Ik heb nog eens verder gezocht en zie dat er heel wat verschillende template engines zijn ! Nu is mijn vraag welke template engine is het snelst, makkelijkst te implementeren en compatible met andere php versie's. Kortom welke is de beste. Ik ga de templates gebruiken voor een content managment systeem !
Verwijderd
www.hotscripts.com/php ff zoeken naar template engines.. installeer ze allemaal.. en meet de tijd
Maar ieder heeft toch zijn eigen ervaring met templates engines ! Waarom heb jij dan die bepaalde template engine gekozen? Zomaar?
Heb ik nog geen antwoord op mijn vraag, ik heb namelijk van iemand gehoord dat de template engine "Smarty" erg goed moet zijn, heeft iemand hier ervaring mee of met andere template engines ? Maar nu heb ik deze engine eens even bekeken en ziet me er erg ingewikkeld uit ! Dat is eigenlijk niet mijn bedoeling ! Zoek een goede maar ook makkelijk te begrijpen template engine
Stel je vraag dan anders misschien.
Je heeft hier een vraag en je wilt daar een specifiek antwoord op, dat je dan zelf geeft ivm die Smarty.
Je heeft hier een vraag en je wilt daar een specifiek antwoord op, dat je dan zelf geeft ivm die Smarty.
https://fgheysels.github.io/
Verwijderd
Smarty schijnt erg snel te zijn en zit ook goed in elkaar (maakt eigenlijk gebruik van PHP zelf). Maar je moet PEAR geinstalleerd hebben op je host, en dat komt niet veel voor. Daardoor is het lastig om hem aan de praat te krijgen.
ik heb een hele goede staan op /www/docs/shared/php/classes/template.class.inc.php

Het is een class die templates on-the-fly omzet naar PHP code, naar mijn mening toch de beste oplossing...
Het is een class die templates on-the-fly omzet naar PHP code, naar mijn mening toch de beste oplossing...
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Verwijderd
Zoiets als op www.yapter.com dus...Op zondag 06 januari 2002 12:19 schreef chem het volgende:
ik heb een hele goede staan op /www/docs/shared/php/classes/template.class.inc.php
Ik zelf mak overigens altijd gewoon een paar functioes die de boven- en onderkant in HTML uitpoepen...
<edit>Tiepvoudt...</edit>
Om er weer even wat bij te leren: Wat zijn templates precies?
als ik het zo even snel zie moet je hem includen?
[ontopic]
en tja, dan kan ik je natuurlijk ook niet echt helpen
als ik het zo even snel zie moet je hem includen?
[ontopic]
en tja, dan kan ik je natuurlijk ook niet echt helpen
Verwijderd
Waarom doe je niet iets met eval
werkt ook lekker! meestal bouw ik men eigen template op zon manier:
code:
1
2
3
| html code bla bla <?= $content; ?> meer geblaat en gemekker |
Verwijderd
Toch blijft het krom. Het unieke aan PHP is dat je het in html kan embedden. Vervolgens gebruiken we deze functionaliteit niet, maar gaan nieuwe template parsers of beter compilers bouwen die template files weer om gaan zetten naar PHP code zoals het oorspronkelijk bedoeld isOp zondag 06 januari 2002 12:19 schreef chem het volgende:
beste is naar mijn idee Smarty (http://www.phpinsider.com/php/code/Smarty/) (is ook waarschijnlijk wel de meest uitgebreide, en snelste)
andere goeie en makkelijkere zijn die van phplib (check cvs.php.net >> pear, of site van phplib(http://sourceforge.net/projects/phplib/) ) of fast templates of cached fast templates (http://zoned.net:81/~xkahn/php/fasttemplate/)
als je erg uitgebreide functionaliteit verwacht zou ik voor smarty kiezen... anders die van phplib
andere goeie en makkelijkere zijn die van phplib (check cvs.php.net >> pear, of site van phplib(http://sourceforge.net/projects/phplib/) ) of fast templates of cached fast templates (http://zoned.net:81/~xkahn/php/fasttemplate/)
als je erg uitgebreide functionaliteit verwacht zou ik voor smarty kiezen... anders die van phplib
het is logisch dat naarmate je verder komt je meer naar het MVC model gaat neigen.Op zondag 06 januari 2002 12:25 schreef Zef het volgende:
[..]
Toch blijft het krom. Het unieke aan PHP is dat je het in html kan embedden. Vervolgens gebruiken we deze functionaliteit niet, maar gaan nieuwe template parsers of beter compilers bouwen die template files weer om gaan zetten naar PHP code zoals het oorspronkelijk bedoeld is
Let wel; ik gebruik 'echte' templates bij bv. een forum, maar bij een admin gebruik ik slechts 1 template file (door <?=$body?>) en 1 stylesheet zodat ik toch eenvoudig de layout kan aanpassen. Bij sommige sites maak ik dan ook nog gebruik van ene printlibrary.php, als dat handig is.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Verwijderd
De overzichtelijk wordt door het gebruik van templates gigantisch verbeterd, wat het scripten naar mijn idee makkelijker maakt.Op zondag 06 januari 2002 12:25 schreef Zef het volgende:
[..]
Toch blijft het krom. Het unieke aan PHP is dat je het in html kan embedden. Vervolgens gebruiken we deze functionaliteit niet, maar gaan nieuwe template parsers of beter compilers bouwen die template files weer om gaan zetten naar PHP code zoals het oorspronkelijk bedoeld is
Verwijderd
De beste is degene die je zelf gemaakt hebt.
Je kan zelf alles erin bepalen en verspilt geen snelheid omdat er geen functies in zitten die je niet gebruikt.
Overigens kan je er ook juist de functie inzetten die jij wil en daar ben je dan niet van afhankelijk. En het is een leuke ervaring om dit te schrijven, voor i.c. met het schrijven van een content management systeem dat strak op elkaar staat afgesteld(goede woord toch
).
Je kan zelf alles erin bepalen en verspilt geen snelheid omdat er geen functies in zitten die je niet gebruikt.
Overigens kan je er ook juist de functie inzetten die jij wil en daar ben je dan niet van afhankelijk. En het is een leuke ervaring om dit te schrijven, voor i.c. met het schrijven van een content management systeem dat strak op elkaar staat afgesteld(goede woord toch
Verwijderd
Kijk bijvoorbeeld eens naar Yapter(.com), dat is een template parser die zo'n beetje de volledig PHP herbouwd, ze worden complete scriptingtalen, compleet met loops, sql queries, if statements en weet ik wel niet. Het slaat werkelijk nergens meer op.Op maandag 07 januari 2002 11:40 schreef The_dude het volgende:
[..]
De overzichtelijk wordt door het gebruik van templates gigantisch verbeterd, wat het scripten naar mijn idee makkelijker maakt.
[topic=215030/1/25]
.
Template engines zijn zowat fora: iedereen wil ze zelf bouwen.
Template engines zijn zowat fora: iedereen wil ze zelf bouwen.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Pagina: 1