[UT] Opeens hoge ping met Chello?

Pagina: 1
Acties:

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Hallo mensen,
Sinds een paar dagen kan ik niet meer online Unreal Tournament spelen! Als ik de server listing bekijk zijn er best een aantal games met een ping van < 100, maar als ik ga spelen is de ping opeens > 2000. Onspeelbaar dus. Ik zit achter een server via Chello op internet, en als ik op deze server ga spelen gaat 't wel goed. Iemand een idee hoe dit kan komen? Het heeft altijd prima gewerkt en aan mijn hardware/software is niets veranderd volgens mij.

Thanks

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
En hoe gaat het met andere games?

Ik dat dat dit gewoon chello is (ik heb ook gelijke problemen gehad)

Bij ging het na een tijdje over (is nu nog steeds niet fantastisch, maar ja....)

Slave of Thieves

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Nee da's 't gekke. Quake 3 doet 't prima (op de client). Na ja, we wachten af dan maar...

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bij mij is chello de laatste tijd beetje beter geworden... wat heb je voor het laatst geinstalleerd, ..of waar staat je netspeed op ingesteld? (f6 in UT) die moet sowieso niet op 20000 staan.

Verwijderd

Chello is echt erg vraagje wat is je packet loss?

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 06 januari 2002 09:48 schreef ThePriest het volgende:
Hallo mensen,
Sinds een paar dagen kan ik niet meer online Unreal Tournament spelen! Als ik de server listing bekijk zijn er best een aantal games met een ping van < 100, maar als ik ga spelen is de ping opeens > 2000. Onspeelbaar dus. Ik zit achter een server via Chello op internet, en als ik op deze server ga spelen gaat 't wel goed. Iemand een idee hoe dit kan komen? Het heeft altijd prima gewerkt en aan mijn hardware/software is niets veranderd volgens mij.

Thanks
ik heb PRECIES hetzelfde :(
erg onstabiel
soms 70 een paar minuten lang
dan opeens een 5 minuten lange jump naar 1700 ofzo
ERG irritant :'( ik weet niet wat ik eraan moet doen

• VeldKoe
  • Niet online
Op zondag 06 januari 2002 12:46 schreef happyman112 het volgende:
Chello is echt erg vraagje wat is je packet loss?
dat is het vreemde, loss is 0! (ik neem aan dat the priest hetzelfde heeft) de ping word gewoon enorm, maar geen los ed

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Ja, same here! Echt vaag. Ook dat je de server-list gewoon wel netjes <100 pingtijden krijgt. Het hele vreemde vind ik dat op de server alles WEL goed gaat. Dus het lijkt of het tussen server en client misgaat ofzo. Maar daarin is UT het enige spel. Waaazig!

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 12:51 schreef VeldKoe het volgende:
dat is het vreemde, loss is 0! (ik neem aan dat the priest hetzelfde heeft) de ping word gewoon enorm, maar geen los ed
Packett loss van 0 :) (gebeurt haast nooit met chello)
HEb je je verbinding al eens geprobeert met een isdn instelling
code:
1
options->preference->network->dan op een van de laagste zetten

Zit je op een netwerk :? (kan nogwel eens problemen geven als de (netwerk)server andere instellingen krijgt)
Firewall verandert die kan soms ineens aanslaan (vraag me ook niet waarom)

Maar mijn beste gok is toch chello :r

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Soms zit het mee en soms zit ut tegen.

dikzak

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

de laatste 2 dagen heb ik mega mega problemen
ping is okay pl = constant 20%
en ik lag er elke ronde (sf) oftewel om de minuut lag ik eruit, gewoonweg zware shit.

netspeed maakt nie uit heb ik gewisseld van 10.000 naar 5000 heb alle graphical details op low gezet niks helpt ik lag er gewoon elke minuut uit, zwaar irri :(

chello omgeving rotterdam is dit.

www.simsport-racing.com

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:56
gooi je netspeed wat naar beneden

doe in console: netspeed 4000

misschien dat het dan wat beter gaat.

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

heb ik al gedaan helpt niet

vage is dat ik nu 0% pl heb een ping van 100 en nog vlieg ik er elke minuut uit :(

www.simsport-racing.com

• kamerplant
  • Niet online
bij mij gaat het soms ook ineens omhoog.
maar dat gaat ook weer zo over..
maarja, zo erg stoort me dat niet, ik schiet toch niet raak met of zonder lag! :D

🌞🍃

Verwijderd

Tja... sinds vanmiddag heb ik een hele slechte verbinding... 10 seconde goed, 10 seconde 100% loss, dan weer een tijdje 10-20%, nu om de 5 minuten een minuutje 70% loss, allemaal bij de eerste 3-4 hops. (Chello rotterdam, prins alexander) :'(

Verwijderd

Jep, ook chello hier, (dordrecht) laatste dagen totaal verrot, online gamen bijna niet mogelijk, normaal altijd ping +/- 30, nu echt enorme uitschieters naar boven, ook iedere keer 5 minuten goed gamen, en om de 5 minuten 30 seconden enorme lag, gewoon niet speelbaar :( :( :(

Verwijderd

Hullo,

Ik heb hetzelfde probleem als jullie. UT gaat vreselijk, Quake3 gaat perfect. Wisselen van netspeed helpt geen (..). Ik heb mijn Kabelverbinding over een hubje gezet. Waar het misschien ook aan kan liggen is mijn netwerkkaart. Ik had hem op de beurs gekocht en de verkoper verzekerde mij dat het een goede netwerkkaart was omdat ze hem bij Chello ook gebruikten.... ???

Is daar misschien een verband in te zien?

Groeten,
Sabre

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:24
hier is het ook niet fantastisch, ik zit niet achter een server
m'n ping bij UT is afwisselend zeer hoog,
maar bij CS gewoon constant laag
owh ja, ik heb ook Chello (omgeving Eindhoven)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Chello achterhoek hier, 3e ledje van links (com21) is bijna constant groen, veel networktraffic dus en dan schiet de ping omhoog. Al kan ik met MOH nog steeds niet klagen op UK servers haal ik 50-70 ms. Als de verbinding beter is haal ik 35-40 ms.
Denk dat het aan Chello ligt bij jou...
Pagina: 1