Mozilla traag opstarten e.d.

Pagina: 1
Acties:

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
Mozilla start wel heel erg traag op op mijn linuxbak (na opdracht tot opstarten zo'n 4 seconden). Ook over de snelheid in het algemeen ben ik niet erg tevreden (i.t.t. mozilla onder windows). Is er een manier om mozilla onder linux te versnellen?

btw, mijn CPU is een 970 MHz en 256 MB geheugen. Ik draai mozilla 0.9.7 geinstalleerd via RPMs op kernel 2.4.17 en nieuwste Gnome.

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 12:22 schreef Jack Flushell het volgende:
Mozilla start wel heel erg traag op op mijn linuxbak (na opdracht tot opstarten zo'n 4 seconden). Ook over de snelheid in het algemeen ben ik niet erg tevreden (i.t.t. mozilla onder windows). Is er een manier om mozilla onder linux te versnellen?

btw, mijn CPU is een 970 MHz en 256 MB geheugen. Ik draai mozilla 0.9.7 geinstalleerd via RPMs op kernel 2.4.17 en nieuwste Gnome.
Voor zover ik weet niet. Mozilla is en blijft nou eenmaal een log beestje. Wel een prima browser overigens.
Als je eens een andere browser wilt proberen moet je Opera for Linux TP2 eens proberen. Erg snel, stabiel en werkt prettig. Vergeet niet om Motif te installeren om je Netscape/Mozilla-plugins te kunnen gebruiken.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Robert

You have your answer..

Galeon werkt ook wel prima opzich, is gebaseerd op mozilla maar een stuk sneller :)

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 23:31
anders compile je zelf ff mozilla :)

• Jack Flushell
Op zondag 06 januari 2002 13:46 schreef viper het volgende:
anders compile je zelf ff mozilla :)
Daar wordt 'ie toch niet sneller van ?

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
Op zondag 06 januari 2002 14:55 schreef Jack Flushell het volgende:

[..]

Daar wordt 'ie toch niet sneller van ?
misschien wel iets omdat ie wordt geoptimaliseerd voor je cpu enzo

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
Op zondag 06 januari 2002 14:59 schreef kroeske het volgende:

[..]

misschien wel iets omdat ie wordt geoptimaliseerd voor je cpu enzo
Verwacht er maar niet teveel van... Alhoewel ik zelf nooit de RPM's heb geprobeerd, maar wel de t.arballs. En het verschil is niet geweldig (ik heb debugging uitgezet met nog een zoot andere dingen en optimization aangezet).

• Apache
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

ik gebruik nu mozilla 0.9.7 onder gentoo dus alles is zelf gecompiled, en hij start echt snel op, ook leest hij bijna niets meer van de hd, surfen gaat zeker sneller pagina's zijn er echt meteen, deze pc heeft wel 512MB ram, misschien dat hij meer cached ofzo?

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Op zondag 06 januari 2002 12:22 schreef Jack Flushell het volgende:
...

btw, mijn CPU is een 970 MHz en 256 MB geheugen....
Er zijn toch geen processoren van die snelheid :? Misschien ligt het daaraan :+

...

• Jack Flushell
Op zondag 06 januari 2002 15:57 schreef Haranaka het volgende:

[..]

Er zijn toch geen processoren van die snelheid :? Misschien ligt het daaraan :+
Je bent zelf een processor

Verwijderd

Mozilla is een zware jongen.
Op mijn Pentium Pro 200 mhz duurt het een minuut opdat hij volledig geopend is. Opera daarintegen staat er na 10 seconden al. Opera werkt ook veel fijner vindt ik.
Pagina: 1