Toon posts:

Temperatuur is laag na OC maar computer instabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn AMD Athlon 900 overclocked naar 990 (van 9x100MHz naar 9x110MHz). Met mijn mobo gaat de PCI MHz dan automatisch mee van 33,3MHz naar 36,7MHz.

Als ik 3Dmark 2001 draai wordt mijn temp niet hoger dan 50 graden (ik heb het met VIA hw monitor, MBM 5 en HW sensors monitor bekeken)
De eerste 2 keer sloot hij 3Dmark 2001 opeens af, de 3e keer liep mijn computer vast.
Zelfs in Age of Empires 2 bleef hij hangen na 10 sec spelen, dit lijkt me toch niet echt een spel dat heel erg veel van je comp vraagt en na 10 sec is je temp. nog echt geen 60 graden...

Nu vroeg ik me dus af... kan het zijn dat de PCI MHz hier de oorzaak van is of zie ik nog iets anders over het hoofd?

Verwijderd

idd de pci kaartjes, of voltage?

Verwijderd

wrom niet op 133mhz fsb? of multipliere verhogen, want 110fsb lijkt mij nie echt lekker.

en idd moet je tegelijk ook voltage verhogen, maar ik neem aan dat je dat hebt gedaan, anders wil het niet eens booten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 11:47 schreef Prikkeldraad het volgende:
wrom niet op 133mhz fsb? of multipliere verhogen, want 110fsb lijkt mij nie echt lekker.

en idd moet je tegelijk ook voltage verhogen, maar ik neem aan dat je dat hebt gedaan, anders wil het niet eens booten.
als ik een multiplier had gehad en een losse fsb voor CPU zou ik dat al lang gedaan hebben... maar op mijn Abit KT-20 kan dit allemaal niet

Maar nog over dat voltage, daar heb ik niks aan gedaan, kan je d'r wat meer over vertellen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even de voltages gechecked bij verschillende mobo instellingen en ze zijn allemaal hetzelfde.
Waarschijnlijk is dit dus het probleem... ik heb mijn hele mobo handleiding afgezocht maar ik zie niet waar ik de voltages kan verhogen, kan iemand mij helpen?

Ik heb een Abit KT-20

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:56

Epsilon

wat voor chipset heeft dat mobo?
als het een kt133 is zal die fsb je nekken.

probeer es 10x100 te doen
als hij dat wel doet ligt het aan je fsb

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 21:28 schreef epsilon het volgende:

probeer es 10x100 te doen
als hij dat wel doet ligt het aan je fsb
da's nou juist het probleem... ik kan op mijn mobo nergens de multiplier instellen
Pagina: 1