Toon posts:

De grote van de magneet van de speaker.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Een kennis van mij vroeg mij laatst of het uitmaakt hoe groot de magneet is, die op de driver "itself" zit.. eerlijk gezegd wist ik zelf het antwoord ook niet, dus ik d8 ik vraag het even hier.

Oh en (was ik vergeten) hoeveel invloed heeft de grote van de magneet op de sterkte, en dus ook hoeveel vermogen een luidspreker kan produceren?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ehmz..de grootte..tja..das gewoon om de conus aan te drijven zeg maar...
Het gaat voornamleijk om de sterkte van zo'n ding, en grote zijn wat stabieler vaak (meer oppervlakte, makkelijk te balanceren etc)

Je hebt hele grote platte, ik heb een middelgrote zware magneet in men subwoofer..

Meestal hoe sterker de magneet, hoe meer vermogen die nodig heeft..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op zondag 06 januari 2002 01:37 schreef gitaarwerk het volgende:
Meestal hoe sterker de magneet, hoe meer vermogen die nodig heeft..
Lijkt mij meer dit:

Hoe sterker de magneet, hoe meer vermogen je 'm kan geven.

Siditamentis astuentis pactum.

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Op zondag 06 januari 2002 09:43 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Lijkt mij meer dit:

Hoe sterker de magneet, hoe meer vermogen je 'm kan geven.
Volgens mij is het vermogen die je de speaker kan geven afhankelijk van de dikte en materiaal van de spreekspoel die in de magneet zit.
Is die dikker dan zal de magneet ook sterker moeten zijn, dus (meestal)ook groter, maar er zijn veel sterkere magneten ontwikkeld, dus die zijn dan ook minder groot dan de vroeger gebruikte magneten.

Dus het antwoord is: De grootte van een magneet is niet altijd een weerspiegelijng van het vermogen. :Y)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

klopt.. kijk die leuke KEF basspeakertjes maar :)
maar... met zoals ik al zei,.. et zijn meer factoren, maar vermogen is de grootste factor (nodig voor de uitslag en balans)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy