cooler van CPU SLOPEN!!

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
dit is mn probleem:

Afbeeldingslocatie: http://62.166.21.231/images/hardware/Image004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://62.166.21.231/images/hardware/Image005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://62.166.21.231/images/hardware/Image006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://62.166.21.231/images/hardware/Image007.jpg

het is een p1 200MMX ik heb m nu op 250 lopen en hij word m een beetje warm, nu wilde ik er een grotere cooler op gooien (cooler master ding) maar dat ding zit muurvast |:( ! Moet ik gewoon schroevendraaier ertussen doen en HOPPA :7,of kan deze niet los?

Verwijderd

emmm hamer? :P

Verwijderd

Platte schroevendraaier? Beitel/plamuurmes?

Dat ding zal wel met thermal adhesive vastzitten. Hittegeleidende cement oid.

• OGangstah
jah maar als ie daarmee vast zit krijg ik m dan nog eraf?

ohh jah forgot to say, dat is een standaard intel cooler wat erop zit, hij komt zo uit tha fabriek

maar dus maar gewoon met hamer tekeer gaan? :P

Verwijderd

Hamer = slecht idee

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 09:31
Euh wat ik denk:

1 Laat dat gekke sinkje erop zitten en probeer er gewoon een nadere cooler op vast te schroeven ofzo ? Ik denk niet dat het verstandig is om daar met een hamer/schroevendraaier or whatever op te zitten rammen.

2 Als je daar een coolermaster opwilt gooien heb je denk ik zoiezo een probleem want die passen volgens mij nie eens op een p1 ? Tenzij je eentje uit de vorige eeuw gebruikt misschien ... ? :P

3 Koop een nieuwe ouwe proc. ben je waarschijnlijk evenveel geld kwijt als met een coolermaster.

Maar dat denk ik dan ?

Verwijderd

1: gaat dus niet werken hé ..

2: laat die jongen toch tweaken :P

3: uuhm ja. waarschijnlijk :+

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 09:31
Haha, okelidokeli :D

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Dat ding zit gewoon in een socket-5 of socket-7 en die hebben dezelfde afmeting als een socket-370 en een socket-A, dus daar krijg je echt wel een nieuwe koeler op, al is het wel even uitkijken met de wat grotere modellen, omdat er bij socket-5/7 volgen mij geen no-mount zone rondom de socket was.

Voor wat betreft het verwijderen: In het midden van de CPU zit een metalen plaatje, daarop zit die koeler vastgelijmd. Ik denk dat je een (redelijk grote) schroevendraaien tussen dat plaatje en de koeler moet stoppen en dan wrikken. Als er totaal geen beweging inzit dan niet verder gaan, want dan trek je de koeler er samen met dat plaatje af.

Verwijderd

Wat je ook kan proberen is al die pinnetjes erafslijpen, de basisplaat goed vlak schuren en polijsten, en op die plaat je koeler monteren.

Verwijderd

Steek die CPU in een zakje, zoveel mogelijk lucht uit het zakje doen en dan dichtknopen, handel voor een uurtje de diepvries in. Daarna zou de "cement" moet lossen met weinig kans op beschadiging.

Enfin, zo halen ze toch die dingen van grafische kaarten, misschien lukt het met dit ook wel.

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 11:21
probeer eens de processor en de koeler tegen elkaar in te draaien.
als je een schroevendraaier ertussen steekt dan heb je kans dat je de processor doormidden breekt.
door tegengesteld te draaien heb je daar niet zo veel kans op.
de pasta tussen proccesor is hard geworden en daar moet je even doorheen breken.
probeer krachtig maar toch beheerst :? te draaien.

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 11:29 schreef hensdesk het volgende:
probeer eens de processor en de koeler tegen elkaar in te draaien.
als je een schroevendraaier ertussen steekt dan heb je kans dat je de processor doormidden breekt.
door tegengesteld te draaien heb je daar niet zo veel kans op.
de pasta tussen proccesor is hard geworden en daar moet je even doorheen breken.
probeer krachtig maar toch beheerst :? te draaien.
Het is juist dit dat je moet doen nadat hij in de frigo heeft gelegen voor een uurtje !!!!!!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Yep, draaien wil meestal wel werken.. Gewoon de processor in z'n socket zetten (dan kan hij de kracht wel aan), en dan moet het wel lukken!

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 11:21
Op zondag 06 januari 2002 11:31 schreef Musty het volgende:

[..]

Het is juist dit dat je moet doen nadat hij in de frigo heeft gelegen voor een uurtje !!!!!!
[slijmmode]
goede aanvulling
[slijmmode]

Verwijderd

doe hem in een plastic zakje dan in de vriezer doen, na paar uurtjes kan je het zo van elkaar halen.

Verwijderd

Is 't ie d'r nu al bijna af of wat :?

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

Als de diepvries truc niet werkt en je toch met bruut geweld moet gaan: om te voorkomen dat je je chip in veertien stukje breekt met de schroevedraaier schuif je eerst een creditcard achtig iets tussen koeler en chip. Stop dan die schroevedraaier tussen kaartje en koeler en draai heel, heel, heel langzaam (maar met veel kracht).

• OGangstah
hij gaat nu de diepvries in :)

over een uurtje post ik wel hoe het gegaan is!

thns

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Ben benieuwd, heb zelf ook nog zo'n boxed P1 CPU'tje liggen...

My software never has bugs, it just develops random features...

• OGangstah
uur later: GEEN BEWEGING IN TE KRIJGEN! nog maar een uurtje :Z

• OGangstah
HET IS GELUKT

Afbeeldingslocatie: http://62.166.21.231/images/hardware/Image012.jpg

het was wel een heel gedoen, zeker 2 uur in da diepvries gezeten :7 en dan heb ik nog behoorlijk moeten wrikken!

maar end good al good, nu hopen dat ie het nog doet >:)

thnx
Pagina: 1