Toon posts:

Windows NT 4.0 Terminal Server via Internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn Windows NT 4.0 Terminal Server bereiken met de Terminal Server client via internet, maar dat programma zegt dat de server busy is. Dat is niet het geval. Wat kan er mis zijn? Is het gewoon onmogelijk via Internet te connecten of moet ik ergens nog iets aanzetten in de settings :?

Verwijderd

Bij mij lukt het altijd gewoon :?
Misschien moet je ff opletten dat je bij vorige sessions wel goed uitlogd en niet alleen disconnect.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 03:03 schreef DaGuru het volgende:
Bij mij lukt het altijd gewoon :?
Misschien moet je ff opletten dat je bij vorige sessions wel goed uitlogd en niet alleen disconnect.
Dat help niet :'(
Zou het kunnen dat QuickNet de benodigde poorten blokkeert ofzo?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Iets meer specs graag
Gebruik je de webbased ActiveX TSAC van microsoft of draai je ook nog Citrix?
Hangt de TS server directaan inet, of zit er nog een andere machine tussen
Draait er een firewall op de TS
Kom je er met de client niet op, of sowieso niet op je IIS ??
Quiknet/sonera blokt namelijk de eerste 1024 porten

Braaikamer - Smoke&BBQ

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op zondag 06 januari 2002 02:26 schreef Racetows het volgende:
Ik wil graag mijn Windows NT 4.0 Terminal Server bereiken met de Terminal Server client via internet, maar dat programma zegt dat de server busy is.
kan je telnetten naar poort 3389 (iirc) op je server? Probeer dat eens vanaf de machine zelf, en daarna eens vanaf het internet. Als dat niet lukt, kan je altijd nog de poort van je TS veranderen.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zondag 06 januari 2002 17:26 schreef elevator het volgende:

[..]

kan je telnetten naar poort 3389 (iirc) op je server? Probeer dat eens vanaf de machine zelf, en daarna eens vanaf het internet. Als dat niet lukt, kan je altijd nog de poort van je TS veranderen.
volgens mij blockt Quicknet dit soort poorten :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 13:48 schreef Koffie het volgende:
Iets meer specs graag
Gebruik je de webbased ActiveX TSAC van microsoft of draai je ook nog Citrix?
Hangt de TS server directaan inet, of zit er nog een andere machine tussen
Draait er een firewall op de TS
Kom je er met de client niet op, of sowieso niet op je IIS ??
Quiknet/sonera blokt namelijk de eerste 1024 porten
Ik wist niet dat een webserver nodig was om via internet te connecten met de TS, ik probeerde verbinding te maken met de client diskettes die ik gemaakt had met die wizard. Het klopt dus dat die manier sowieso niet werkt? Het lukt mij met die software wel om via het LAN met de TS verbinding te maken.

Ik heb op de server geen IIS, maar een andere webserver: Sambar. Ik heb geprobeerd om die ActiveX TSAC van Microsoft te laten werken met de Sambar webserver, maar dat werkt niet:
ASP FATAL Error: Invalid structure indirection instream.
File: C:/sambar50/docs/test/TSWeb/connect.asp [main()/3]
Host: RACETOWS
Cscript: D:\ver5\cscript\Source\cslex.c [cs_lex()/1384]
Het lijkt er dus op dat de ASP support van Sambar niet goed is :?

De TS hangt meteen aan Internet, zonder firewall. De enige belemmering die er zou kunnen zijn is een poort-blokkade van QuickNet (inderdaad alles <1024), maar dat is nu niet het geval omdat Terminal Server op 3389 draait (ik heb ook andere poorten geprobeerd) en de webserver op poort 8000.

Verder had ik nog deze site gevonden met dat ActiveX applet. Via het LAN kan ik daarmee gewoon verbinding maken maar via Internet lukt dat helaas niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 17:26 schreef elevator het volgende:

[..]

Via het LAN kan ik wel telnetten naar 3389, via Internet lukt dat helaas niet. Ook niet als ik de TS op een andere poort zet :'(
Pagina: 1