Toon posts:

Vbulletin mail problemos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo Tweakers,

Ik heb vbulletin versie 2.2.1. Ik wilde dus het forum op mijn harde schijf gaan hosten.

Voordat ik daarmee begon even een database aangemaakt voor MySQL. En nu komt het probleem. Ik ging kijken of ik gebruik kon maken van de mail functie. Daarvoor zit in vbulletin een scriptje bijgeleverd. Maar als ik dat draai dan krijg ik:
code:
1
2
3
Warning: Failed to Connect in d:\webserver\html\vbulletin\admin\mailtest.php on line 12

Mail sent. Were any errors shown? If there were, mail is probably not set up correctly.

in php.ini staat de mailserver gewoon ingesteld op mail.planet.nl.

Iemand oplossingen voor dit probleem?

Greetz.

Tuxus

Verwijderd

Je hebt waarschijnlijk een smtp server ingesteld die niet bestaat ofzo.. of de sent mail van je werkt niet goed.. als het goed zit zitten er in de admin dir een paar test scriptjes

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = mail.planet.nl

; For Win32 only.
sendmail_from = frank.atteveld@planet.nl

Dit staat er in.

Is goed dacht ik :)

Verwijderd

Ik wijzig php.ini haast nooit, maar er is niet toevallige een setting waarmee je instelt of php smtp of sendmail moet gebruiken?

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Op zondag 06 januari 2002 12:37 schreef Zef het volgende:
Ik wijzig php.ini haast nooit, maar er is niet toevallige een setting waarmee je instelt of php smtp of sendmail moet gebruiken?
nope.

Tuxus:
met zo'n naam nog windows gebruiken ook :+
het kan zijn dat je in moet loggen om mail te versturen via je smtp-server.. Probeer anders een anonymous smtp-server ergens vandaan te halen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dual Boot met Linux :p. Maare waar vind ik zon anonieme server dan :)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 17:41
Je hebt niet toevallig een firewall zoals zonealarm draaien, die verhinderd dat er verbinding kan worden gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Niks geen firewall :)

Draai trouwens op Win2k en apache 1.3

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
tja, of lokaal ff een smtp-server installen..

zit in IIS, of ff op tucows zoeken ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vat dr geen tiet meer van. Mailserver instellen, ik heb niet eens een eigen domein :(
Pagina: 1