Toon posts:

kan dit: Tseng ET6000 kaartje in WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga met wat oude onderdelen een nieuwe machine bouwen en nu wil ik graag het volgende weten: Kan de Tseng ET6000 werken onder WinXP? Het schijnt namelijk dat de driver niet in XP zit, maar dat er wel een XP4.0 driver van aanwezig is. Weet iemand, voordat ik moeite aan een falende installatie verspil, of de Tseng en XP samenwerken?

Alvast mijn dank!

Verwijderd

Hahahah ik zou het echt niet weten mijn tseng et 6000 is al heeeeeeeeeel lang overleden,was overigens wel een toppertje voor die tijd,lijkt me niet makkelijk om die tseng aan de praat te slingeren in xp :)

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij kan je dan nog beter voor een paar gulden een oude 3s of ati videokaart kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
Kom kom, zó slecht is die Tseng nu ook weer niet, 4,5 mb videogeheugen is voor 2d op een kleine monitor genoeg en in combi met de voodoo2 heb je toch een aardig budgetsysteem voor echt geen geld ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik vrees het ergste, dat wordt dus win98-2.
:? toch bedankt voor jullie reacties!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Ik zou niet weten waarom niet, de Tseng Labs ET6000 was 1 van de beste 2d kaarten in zijn tijd.

Heb er 1 van met 4mb en die draait heel goed met alles, ik heb ermee W95, W98, W2k, RedHat en XP mee gedraait, en buiten w95 waren de default drivers meteen goed.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt eNeRGy, gelukkig nog iemand die de Tseng waardeert ;) Ik las op in een nieuwsgroep dat de Tseng niet meer werd ondersteund door Windows XP. Maar je gebruikt dus gewoon de ingebakken Tseng driver?

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Op maandag 07 januari 2002 00:24 schreef [eNeRGy] het volgende:
Ik zou niet weten waarom niet, de Tseng Labs ET6000 was 1 van de beste 2d kaarten in zijn tijd.

Heb er 1 van met 4mb en die draait heel goed met alles, ik heb ermee W95, W98, W2k, RedHat en XP mee gedraait, en buiten w95 waren de default drivers meteen goed.
Ik weet ut ... Oud topic ...

Maar welke drivers gebruikte jij onder XP dan ?
bij mij snaptie em echt niet ... |:(

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Gebruik Powerstrip.

Staat zelfs in de tips van PS, letterlijk, dat PS de ET6000 ondersteunt in win XP

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Krols
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-10-2022
Ben nootgedwongen ook even terug met een et6000 kaartje in mijn pc, omdat mijn radeon 8500 het niet goed doet. Windows XP heeft inderdaad de et6000 drivers niet meer. Wel zijn de et4000 drivers meegeleverd. Om je tseng kaart te supporten onder Windows xp moet je even naar \windows\inf gaan en het bestand display.inf openen. Hier zoeken op [Tseng.Mfg]. Als je dan de ;@i: weghaald zal bij het installeren de et6000 chip herkend worden en zal de et4000 driver geinstalleerd worden. Misschien een idee om zo de et6000 drivers van win2000 te installen?
Pagina: 1