2de monitor?

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is het mogelijk om met een pci inplug kaart een 2de monitor aan te sluiten op de pc ?

Verwijderd

yip!

• ViNyL
  • Niet online
Kosda ?

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hangt er natuurlijk vanaf wat je voor die 2e monitor en videokaart overhebt.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• ViNyL
  • Niet online
2de monitor heb ik al...is gewoon een 15" hoeven alleen maar wat panelen op te staan van PhotoShop en wat andere programma's

Verwijderd

Dan neem je een cheap ass S3 Trio Virge ofzo...

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dan zou ik een 2ehands 4mb pci kaartje kopen voor 25 piek/10 euro.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• ViNyL
  • Niet online
Gewoon bij de pc shop te halen ? Zal wel eens op het net koeken

Verwijderd

Ik was eerder :) ... die s3 trio = 4 mb btw...

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 11:55 schreef ViNyL het volgende:
Gewoon bij de pc shop te halen ? Zal wel eens op het net koeken
Kleine kans... :) zijn oude kaarten meestal enkel 2e hands..

• ViNyL
  • Niet online
Ik koop wel een nieuwe dan...max 200 piek

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 14:37
Op zondag 06 januari 2002 11:54 schreef wcduck het volgende:
Dan zou ik een 2ehands 4mb pci kaartje kopen voor 25 piek/10 euro.
Of als je echt wat wilt kun je probere een 2e hands matrox G200 te vinden. Wel opletten dat het PCI is uiteraard :)

Heb je geld teveel (voor iets nieuws) dan moet je
hier eens kijken:
http://www.matrox.com/mga/products/g200_mms/

• ViNyL
  • Niet online
Ik zie bij alternate.nl een Sparkle kaart SP6326 8mb rammen en kost 37.26 (euro) das niet veel ;)

Maar ff voor de duidelijkheid--> ik kan wel als ik een tweede kaart plaats andere vensters erop zetten als op mijn monitor nu ? Ik bedoel ik moet geen 2 monitoren met hetzelfde beeld erop hebbe :)

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

hoe bepaal je dan wat de ene weergeeft en vervolgens de andere,en kun je die pci-kaart ook "uitzetten"?(tijdens gamen ofzo)

• ViNyL
  • Niet online
Kijk ! nog een 2de monitor fan :)

• Rebels

Rebels

watev?!

Op zondag 06 januari 2002 12:11 schreef ViNyL het volgende:
Kijk ! nog een 2de monitor fan :)
Monitor mod?

• ViNyL
  • Niet online
lol: nee "fan" zoals dat normaal in Nederland gebruikt wordt: Fan zijn van iemand :)

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Een tweede monitor werkt leuk onders win98 met alle types videokaarten (PCI natuurlijk), maar windows 2000 / XP zijn enorm kieskeurig daarin. Ik krijg in elk geval geen (recente) SIS kaart, noch een oudere S3 trio 64V aan de praat onder XP, terwijl dit onder win98 a piece of cake was.
Het enige alternatief zijn de (duurdere) dualhead kaartjes van ASUS of Matrox.

• Heideroosje
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Op zondag 06 januari 2002 12:16 schreef Charlie23 het volgende:
Een tweede monitor werkt leuk onders win98 met alle types videokaarten (PCI natuurlijk), maar windows 2000 / XP zijn enorm kieskeurig daarin. Ik krijg in elk geval geen (recente) SIS kaart, noch een oudere S3 trio 64V aan de praat onder XP, terwijl dit onder win98 a piece of cake was.
Het enige alternatief zijn de (duurdere) dualhead kaartjes van ASUS of Matrox.
Moet je in je bios je pci als primairy instellen:

• Rebels

Rebels

watev?!

maar is daar nou een progje voor om te zeggen welke wat moet weergeven??

Verwijderd

dat heet slepen, en onthouden van je scherminstellingen ... Doet ie vaak automatisch.

Gewoon doen, en dan ervaren, is bijster weinig werk.

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 15:57
Heb je geen progje voor nodig. Windows maakt van je tweede beeldscherm gewoon een extra desktop. (alleen als je onafhankelijk achtergronden wil instellen enzo, dan heb je wel een apart progje nodig, bijvoorbeeld "UltraMon" ( website : http://www.realtimesoft.com/ultramon/ ))

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 12:38 schreef VyperX het volgende:
[..]
(alleen als je onafhankelijk achtergronden wil instellen enzo, dan heb je wel een apart progje nodig, bijvoorbeeld "UltraMon" ( website : http://www.realtimesoft.com/ultramon/ ))
En juist dát moet ík net weten! Hardstikke bedankt! :)

• ImPrEzA
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

ik ben zelf ook op zoek, maar het is best lastig om een goede 2ehands monitor/videokaart te vinden...

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik heb nog ergens een S3 ViRGE liggen. Maar om het even samen te vatten: Ik pleur dat ding erin, gooi ultramon erop en heb twee desktops? Kunnen er ook dingen fout gaan? Zoals fatale conflicten, opgebrandde moederborden, gesmolten IDE kabels, geformatteerde harddeschijven, haywire CD-ROM spelers of een Primaire videokaart die op PCI snelheid gaat lopen? en ga zo maar door? >:) :?

Hoe zit dat nou met spellen? I utfs, maar heb daar niet echt een antwoord op kunnen vinden, het is net of er omheen word gedraaid...

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Rebels

Rebels

watev?!

Op vrijdag 11 januari 2002 20:19 schreef Scyth het volgende:
Ik heb nog ergens een S3 ViRGE liggen. Maar om het even samen te vatten: Ik pleur dat ding erin, gooi ultramon erop en heb twee desktops? Kunnen er ook dingen fout gaan? Zoals fatale conflicten, opgebrandde moederborden, gesmolten IDE kabels, geformatteerde harddeschijven, haywire CD-ROM spelers of een Primaire videokaart die op PCI snelheid gaat lopen? en ga zo maar door? >:) :?

Hoe zit dat nou met spellen? I utfs, maar heb daar niet echt een antwoord op kunnen vinden, het is net of er omheen word gedraaid...
Precies!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Ik heb het gefixt met een 2MB S3 Trio V64 kaartje. Werkt prima. Moet je er alleen geen 3D apps op draaien :)

Verwijderd

Ik heb als AGP kaart een TNT2 draaien waarmee ik ook game en heb toevallig 2 dagen geleden een Diamond Viper v550 16 MB PCi kaartje gekregen. 'k ben dus ook wan plan om een dual monitor te gaan gebruiken.

Die viper werkt best goed als ik alleen die erin stop alleen zodra ik ze er beide in druk krijg ik in DOS nog wel beeld maar zodra hij in win(XP) moet komen wordt hij zwart!

Kan ik dit met multimon ook verhelpen (door bijvoorbeeld voor beide kaarten aparte detonators te draaien?)

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Kijk, dat soort problemen bedoel ik. Is dat niet slecht voor je videokaart(en)? Misschien klink ik paranoïde, maar heb dit nog nooit gedaan, en wil mijn videokaart(jes) niet doodmaken.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Pagina: 1