Mijn FPS2000 boxen vertonen vreemd gedrag :(

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:07
Ik heb dus net zo'n leuk setje boxen van creative gekocht, de fps2000, maar nu heb ik soms dat het front of rear geluid uitvalt. Het komt na een tijdje wel weer terug, maar wat the fuck veroorzaakt dit?

Verwijderd

gare kabels/connectors?

• Hielko
Ik weet het niet, toen ik dus even de front en rear speakers inclusief kabel om wisselde toen dit gebeurde (rear werkte niet) veranderde er niks, en het lijkt me erg sterk dat 4 boxen, en een zelfde aantal kabels niet goed werkt.

Een interessant (en erg verontrusted detail) is dat ik soms een soort statisch geknetter hoor....

• Hielko
Een kleine aanvulling:

Ik heb nu ontdenkt dat als de boxen het niet meer doen het helpt om wat te switchen tussen analoog en digitaal en na een paar keer dat gedaan te hebben werken alle boxjes weer.

Iemand hier die enig idee heeft hoe dit kan?

• Jag
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Kan je een precieze omschrijving geven van hoe je het aangesloten hebt? Misschien dat ik dan wat nuttigs erover kan zeggen.

Jag

• Hielko
Gewoon zoals het hoort....

Heb dus gewoon audio kabels van m'n soundblaster live naar de audio ins van de subwoover liggen. (2 analoge kabels, of 1x een digitale kabel die aan m'n sblive vastzet met een soort omzet stukje). Daarnaast zitten de kabels tussen de 4 satelieten keurig aangesloten, gewoon met de kabel die door creative wordt mee geleverd.

Maar ik denk dat ik al ongeveer weet wat de boosdoener is. Ik gebruik de boxen nu al een paar uur met de analoge kabels en nu heb ik nergens meer last van. Ik dus dat het probleem gezocht moet worden bij of de digitale uitgang van de sblive, de software van de sblive, de digitale audiokabel of tussenstukje en als laatste mogelijkheid kan het probleem te vinden zijn bij de subwoofer...
Pagina: 1