Toon posts:

nog een vraagje over asus 7700 deluxe (en natuurlijk alle andere deluxe ver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met 2 probs
1 asus dvd dat proggie is leuk maar als ik een widescreen divX filmpie bekijk fullscreen wordt de zooi in de lengte uitgerekt ??? iemand oplossing???

2 ff over tv out ik heb een zooitje kabels maar snap er de balen niet meer van en ik denk dat ik dus kabels bij moet kopen (eerste tvout kaart voor mij). nou het volgende dus tv op mijn pc via video-in is gelukt dmv scart op video met daaran splitser audio/video adio had ik op mijn hifi video op mijn pc en had dus beeld maar geen sound ??? wie weet wat ik er voor nodig heb ??? en dan tv-out heb ik een kabel voor maar ik zie nix waar het op past(video)

mijn video bezit gewone kabel aansluiting in en uit die dus van de kabel komt en naar mijn tv gaat (heb geen scart op tv) en dan nog een scart uit (naar tv dus) en decoder scart

wij weet wat ik hier voor nodig heb ??? en als het kan pics van de onderdelen graag

Alvast bedankt

oja nog ff iets die vr bril doet het ook niet omdat hij zegt dat ik verkeerde monitor drivers heb (heb p&p van win)en wat voor frec heb je nodig om te kunnen draaien

o ik hoor net dat er probs zijn met dvd op geforce 2 en tvout klopt dat???

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand een beetje duidelijke uitleg met mischien pics erbij ???

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

Als er morgen middag laat nog geen reactie is dan zal ik wel wat doen, maar ik heb er nu ff geen zin in om er nu wat nuttigs er over te zeggen.

Dit betekent dus niet dat alle anderen nu hier geen reactie hoeven te plaatsen, begrepen, dank u...

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

De Deluxe dat is dus alleen de Video out, dus alleen het beeld(het gele kabeltje) het geluid komt uit je geluidskaart. dus als je op de Uitgang van de geluidskaart (waar je ook je speakers op aansluit) een kabeltje met aan de ene kant een koptelefoonplugje en aan de andere kant twee tulpstekkertjes plugt, heb je alle ingangen op de scart gebruikt 1x Video in 1x Linker geluid in 1x rechter geluid in

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Topicstarter
mmm dat lijkt eerder tv-in (deluxe heeft 2 out en 1 in)van mijn scart out(die normaal naar mijn tv gaat maar kan niet omdat mijn tv geen scart heeft antiek ding)naar video en 2 audio tulpies die video in tv-in(video in als je het zo wil noemen) en die 2 tulpies naar 1 koptelefoon in mijn geluidskaart (ingang) dat lijkt mij maar voor tv-out heb je toch een scart ingang nodig of via de camrecorder ingang. ik heb dus op mijn video 2 scarts, uitgang naar tv (normaal gesproken) en decoder cart (wat dit is al sla je me dood in of uitgang??) en dan kabel in en uit gang waar dus nu de verbinding tussen de kabel en tv met video ertussen is en dan 2 tulpingangen geloof ik voor de camrecorder een video-in en audio-in

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand hier iets over???

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb zelf zo'n V7700 Deluxe.. en om het kort samen te vatten:

zowel geluid in als uit gaat via ... (tromgeroffel) je geluidskaart!

Ik heb de boel eigenlijk zo aangesloten:

Voor TV Out:

1x SCART-> 1 Tulp (geel, dus alleen video) van TV SCART 2 naar TV Out van ASUS V7700 (m.b.v. Tulp -> S-Video converter stekkertje wat bij je kaart zit).

Hier mee heb ik gewoon TV out naar de SCART #2 aansluiting op mijn TV (moet ik wel ff mijn TV op Ext2 zetten) en voila.. TV output voor DiXVjes etc. Geluid gaat via mijn SB Live! naar mijn versteker en boxen. Nu zie ik iemand al denken.. maar als ik um op video wil op nemen? Kom ik zo bij.

Voor Video In:

1x speciale SCART -> S-Video/Tulp + 2x Geluid Tulp converter met INPUT/OUTPUT switch. Ik gebruik een S-Video kabel die van die SCART plug naar mijn Video IN op de V7700 gaat. De 2x Geluid tulpjes (wit/rood - links rechts ) gaan via een Tulp->MiniJack plug naar mijn geluidskaart Mic aansluiting.

Deze SCART aansluiting is aangesloten op mijn videorecorder waar ook de kabel op aangesloten zit en deze handel zit weer op de SCART #1 van mijn TV.

Als ik een stukkie video/tv wilt capturen dan gaat het beeld via de Video IN naar mijn V7700 en het geluid naar de Mic In van mijn SB Live. Werkt prima.

Wil ik nou een DiVXje opnemen, dan zet ik de SCART converter op mijn video op INPUT en verzet ik die 2xtulp->minijack plug van mijn van Mic In naar de Headphone out. Et Voila.. geluid en beeld naar mijn video.. ff band er in.. op REC en daar gaan we dan.

Tis een beetje lastig uitleggen... zit op mijn werk en moet alles even uit mijn hoofd doen.. en ben daarnaast ook nog es aan het werk Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Om het nog ingewikkelder te maken.. ik gebruik die ASUS DVD software niet omdat ik in mijn 2e PC een Creative DXR2 kit heb zitten welke via een S-Video en Geluids Tulp selector box ook aangesloten is op diezelfde
SCART converter op mijn videorecorder!

Ehm ja het is 1 grote dradenzooi bij mij.. maar het werkt allemaal wel.. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
thx ik denk dat wij heel wat gemeen hebben kwa susteem niet super snel cpu maar wel een vette gfx kaart Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• actieman
  • Laatst online: 30-07 10:38
Voor video uit en in (en geluid) heb ik bij de lokale "radio shack" een kabeltje gekocht. Scart <-> 6 tulp stekkertjes voor iets van 15/20 piek. wel de scart luit je op je VCR aan en je VCR lus je door naar je TV.

Video uit (op het kabeltje) lus je door naar je Video In op je videokaart.

Video In (op het kabeltje) lus je door naar je Video Out op je videokaart.

Voor de audio heb je nog een aparte convertor nodig "2x tulip naar stereo jack" (voor opnemen en nog 1 voor afspelen via je TV)

Audio out sluit je via de adapter aan op je geluidskaart's Line In

Audio in sluit je via de adapter aan op je geluidskaarts Line Out.

Werkt perfect op mijn Asus V3800U, alleen DVD -> TV wil niet lukken Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

I’m not like the OTTERS

• actieman
voor die bril moet je monitor 120hz aan kunnen op 1024x768 (60fps per oog)
maar gaat op mijn iiyama (118mhz @ 1024x768) ook goed...

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
een scart met 6 tulps ??? nog noit gezien mmm ff kijken naar maar die moet dus dan op mijn vcd out(naar tv normaal) of begrijp ik het nie helemaal

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Dat kan..als de SCART plug aparte aansluiting heeft voor INPUT (3 draadjes: 1x video, 2x geluid) en OUTPUT. da's 2x3=6! Tadaa! *tromgeroffel* Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• actieman
-> No-|v|eRcY
ik heb het geluk dat ik slechts 1 scart aansluiting op mijn (zeer oude) VCR heb, de tv lus ik door via de antennekabel.
De kabel komt uit het huis eerst mijn VCR in en gaat dan naar mijn tv'tje. Zo kan ik de scart aansl. gebruiken voor mijn pc'tje.

Bij jou moet ie denk ik idd op je VCD Out.\

-> tazzman, je hebt gelijk, is voor het stereo geluid.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
mmm ik snap het nog niet helemaal ik heb ook zon scart<-->2audio1video had ik op mijn sterio staan normaal het geluid aansluiten is geen prob maar beeld wel ik heb een scart out en decoder scart aansluiting erop zitten maar als ik tvout van pc naar decoder of scart out zie ik geen beeld (zit op av of aux mode maar bijde doet nix)

• actieman
je moet dus zo'n scart convertor kabel hebben met 2 video tulp stekkertjes, 1x video In en 1x video Out

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
dus een scart kasje met 2 tulpies erop?

• actieman
een kabeltje met aan de ene kant een SCART aansluiting en aan de andere kant:

Video In
Video Out
Audio In Left
Audio In Right
Audio Out Left
Audio Out Right

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
en die prik ik in scart out(die normaal naar de tv gaat) of scart decoder(weet nie waarvoor dat werkt ja decoder DUH maar in of out)

ene als je scart out zegt lijkt mij dat niet echt logisch want in gaat naar out en out naar in niet in naar in of out naar out

• actieman
die prik je scart out, decoder out is alleen voor satelliet en canal+ decoders

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
mmm maar wat ik dan niet snap is als je tvout van je asus kaart naar je scart out stuurt dat lijkt mij niet echt logisch eerlijk gezegt maar heb jij dat ook en werkt het goed

en voor die audio moet ik van 2 tulps naar 1 koptelefoon stekker he

• actieman
tja ik verzin het niet, maar ja who cares als het werkt?

je hebt idd ook nog zo'n stekker nodig.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
mmm mischien stom vraagje maar kan je jouwe ertussen uit trekken en ff inscannen dan weet ik precies waar ik op zoek voor moet gaan

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is me gelukt hoor ik had een scart kasje met input/output schakelaar erop en 1 video 2 audio tulps erop nu heb ik hem op input gezet en die tv-out erop aan gezet en hij werkte Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif thx allemaal maar graag heb ik nog antwoord op mijn vorige vraag door actieman of iemand anders

• actieman
ik ben bang dat dat niet zal lukken, moet eerst m'n oude scanner (trust 4800) aan de praat zien te krijgen onder win2000 of WinME met alleen een paar brakke win3.1 drivers Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

maarre ik zal m'n best doen en mooi dat het al werkt bij je Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

I’m not like the OTTERS

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

een kabeltje met aan de ene kant een SCART aansluiting en aan de andere kant:
Video In
Video Out
Audio In Left
Audio In Right
Audio Out Left
Audio Out Right
ik heb ooit zo'n ding bij een bouwmarkt gekocht Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif voor beveiligingscamera's wordt het denk ik ook gebruikt.
Pagina: 1