Geluid "kraakt" :S

Pagina: 1
Acties:

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 16:35

Booth

¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Dis myn probleem: Mijn geluid gaat ahw kraken bij het spelen van een spel en/of als ik op ut minnetje druk bij mediaplayer of KaZaA oid. Het geluid wordt dan zo vernaggeld dat ik me boxen wel uit móét zetten :(

Bij WinAMP daarentegen maakt het nikz uit wat ik doe, daar blijft het geluid zuiver.

Voor mijn C: format had ik er geen last van.. Wat is het probleem?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

heb je winXP en een sb live??

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Nee, ik heb Win98 en een SB PCI 128

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

uhzm..dan weet ik et niet :& hehe

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Kay.. Iemand nog andere sugesties?

Verwijderd

kweet niet of je probleem al is opgelost,
maar probeer eens de pci latency (in de bios) op 64 te zetten ipv 32!!
dat heeft bij mij geholpen!!

Verwijderd

Ik heb op m`n oude Pc ook W98 en een SBPCI128. De drivers op de bijgeleverde cdrom werkte niet, dus de nieuwste van de Creative site afgehaald. Mischien een kwestie van nieuwe drivers? Staat in je BIOS onboard audio disabeld? (in geval je mobo ook onboard geluid ondersteunt). Anders ander pci slotje proberen (zo ver mogelijk van je agpslot vandaan)

sucess!

Verwijderd

Kijk eens op de kaart zelf, naar het CTxxxx nummber wat er op staat. Er zijn kaarten als SB PCI128 verkocht die eigenlijk EnSoniq kaarten zijn, met name model CT4810 (deze heb ik zelf dus). Support van Creative is nogal suck op dit punt maar ik geloof dat ik toen wat informatie hierover op het forum van creative gevonden heb.

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 12:33 schreef Booth het volgende:
Dis myn probleem: Mijn geluid gaat ahw kraken bij het spelen van een spel en/of als ik op ut minnetje druk bij mediaplayer of KaZaA oid. Het geluid wordt dan zo vernaggeld dat ik me boxen wel uit móét zetten :(

Bij WinAMP daarentegen maakt het nikz uit wat ik doe, daar blijft het geluid zuiver.

Voor mijn C: format had ik er geen last van.. Wat is het probleem?
Probeer voor de grap het 3D-gedoetje eens uit te zetten in de volume regeling...dat werkt echt bescheten.

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:20

wij

Misschien een IRQ probleem.
Probeer is in je bios de com poorten uit te zetten ofzow (dan komen er irq's vrij)
Of steek hem in een ander PCI slot.
Pagina: 1