Ik heb een nieuw moederbord ingebouwd, bij het aanzetten van de power piept ie alleen. 2 x heel snel , dan 8 keer achter elkaar (dit 1 maal). Het is volgens mij een amibios , het is trouwens een ecs k7s5a. De processor/geheugen zijn goed die heb ik een andere pc getest. Verder heb ik alle ide/floppy/stroom kabels losgemaakt en alle andere kaarten eruit, behalve de videokaart, maar die moet ook wel goed zijn (heb al andere geprobeerd, blijft piepen). Ik vrees dus dat het moederbord kapot is of kan het nog wat anders zijn?
Ik krijg echt de schijt van die ECS k7s5a borden, heb er al tig gezien die gewoon bij aanschaf niet werken, gewoon piepen om niets, uitvallen om niets (ook niet temperatuur of ander iets). Gewoon terugbrengen en aub een fatsoenlijk bord kopen, want die ECs dingen zijn goedkoop, maar als je wilt besparen aub niet op procc of mobo, want dit is echt belangrijk dat het van goed kwaliteit is.
ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL
Verwijderd
Kan of de grafix kaart niet goed zit of je mobo zoals die van mij heeft een ingebouwed veiligheid systeem voor wanneer je cpu fan stopt.Kijk of je cpu fam 3 draaidtjes heeft,zo nee dan probeer het met een,zommige fans hebben maar 2 cabletjes en dus geen torenteller.Dan ziet de mobo het niet en sluit gewoon je PC uit....Ik heb de abit kt7 a mobo en met de laatste bios kan ik deze functie uit zetten..
Verwijderd
moet je je videokaart beter in het agp slot duwen dan loopt tie als een trein het zelfde probleem had ik ook
tjah ik had `m zelf ook niet gekocht , ik hou niet zo van die goedkope moederbordjes. Hij is van een kennis. Zelf had ik iets duurdere en een A-Merk gekocht , zoals Asus,Abit. Toen ik dat bordje al zag , dacht ik : "oh jee een goedkoop dingetje , en ja hoor problemen ..."
Verwijderd
http://www.ami.com/support/bios.html
Hier zou moeten staan wat bedoeld wordt met dat gepiep van een moederboard. Meestal is er iets mis met geheugen als ie begint te piepen.
Hier zou moeten staan wat bedoeld wordt met dat gepiep van een moederboard. Meestal is er iets mis met geheugen als ie begint te piepen.
Yep. geheugen of video, en dan inderdaar zoals Ev!l-C zegt...je cpu koeler...
Gister mijn PC in elkaar gezet, ook met ECS K7S5A mobo. Ik had hetzelfde probleem en bij mij zat idd de videokaart niet goed in het AGP slot.
Het is wel een goedkoop bordje maar tot nu toe heb ik verder geen enkel probleem gehad en werkt ie perfect
Het is wel een goedkoop bordje maar tot nu toe heb ik verder geen enkel probleem gehad en werkt ie perfect
het was de agp kaart
ik heb `m even goed aangedrukt!
Ik neem hierbij mijn negatieve woorden over dit bordje terug
Bedankt voor de hulp allemaal
Ik neem hierbij mijn negatieve woorden over dit bordje terug
Meeste borden gaan raar doen als AGPkaart niet helemaal leker zit.Op zondag 06 januari 2002 13:15 schreef dracs het volgende:
het was de agp kaartik heb `m even goed aangedrukt!
Ik neem hierbij mijn negatieve woorden over dit bordje terugBedankt voor de hulp allemaal
Die van mij (Asus A7V266) deed het in principe goed, maar crashte steeds en begon dan onophoudelijk te piepen (hij heeft een keer een heel weekend lopen piepen omdat ik toen weg was..
Toen heb ik maar eens gevraagd bij winkel wat het kon zijn, toen zeiden ze dat ik geheugen en vidkaart maar eens opnieuw moest inprikken, en ja hoor!
Pagina: 1