer op wat er nu gedraait wordt, tenzij het geen ouwehoer feest is.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Space_NL

Space_NL

ScoutLink DPC Team

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 13:40 schreef Wimpy006 het volgende:
Let op den duur toch geen worst meer op wat er nu gedraait wordt, tenzij het geen ouwehoer feest is.
Nou, het is meer een disco (tis niet voor niks ook in geluidsdichte ruimte bijv :-) dan een praatfeest.

• wslagendijk
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kan misschien beter een soort van terminal idee gebruiken. Een pc op podium met meerdere schermen. Die ene pc (terminal pc-tje van de pc die karoake verzorgt) vertoont dan hetzelfde als de hoofd-pc.

Zeker interessant als je andere draadje iets opleverd.

[off topic]
zit nu verplicht op opera :o)
En terecht ;)
[/off topic]

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
één pc is voldoende, je moet gewoon meerdere beeldschermen en geluidskaarten in het ding stoppen.... :)

• JT
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Geluidskaart zou ik de Hoontech IPhone nemen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Space_NL

Space_NL

ScoutLink DPC Team

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 19:32 schreef JT het volgende:
Geluidskaart zou ik de Hoontech IPhone nemen.
hmm, volgens mij heb ik jou dat al eerder horen roepen, jij aandelen bij hun ? :-)

nuja, weet je misschien ook hun website voor specs ?

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 06 januari 2002 20:12 schreef Space_NL het volgende:

[..]

hmm, volgens mij heb ik jou dat al eerder horen roepen, jij aandelen bij hun ? :-)

nuja, weet je misschien ook hun website voor specs ?
Heb geen aandelen. MAar qua stereogeluid speelt ie gewoon alle kaarten in die prijsklasse eruit.

Site waar je wat aan hebt

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Even ten overvloede: eindigen met greetz, Jag hebben we liever niet omdat er dan wel erg veel greetz zouden komen :). En eigenlijk vind ik het niet zo erg als users elkaar daar op attent maken :o, zeker niet als ze het zo netjes doen :).

Maar ff over je feestje: met pc's en karaoke ga ik me niet bemoeien, maar ik wil je wel hetvolgende aanraden: huur een PA. En een beetje PA kost iets van 400,- huur inc transport. Dat soort PA's gaan hard, klinken goed en gaan niet kapot. En al gaat het kapot, als je er gewoon normaal mee bent omgegaan (dus niet mee gooien enzo :P) dan kost het je niets.

• Space_NL

Space_NL

ScoutLink DPC Team

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 20:42 schreef Jag het volgende:
huur een PA. En een beetje PA kost iets van 400,- huur inc transport.
Hmm, ten eerste, ik heb geen id waar de letters "PA" voor staan, ten tweede, 400piek kunnen we simpelweg niet lammeren, is feest te kleinschalig voor (75 - 100 mensen)

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 06 januari 2002 20:53 schreef Space_NL het volgende:

[..]

Hmm, ten eerste, ik heb geen id waar de letters "PA" voor staan, ten tweede, 400piek kunnen we simpelweg niet lammeren, is feest te kleinschalig voor (75 - 100 mensen)
Pa=Public Address, houd in dat het apparatuur is om veel mensen tegelijk te bereiken...Maw : het gaat hard. Ik denk dat je met 200 piek ook redelijk ver komt.

Ecodan warmtepomp

• Space_NL

Space_NL

ScoutLink DPC Team

Topicstarter
Nou, voor dit feest staat de versterker met 2x500W boxen klaar, dus hard gaan doet het toch wel, alleen de input moet leuk zijn :o)

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 06 januari 2002 20:59 schreef Space_NL het volgende:
Nou, voor dit feest staat de versterker met 2x500W boxen klaar, dus hard gaan doet het toch wel, alleen de input moet leuk zijn :o)
Dan haal je zo'n kaartje en je bent klaar :)

Ecodan warmtepomp

• Jag

Jag

Op zondag 06 januari 2002 20:59 schreef Space_NL het volgende:
2x 500 Watt, dat zal wel erg hard gaan dan :P. Wat voor speakers zijn het? En ook niet onbelangrijk: wat voor versterker zit erachter?

En karaoke is echt een hele goede manier om een set kapot te maken: mic preamps gaan echt standaard over hun nek van die gasten die in dat ding zitten te bleren, en dat is echt de moord voor je speakers :(.

• Space_NL

Space_NL

ScoutLink DPC Team

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 21:29 schreef Jag het volgende:

[..]

2x 500 Watt, dat zal wel erg hard gaan dan :P. Wat voor speakers zijn het? En ook niet onbelangrijk: wat voor versterker zit erachter?

En karaoke is echt een hele goede manier om een set kapot te maken: mic preamps gaan echt standaard over hun nek van die gasten die in dat ding zitten te bleren, en dat is echt de moord voor je speakers :(.
nou, denk dat we niet de volle 500W aanknallen hoor, is echt teveel, maar dit is wat we kunnen lenen, en ik ga niet zoeken naar een kleinere set.
Nu staat versterker standaard op iets van 4, en dan schuifjes mengpaneel ook niet vol open, dus dan denk ik niet dat ze met bleren in de mic de apparatuur gemold krijgen lijkt me ..

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

softwarematig je speakers laten draaien..ik weet niet of je mixt met de pc's? wilt et een ebetje geavanceerd worden? neem dan 2 pc's en aansluiten met midi :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Jag

Jag

Op zondag 06 januari 2002 21:45 schreef Space_NL het volgende:

[..]

nou, denk dat we niet de volle 500W aanknallen hoor, is echt teveel, maar dit is wat we kunnen lenen, en ik ga niet zoeken naar een kleinere set.
Nu staat versterker standaard op iets van 4, en dan schuifjes mengpaneel ook niet vol open, dus dan denk ik niet dat ze met bleren in de mic de apparatuur gemold krijgen lijkt me ..
Het is jouw feestje, je moet het helemaal zelf weten, maar zoiets doen met HiFi spullen lijkt me niet verstandig :). Ik heb echt al meerdere keren meegemaakt met HiFi spullen dat iets de geest gaf, bv een speaker die ging aanlopen of een versterker die uit ging (en ook nooit meer aan :P).

• Space_NL

Space_NL

ScoutLink DPC Team

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 21:49 schreef Jag het volgende:

[..]

Het is jouw feestje, je moet het helemaal zelf weten, maar zoiets doen met HiFi spullen lijkt me niet verstandig :). Ik heb echt al meerdere keren meegemaakt met HiFi spullen dat iets de geest gaf, bv een speaker die ging aanlopen of een versterker die uit ging (en ook nooit meer aan :P).
je zou zeggen dat MIDI toch ergens weet uit een systeem moet komen, wat is oplossing volgens jou dan als ik de HiFi set niet zou kunnen gebruiken ?
En nog een tweede vraag, we hebben het wel altijd gedaan met een mic met iemand voor mededelingen enzo (tap dicht, oprotten, je kent het, belangrijke mededelingen als je zelf nog moet opruimen en het al 4am is :-) dat ging wel goed ?!?

graag reactie.

• Jag

Jag

Op zondag 06 januari 2002 22:44 schreef Space_NL het volgende:

[..]

je zou zeggen dat MIDI toch ergens weet uit een systeem moet komen, wat is oplossing volgens jou dan als ik de HiFi set niet zou kunnen gebruiken ?
En nog een tweede vraag, we hebben het wel altijd gedaan met een mic met iemand voor mededelingen enzo (tap dicht, oprotten, je kent het, belangrijke mededelingen als je zelf nog moet opruimen en het al 4am is :-) dat ging wel goed ?!?

graag reactie.
Uh, Midi, wat bedoel je nou precies :) ?

• Space_NL

Space_NL

ScoutLink DPC Team

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 21:49 schreef gitaarwerk het volgende:
softwarematig je speakers laten draaien..ik weet niet of je mixt met de pc's? wilt et een ebetje geavanceerd worden? neem dan 2 pc's en aansluiten met midi :P
het idee was:
2 cd speler voor disco tussen karaoke.
1 pc voor karaoke => MIDI output
2 MICŽs voor zang / presentatie
alle 5 aansluiten op mengpaneel, die alles keurig naar versterker gooit.

*denkt na*
bedoelde JAG dat ik de MICŽs misschien niet over de PC moest laten lopen ? want dat is dan ook niet het geval ..

• REDFISH
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb eens een feest binnen gehouden, had ik mijn winamp draaien met mijn sb awe 64. En 2 setjes computerboxjes, en genoeg geluid voor op de achtergrond voor de hele onderverdieping. Van die goedkope dingen waren het.

Ander feest van mij, was met een tent, toen had ik een dj met 2x 500 watt, 750 watt versterker. Die pompte rond de 80% op max en dat geluid was 75 meter verderop nog te horen.

• Space_NL

Space_NL

ScoutLink DPC Team

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 22:51 schreef REDFISH het volgende:
Ik heb eens een feest binnen gehouden, had ik mijn winamp draaien met mijn sb awe 64. En 2 setjes computerboxjes, en genoeg geluid voor op de achtergrond voor de hele onderverdieping. Van die goedkope dingen waren het.

Ander feest van mij, was met een tent, toen had ik een dj met 2x 500 watt, 750 watt versterker. Die pompte rond de 80% op max en dat geluid was 75 meter verderop nog te horen.
Ja snap ik, alleen dit is een geluidsgeisoleerde ruimte, met redelijk goede acoustiek, maar pc boxen gaan toch niet voldoen vrees ik, vandaar pc over mengpaneel naar versterker ..

• Jag

Jag

Op zondag 06 januari 2002 22:47 schreef Space_NL het volgende:

[..]

het idee was:
2 cd speler voor disco tussen karaoke.
1 pc voor karaoke => MIDI output
2 MICŽs voor zang / presentatie
alle 5 aansluiten op mengpaneel, die alles keurig naar versterker gooit.

*denkt na*
bedoelde JAG dat ik de MICŽs misschien niet over de PC moest laten lopen ? want dat is dan ook niet het geval ..
Nee dat bedoelde ik niet. Ik snap wel dat je gewoon een mixer hebt en daar alles op aansluit :).

Maar wat ik wel bedoel is dat HiFi sets echt niet geschikt zijn voor dit soort dingen, en dat je als je het enigzins kan missen gewoon wat spullen moet huren. Dan loop je geen risico (het is echt lullig als er iets kapot gaat van je geleende spullen!) en het is gewoon veel beter spul.

• Space_NL

Space_NL

ScoutLink DPC Team

Topicstarter
nuja, we lenen een set die normaal verhuurt wordt .. en we zetten set maar op 50% van zijn echte vermogen ... lijkt mwe wel kunnen. ... dus is dan ook niet echt HiFi misschien, .. de boxen zijn +/- meter hoog ...
En het was wel de bedoeling de zooi (lampen huren we ook voor vriendenprijsje) te verzekeren ..

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 13:33 schreef Goten het volgende:

[..]

wat moet je anders als wannabee mod >:)

nee ok ik snap ut ;)
Jij hebt echt een doel in je leven gevonden heh! |:(

• Jag

Jag

Op zondag 06 januari 2002 23:51 schreef Space_NL het volgende:
nuja, we lenen een set die normaal verhuurt wordt .. en we zetten set maar op 50% van zijn echte vermogen ... lijkt mwe wel kunnen. ... dus is dan ook niet echt HiFi misschien, .. de boxen zijn +/- meter hoog ...
En het was wel de bedoeling de zooi (lampen huren we ook voor vriendenprijsje) te verzekeren ..
Ow, dat is wat anders. Ik dacht dat je een HiFi set van iemand leende :). Maar is het wel een versterker met volumeknop :?

• Space_NL

Space_NL

ScoutLink DPC Team

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 00:58 schreef Jag het volgende:

[..]

Ow, dat is wat anders. Ik dacht dat je een HiFi set van iemand leende :). Maar is het wel een versterker met volumeknop :?
Nou, sterker nog, zitten 2 hele groote volume knoppen op, en er loopt geen normaal audiosnoer naar de boxen maar electriciteitsdraad .. dus denk wel dat set enigzins op geschreeuw berekend is hoor, plaatselijke oranjevereniging gebruikt hem ook voor mededelingen op koninginnedag ...

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je zonder dat je het zelf weet een PA-set geregeld :).

Neemt niet weg dat je moet oppassen met mensen die in mics schreeuwen. Je kan vast niet ergens een compressor/limiter regelen??

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Klinkt idd als een PA. Als er op de versterker een anti-clipping zit, schakelt ie bij overbelasting zichzelf sowieso uit. Kan je de boel dus ook niet kapot mee krijgen in principe. Al is een compressor/limiter op de mic natturlijk wel de veiligste optie...

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• Space_NL

Space_NL

ScoutLink DPC Team

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 12:46 schreef LangTall het volgende:
Klinkt idd als een PA. Als er op de versterker een anti-clipping zit, schakelt ie bij overbelasting zichzelf sowieso uit. Kan je de boel dus ook niet kapot mee krijgen in principe. Al is een compressor/limiter op de mic natturlijk wel de veiligste optie...
oke, voor het gemak noemen we het vanaf nu een PA dan, en, als ik eerlijk ben weet ik wel dat die mic niet voor onder de 50eur vervangen kunnen worden, maar heb ik nooit gemerkt dat die dingen vanzelf afsloegen ....
hoe wat waar werkt een limitor/compressor ??

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 21:45 schreef Space_NL het volgende:

[..]

Kijk je wel uit voor feedback, (rondzingen van de mic's) want dat is nooit echt lekker voor je speakers. ;)
(en je oren) :+

Verwijderd

Feedback heb je meestal wel op tijd door mag ik hopen...

Een microfoon waar je te hard in schreeuwt zal niet zo heel snel kapot gaan (hij zal er misschien van beschadigen). Veel erger is wat er daarna met het signaal gebeurt. Dat signaal komt nl door een voorversterker, die het met een bepaalde factor versterkt. Omdat de menselijke stem vrij veel dynamiek voort kan brengen, is het moeilijk (onmogelijk) om je geluid zo te versterken dat "normaal" stemvolume goed hoorbaar is, en "geschreeuw" (of gezang) niet wordt geclipt. Je zou dus eigenlijk voortdurend met je hand bij de volumeknop van die pre-amp moeten staan, en op het juiste moment het geluid zachter zetten. Gelukkig hebben ze daar een apparaatje voor ontworpen: de compressor.

Moraal van het verhaal:
Zorg dat je geen geclipt signaal krijgt door iemand je mic vol te laten schreeuwen...

• Jag

Jag

Op maandag 07 januari 2002 12:46 schreef LangTall het volgende:
Alle goede PA versterkers hebben anticlip beveiligingen. En een echte PA heeft een bijbehorende processor die zelfs de excursie van de speaker beperkt (frequentieafhankelijke limiter dus met hele korte attack tijd) en uiteraard een thermische limiter. En dan nog kan het kapot. Bijvoorbeeld door een geclipt signaal de versterkers in te sturen. En dat is niet ongewoon bij karaoke (bij een vriend van mij hebben ze bijvoorbeeld een grote Altec Lansinc PA gemolesteerd met karaoke).
Dus goede mic preamps met veel headroom zijn wel gewenst :).

• Space_NL

Space_NL

ScoutLink DPC Team

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 14:13 schreef 01V het volgende:

[..]

Kijk je wel uit voor feedback, (rondzingen van de mic's) want dat is nooit echt lekker voor je speakers. ;)
(en je oren) :+
kwestie van boxen redelijk opstellen mbt micŽs, moet wel lukken, en zit toch vrij dicht bij versterker om weg te treken indie nodig .. dus dit lukt wel.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
1 PC nemen, met een Matrox DH erin, dan nog een extra PCI kaart erin. Hoppa, 3 monitoren eraan. Iedere goede geluidskaart met een wavetable volstaat inprincipe.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Space_NL

Space_NL

ScoutLink DPC Team

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 12:04 schreef tbusquet het volgende:
1 PC nemen, met een Matrox DH erin, dan nog een extra PCI kaart erin. Hoppa, 3 monitoren eraan. Iedere goede geluidskaart met een wavetable volstaat inprincipe.
Dat meerdere beeldkaarten in een pc gaan snap ik, maar podium en DJ staan meter of 6/7 uit elkaar, zon lang snoer heb ik niet, vandaar dat ik 2e pc en netwerk wou wegleggen, want coax netwerkkabel ligt er zat.
En het tweede deel, "elke kaart met goede wavetable" dat was eigelijk mijn vraag hier, welke kaart heeft er een goede wavetable .. want neem aan dat ene merk meer aandacht voor mIDI heeft als andere ..

• Jag

Jag

Op woensdag 09 januari 2002 11:24 schreef Space_NL het volgende:

[..]

Dat meerdere beeldkaarten in een pc gaan snap ik, maar podium en DJ staan meter of 6/7 uit elkaar, zon lang snoer heb ik niet, vandaar dat ik 2e pc en netwerk wou wegleggen, want coax netwerkkabel ligt er zat.
En het tweede deel, "elke kaart met goede wavetable" dat was eigelijk mijn vraag hier, welke kaart heeft er een goede wavetable .. want neem aan dat ene merk meer aandacht voor mIDI heeft als andere ..
Dan koop je toch zo'n lange kabel :P. Kost echt niets hoor.

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 21:29 schreef Jag het volgende:

[..]

Laatst op school hele speakerszooi bijna verneukt, zat ff koffie te drinken in de kantine, waren er een paar mongolen in de microfoon's ana het bleren (die door mijn domme kop nog aanstonden) damn die versterker was echt heet!

• Space_NL

Space_NL

ScoutLink DPC Team

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 19:13 schreef mark_dabomb het volgende:

[..]

Laatst op school hele speakerszooi bijna verneukt, zat ff koffie te drinken in de kantine, waren er een paar mongolen in de microfoon's ana het bleren (die door mijn domme kop nog aanstonden) damn die versterker was echt heet!
zal wel schelen of een versterker op 9 staat of op 5 eej ..

Verwijderd

Ik heb dit geintje vorig jaar ook gedaan, zo`n karaoke feessie gegeven met m`n pc en zo heb ik dit gedaan:

1 PC met een creative geluidskaart & video kaart met tv-out
1 Mengpaneel met versterker & speaker
1 videorecorder met scard in
3 tv`s met gewoon coax in
een hand vol van die kabel splitters

ik ben via de tv-out van m`n comp naar de scard in van m`n video recorder gegaan en via de coax output van deze weer verder gegaan naar de tv`s.

Werkte wel als een tierelier en als ik van nummer wisselde zette ik gewoon een videoband aan :)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Zo.. deze is wel heel oud...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.