ADSL en line sync

Pagina: 1
Acties:

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 19:21
Ook ik heb last dat het line sync lampje blijft knipperen op het modem.

Volgen mij zijn alle kabels ok (getest met zo'n modtap tester). Maar voor alle zekerheid:
De kabel die van de splitten naar het modem gaat, hoe moet die geknepen zijn: Recht of getwist??

Want een van de kabels die bij het pakket zat is getwist.

Indien deze kabel recht moet zijn, welke stappen kan ik het beste nemen om de boel aan de praat te krijgen??

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

• Shadowtje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:06

Shadowtje

Shadow

Je kan ook even bellen met de helpdesk zodra die weer open zijn. Die kunnen kijken of ze jouw modem wel kunnen bereiken

dit is geen link

• maupie
Ok, maar ik het is nu zondag en ik wil zoveel mogelijk uitproberen.
Kan ik het modem rechtstreeks op het is/ra punt aansluiten, of is dit niet mogelijk????

Verwijderd

Dan kan je neit meer bellen denk ik.

• De_Truffel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 21:52
Die zwarte kabel die bij het pakket is geleverd, die gebruik je voor splitter<->modem, en die grijze doe je modem<->compu

Verwijderd

Ik denk dat je gewoon net als ik GEWOON KAN GAAN WACHTEN TOT DAT KL**TE LAMPJE GAAT BRANDEN !!!!!!......

Ik heb het al bijna 20 dagen en het werkt ook nog niet heb trouwens ook al een 100 X gebeld en daar van 10 minuten geluld met zo'n pik van KPN en bij elkaar wel 4 UUR in de wacht gestaan....
Tot alle blijdschap zou er vrijdag tussen 1 en 6 UUR een monteur langs komen en DIE KL**TE L*L is mooi niet GEWEEST.
Heb dus mooi een snipper midag genomen voor jan L*L..

als er nog een paar zijn die dit hebben mee gemaakt MOGEN ZE VAN MIJ OOK WEL EVEN HUN GAL SPUUGEN OVER DE KPN

• maupie
Nou Ok,

In de handleiding staat dat je alleen platte kabels kan gebruiken bij de bijgeleverde RJ11's. je zou kunnen overwegen om een ronde kabel aan een platte kabel te kunnen koppelen.
Ik dacht: Weet je wat ik ga de ptt om advies vragen.
Heb ik eerst 20 min bij de ene helpdesk in de wacht gestaan ; zegt die DOA, huh ja huh nee huh nee hoor dit weet ik niet. U kunt het beste bellen met 0800-0407.
Ik bellen, krijgt ik (met alle respect) zo'n tik doos aan de lijk die begint te lachen en zegt, nee hoor u moet de mxtream helpdesk hebben. Maar daar heb ik al 20 minuten in de wacht gestaan en vervolgens moest ik u bellen.

Uit eindelijk is het wel gelukt om de boel voor zoevel mogelijk aan te sluiten alleen DIE FOKING LINE SYNC WILT NIET VLOTTEN.

Ik ben bang dat dit een langdurige kwestie gaat worden.
Het ergste is dat dit niet voor mij is maar voor mijn schoonpa (ach weet je wat ik doe dat wel eventjes) tegen wie ik het heb afgeraden om het te laten doen.

Morgen maar een extra snipperdag opnemen om te gaan bellen de PTT.

Verwijderd

Neem maar een WEEK !!!!!!

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 13:31 schreef maupie het volgende:
Nou Ok,

In de handleiding staat dat je alleen platte kabels kan gebruiken bij de bijgeleverde RJ11's. je zou kunnen overwegen om een ronde kabel aan een platte kabel te kunnen koppelen.
Ik dacht: Weet je wat ik ga de ptt om advies vragen.
Heb ik eerst 20 min bij de ene helpdesk in de wacht gestaan ; zegt die DOA, huh ja huh nee huh nee hoor dit weet ik niet. U kunt het beste bellen met 0800-0407.
Ik bellen, krijgt ik (met alle respect) zo'n tik doos aan de lijk die begint te lachen en zegt, nee hoor u moet de mxtream helpdesk hebben. Maar daar heb ik al 20 minuten in de wacht gestaan en vervolgens moest ik u bellen.

Uit eindelijk is het wel gelukt om de boel voor zoevel mogelijk aan te sluiten alleen DIE FOKING LINE SYNC WILT NIET VLOTTEN.

Ik ben bang dat dit een langdurige kwestie gaat worden.
Het ergste is dat dit niet voor mij is maar voor mijn schoonpa (ach weet je wat ik doe dat wel eventjes) tegen wie ik het heb afgeraden om het te laten doen.

Morgen maar een extra snipperdag opnemen om te gaan bellen de PTT.
Je kan beter bellen met de KPN als je de PTT belt kom je zeker niet verder :)

geen wonder dat het niet werkt.......

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 12:56 schreef Django het volgende:

als er nog een paar zijn die dit hebben mee gemaakt MOGEN ZE VAN MIJ OOK WEL EVEN HUN GAL SPUUGEN OVER DE KPN
Ik denk dat dit forum bedoeld is om elkaar te helpen en niet continue je ongenoegen in diverse topics te spuien.

Als je er zo mee zit, pak een stuk papier en schrijf het van je af, dan val je ons er niet mee lastig.

Ik dank u......

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 01:23 schreef maupie het volgende:

Volgen mij zijn alle kabels ok (getest met zo'n modtap tester). Maar voor alle zekerheid:
De kabel die van de splitten naar het modem gaat, hoe moet die geknepen zijn: Recht of getwist??

Indien deze kabel recht moet zijn, welke stappen kan ik het beste nemen om de boel aan de praat te krijgen??
vanaf de isra naar splitter en van splitter naar modem maakt het niet uit of ie recht of gedraaid is. ( bij mij in ieder geval niet )
Hoe lang heb je je pakket al binnen??

komt wel eens voor dat de aansluiting nog niet helemaal klaar is, je betaald ook pas 8 dagen nadat je je pakket hebt ontvangen.

Zou gewoon morgen ff bellen naar de helpdesk.

• d-Frag
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Een beetje specifieke informatie is altijd handig:

A) het heeft gewerkt maar nu niet meer
B) Dat kl*** ding blijft maar knipperen sinds hij uit de doos komt.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Je werkt toch niet bij de KPN he HOOP IK
Dat LOGO daar zou ik wel even overheen willen p*ssen

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 16:02 schreef Django het volgende:
Je werkt toch niet bij de KPN he HOOP IK
Dat LOGO daar zou ik wel even overheen willen p*ssen
[laat me even gaan mode]
Dat zou ik ook graag even over jou doen
[/laat me even gaan mode]

Ja dat doe ik wel, wat ik alleen niet begrijp is waarom je dan diensten van KPN afneemt |:(

• maupie
Op zondag 06 januari 2002 15:48 schreef CheS het volgende:

[..]

Je kan beter bellen met de KPN als je de PTT belt kom je zeker niet verder :)

geen wonder dat het niet werkt.......
Lachen hoor, daar ben ik echt voor in de stemming.

KPN, PTT what the fuck, het spul moet gewoon werken.

Het pakket is al 2 weken binnen, de site van planet zegt ook dat alles ok is.

Maar kan ik het modem rechtstreeks aan het isra punt verbinden of gaat dat niet??

Verwijderd

Als je geen ISDN hebt kan je dat wel doen.
Als je dus wel ISDN heb zou ik het niet doen komt er een beetje veel voltage op je modem 96 volt geloof ik.
Maar als je hem direct aan sluit dan heb je geen phone meer he..

Nou ik wens je veel geluk ermee.

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:45
De kabel van je splitter naar het modem is gewoon 1 op 1 en de kabel van je modem naar je netwerk kaart is ook 1 op 1
en de kabel van het aansluit punt naar splitter is ook 1 op 1 dus alle kabels zijn 1 op 1 !

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:32

inXs

known as inXs

Nah ik hou van kpn, ze komen ons eindelijk een keer verlossen van dat kl*te casema..

superB

• Shadowtje

Shadowtje

Shadow

Als je belt en ze helpen je niet echt verder, zeg dan dat je graag een nieuw dhz pakket wil. Ik had et ook. Oude pakket teruggestuurd, nieuwe gekregen, en die werkte in 1x...

dit is geen link

• Shadowtje

Shadowtje

Shadow

en bel je enkel kpn, of ook planet??

dit is geen link

Verwijderd

Als je Line-sync knippert moet je bij KPN zijn niet bij Planet Internet, line-sync knippert houdt in dat de lijn niet openstaat dus KPN bellen, hoe lang staat je order al in het systeem, heb je al een IP_adres, ADSL-pakket wordt vaak te vroeg toegestuurd dan is de order nog niet rond.
B-)

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 16:38
Op maandag 07 januari 2002 11:31 schreef rvdkieft het volgende:
Als je Line-sync knippert moet je bij KPN zijn niet bij Planet Internet, line-sync knippert houdt in dat de lijn niet openstaat dus KPN bellen, hoe lang staat je order al in het systeem, heb je al een IP_adres, ADSL-pakket wordt vaak te vroeg toegestuurd dan is de order nog niet rond.
B-)
Ik heb dus hetzelfde bij Mxstream en bij de "doe-het-NOOIT-zelf" :P helpdesk gaan ze er vanuit dat als het pakket is opgestuurd en je hebt de brief van je provider gehad, dat het dan allemaal rond is.
Toch blijkt dat ook in mijn geval niet zo te zijn, na de meting vanuit DenBosch blijkt dat het probleem in de centrale zit..... :( en niet op mijn (isdn-adsl) lijn
binnen 8 dagen moet het opgelost zijn....maw spullen al wel opgestuurd, centrale nog niet in gereedheid gebracht voor mij.... :(
Nou snap ik wel waarom in de brief van mxstream staat dat mijn abo officieel 8 dagen na ontvangst van mijn pakket ingaat...... :7
(plaats: Winschoten abo: basic adsl@xs4all)

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 01:23 schreef maupie het volgende:

Ook ik heb dit probleem gehad. Ik had het pakket binnen gekregen en gelijk aangesloten.

ISP gebeld, om te vragen of alles aan hun kant in orde was, dat was het. Ik modem ingesteld en het lampje bleef ook knipperen.

Ik de KPN :r :r gebeld en er was iets in de centrale verkeerd, en daarvoor zou ik terug gebeld worden. 's Avonds zag ik em ineens constant branden. Ik testen, en ja hoor werkt al een jekko...

Ik werd vervolgens de volgende dag wel netjes terug gebeld B-)

Verwijderd

Maar nog niet tevreden

Verwijderd

Jawel hoor....

Het probleem was al opgelost, maar ik was eigenlijk een beetje :o Verbaasd :o dat ik werd terug gebeld :)

Maar als jij van 56K naar 1Mbit zou gaan, zou je ook tevreden zijn tog :? dat d8 ik ook ;)
Pagina: 1