Toon posts:

2 gig file limit

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat dit echt>? Want had net eent ar en bij 2 giga stopte hij

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
:? jah het bestaat, Fat16 had dat toch :?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

en nu nog een keer, maar dan in het nederlands

en het 2 gig file limit is al een tijdje weg

Verwijderd

is een kernel-2.2 limitatie in ext2fs en is daarnaast een limitatie in glibc-2.1... Bepaalde applicaties, waaronder oude GNU versies en non-GNU versies van tar, dd en cat hebben deze limitatie ook. Gebruik glibc-2.2, kernel-2.4 en nieuwe versies van deze GNU utilities en je hebt er geen last van :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 06 januari 2002 11:57 schreef beelzebubu het volgende:
is een kernel-2.2 limitatie in ext2fs
Kleine correctie: het is een limitatie in de VFS van de 2.2 (en eerdere) kernels.

VFS (Virtual FileSystem layer) is de algemene kernel-laag waar alle filesystem drivers onder hangen, dus met 2.2 en oudere kernels heb je deze 2gig filesize limit op *elk* filesystem (ext2, fat, vfat, ntfs, UDF, UFS, enz).

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:47
laatst was ik onder linux 2.4.16 een bestand aan het tarren op een FAT32 partitie en na ca. 2 GB kreeg ik de melding dat ik de maximum grootte van een bestand had bereikt. limitatie bestaat nogsteeds dus.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Ik heb veel last gehad van deze limit. De servers op mijn werk die redhat 7.0 draaien hadden welliswaar een nieuwe kernel, maar ook glibc moest worden geupdate. Na de glibc update moest nog een kernel met zie glibc worden gecompiled.

Dan werkt het als het goed is wel ;)

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 08:29
dit is een beperking van het fat file system. als je nt/w2k/xp draait met ntfs partities is het volgens mij over.

alle w9x/me versies hebben dit probleem wel. bij nt versies is het op te lossen.

dit gaat toch niet specifiek over linux. is meer een beperking van het fat file systeem.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omdat je op een fat32 partitie bezig bent ja... theoretisch gaat fat32 wel tot 4GB maar praktijk (en zelfs een boel windows-apps) hanteren nog steeds een max-filesize van 2Gb op Fat32.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 22:21

snoei

kabels... :D

ik draai win2k en kan met gemak files van 5 a 6 gieg gebruiken

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 06 januari 2002 20:15 schreef snoei het volgende:
ik draai win2k en kan met gemak files van 5 a 6 gieg gebruiken
Dat komt omdat jij NTFS hebt

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Ook al kan je filesysteem het aan, je moet de grote ook anders op vragen en de file pointer met 2 words verplaatsen, zul je dus net zien dat als je favoriete programma's niet over de 2 gig kunnen. Die moeten het nl ook ondersteunen.

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Dat het filesystem files groter dan 2G aankan wil niet zeggen dat de apps het ook kunnen. Ik kwam toevallig afgelopen week nog een leuke tegen op een UltraSPARC II (64 bits) waarop ik een directory getarred en gezipt had tot een archive dat uitkwam op een file van c.a. 3G. Vervolgens wilde ik met gzcat archive.tar.gz | tar -tf - | grep file kijken of een bepaalde file wel of niet in dat archive zat (originele files al weg) en toen bleek dat gzcat 32bits was gecompiled en geen files groter dan 2G aankon. Met zcat van Solaris zelf ging het wel goed.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

Bestaat dit echt>? Want had net eent ar en bij 2 giga stopte hij
linux-2.4.x, glibc 2.2.x en met *64 gecompileerde utilities lossen dit probleem volledig op. Recente versies van autoconf testen hier al op, dus dat probleem lost zich bijna altijd op door een recompile.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:31
Op zondag 06 januari 2002 20:43 schreef thedolf het volgende:

[..]

Dat komt omdat jij NTFS hebt
Onder win2k/xp kan dit (bij mij gelukkig) ook op een fat32 partitie. Groter dan 4 gig lukt dan waarschijnlijk niet.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op zondag 06 januari 2002 19:52 schreef balk het volgende:
laatst was ik onder linux 2.4.16 een bestand aan het tarren op een FAT32 partitie en na ca. 2 GB kreeg ik de melding dat ik de maximum grootte van een bestand had bereikt. limitatie bestaat nogsteeds dus.
Oude glibc?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:47
Op woensdag 09 januari 2002 11:11 schreef mithalph het volgende:

[..]

Oude glibc?
code:
1
2
sander@herman:~$ dpkg -l | grep glibc
ii  glibc-doc   2.2.4-7   GNU C Library: Documentation

Volgens mij niet (nieuwste uit debian testing)

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-05 13:16

GreeTz

took the red pill

Marcel schreef op 08 januari 2002 @ 19:57:
[...]

Onder win2k/xp kan dit (bij mij gelukkig) ook op een fat32 partitie. Groter dan 4 gig lukt dan waarschijnlijk niet.
goed, waarom kan een bestand niet groter worden dan 4 GB ? op Fat32 (win xp/2k) ??

Ik kan nergens iets vinden over deze limiet namelijk ...

Alleen:           DE GROETJES

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Moet je nou voor een vraag over Windows dit topic in NOS zo'n harde kick geven?

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-05 13:16

GreeTz

took the red pill

sorrie hoor, ik had nog niet gekeken waar dit topic zig in bevond...

maargoed alle moeite voor niets geweest want ondertussen is het antwoord me al via een andere weg tegemoed gekomen...

Alleen:           DE GROETJES

Pagina: 1