Toon posts:

Sub bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar (en of) ik actieve subwooferfilters kan kopen (dus met voeding enzo) zodat ik me de crossover frequentie zelf kan instellen en het volume.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:47
Car Hifi Professionals, Vasteland 10 te Rotterdam.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ik weet wel iets, maar dat is veeeels te duur, echte actieve crossovers in 19-inch behuizing.
Ik kan misschien wel helpen met het zelf ontwerpen van een low level crossover, maar die is dan niet instelbaar, wel goedkoop, zeg zo'n 40,-.

Jag

Verwijderd

Ik gebruik zelf twee grote transmissielijnen met Kef200S als sub's, 24db per octaaf gefilterd op 112 Hz en gestuurd door een dikke Sansui eindtrap van 2 x 200 Watt. Enorm mooi en strak laag. Voor een collega zou ik ook iets bouwen, maar inclusief filters, versterker, speakers en kast kom je toch op een behoorlijk hoge prijs dan terecht. De "grote" merken maken die dingen tegenwoordig ook en daar kan je niet tegenop bouwen. Bijvoorbeeld een subwoofer met versterker en instelbare filter frequenties van B&W kost iets meer dan 1000 piek. Zelf wat kleiners bouwen kost je toch gauw een gulden of 400. Ook voor dat geld koop je hele aanvaardbare zaken ! Ga eens op onderzoek uit bij een goede HiFi zaak en laat je verrassen wat ze allemaal hebben ! Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, misschien heb je wel gelijk. Maar het lijkt met zelf wel leuk om er eentje te bouwen, niet groot ofzo.
Pagina: 1