jawel, zijn nog wel ergens te koop of te vinden in een oude pc.
heb je dan nog de fan die er op zit nodig?Op zondag 06 januari 2002 11:44 schreef RIP het volgende:
Ik heb in mijn server er een socket A cooler opgezet.. past precies.
ik heb een p200
koeler is een standaard spire heatsink met fan
Die dingen zijn gewoon nog te koop. Volgens mij bij iedere computerzaak. Worden ook wel 486-koelertjes genoemd (dat was wat er op mijn P-100 zat ten minste)
voor een 200mmx kan toch ook een coolrib op?? zonder fax?
Jouw proc kan zelf nog passief gekoeld worden wanneer je een goed koelelement heb. Bij mij neef wordt zelfd nog een PII 300 passief gekoeld. Of dat goed is weet ik niet want ik dacht dat er vanaf PI200 actieve koeling nodig was maar ja dat ding doet het nog steeds dus het zal wel kunnen.
Taal fouten inbegrepen ;)
Heb zelf een K6/3+ 450 met alleen de heatsink van zo'n goedkoop Spire SocketA coolertje. Blijft altijd onder de 40 graden, full load in de richting van 50-55.
Heb hier nu een Pentium 200MMX @ 233 draaien met jawel: een 486 heatsink + fan!
Waar ik me meer zorgen om maak is de voltageregulator. Deze wordt vaak over het hoofd gezien, maar moet ook goed gekoeld worden (ik fik mn fikken eraan
)
Waar ik me meer zorgen om maak is de voltageregulator. Deze wordt vaak over het hoofd gezien, maar moet ook goed gekoeld worden (ik fik mn fikken eraan
Pagina: 1