Toon posts:

psu sirtech/chieftech 340

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ben ongeveer al 3 dagen die topics over voedingen aan het doorspitten en vergelijken

kwam ik vandaag dit artikel tegen http://www.extremeoverclocking.net/index.php?opt=artikel&id=85 (tis in het duits)

hebben ze die sirtech/chieftech 340 watt psu met een amd athlon 1200 getest
maarre van plaats dat die cpu core op 1,85v liep, gaf die voeding 1,95 terwijl die athlon niet unlocked was :?

is dat bij een xp ook zo? >:)

verder ben ik er nog niet helemaal uit welke psu ik nu in mn nieuwe systeempje wil

kan iemand uit die test zien of die psu goed genoeg is als je er die xp en radeon 8500 wil oc'en? (verder 2 harde schijven zonder raid,4 80mm fans in mn kast, burner, Alpha 8045 + 80mm Delta HP, epox 8kha+, 2x 256MB CRUCIAL PC2100, Floppydrive en een videologic sonic fury geluidskaart) en eventueel ledjes >:)

of moet ik dan toch echt gaan denken aan een 431 watt enermax psu?

:edit: by nader inzien toch in het case modding forum moeten plaatsen denk ik :D

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
ik weet niet hoe dat zit, maar volgens mij ligt het verschil tussen gewenst CPU-voltage en verkregen CPU-voltage meer aan het moederbord dan aan de voeding (als het tenminste méér is dan het gewenste CPU-voltage). Tenminste, zo heb ik het begrepen.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 02:34 schreef TheInfiltrator het volgende:
verder ben ik er nog niet helemaal uit welke psu ik nu in mn nieuwe systeempje wil

kan iemand uit die test zien of die psu goed genoeg is als je er die xp en radeon 8500 wil oc'en? (verder 2 harde schijven zonder raid,4 80mm fans in mn kast, burner, Alpha 8045 + 80mm Delta HP, epox 8kha+, 2x 256MB CRUCIAL PC2100, Floppydrive en een videologic sonic fury geluidskaart) en eventueel ledjes >:)

of moet ik dan toch echt gaan denken aan een 431 watt enermax psu?
ben eindelijk klaar met de config van mn nieuwe systeem moet alleen dit nog duidelijk hebben
kan iemand mij enig advies geven hier over? :)

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
300 moet voldoende zijn.
Ik draai iets in die richting (de R8500 moet nog komen) op een 235 Watts voeding :(
Die gaat er binnenkort dus ook uit..

XBO: Michaël#3318

Verwijderd

Topicstarter
zon sirtech 340 watt psu of een enermax 431watt psu scheelt me zo'n 100 piek

bij nader inzien vervang ik die alpha+delta voor h2o cooling
aangezien ik dat kan blijven gebruiken en presteerd beter
sluit die peltier samen met die fans in mn kast aan op een goedkope at voeding

lijkt mij dat die 340 watt sirtech psu dan genoeg overhoud om mn cpu en videokaart ver te oc'en? (scheelt weer die drainage van die fans en alpha+delta combi)

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 11:00

Nessuno

io sono nessuno

de afwijking komt van je mobo mij xp1700 loopt ook standaard op 1.8v maar krijgt 1.85 van mijn mobo
is niet echt verkeerd :) als je gaat overklocken dan
als je niet gaat overklocken kan je hem in je bios wat lager zetten als het 1.8 moet zijn b.v op 1.75

maar het is toch wel leuk voor de overklockers onder ons >:)

Na rose e cient spin

Verwijderd

In dat artikel staat een screenshot van het porgramma USDM.. Met google kan ik het niet vinden... anyone ??

<edit> al gevonden... enmic site.. </edit>

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Ik ben ook op zoek naar een goede voeding. Ik wilde de Antec kopen bij Ledos, maar die is uitverkocht.

Nu vraag ik me af of deze Chieftech/Sirtech een overclocked systeem goed kan trekken. (1600+@1800+, Titanium, Crucial, 5 case-fans, Alpha/Delta...etc)

Iemand inzicht hierin?
Pagina: 1