Toon posts:

Monitor 19inch of 17inch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om over een maand een heel nieuw systeem aan te schaffen, alleen weet ik nog niet wat voor monitor ik moet kopen. Ik zit ongeveer 80 cm van de monitor af. Wat kijkt nou eigenlijk goed een 17inch of een 19 inch?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Deze topic hoort eigenlijk in videoplanken en beeldkannonen thuis, maar goed. Ik vind zelf grote monitoren heel relaxed, maar je kan waarschijnlijk beter een goede 17-inch dan een mindere 19-inch kopen. Maar ga gewoon ff in een goede computershop kijken, en vergelijk zelf.

Jag

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat vroeg ik me ook af, een half jaar geleden. Ik heb een 19" CTX VL950T gekocht en heb daar zeker geen spijt van. 19" lijkt wel errug vel groter dan 17" Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Nou.. ik zou voor een bepaald bedrag eerder een 'goedkopere' 19" nemen dan een 'duurdere' 17". Het is gewoon een stuk fijner om mee te werken.

Als je veel met grafische zaken bezig bent, is een investering in een echt goede 17" wellicht verstandiger. (als je je echt geen (kleur)afwijking kunt permiteren).

Ik heb overigens een Philips Brilliance 109 (erg tevreden mee)

Voor het huis-, tuin- en keukencomputerwerk heb je niet echt een topmonitor nodig. (is natuurlijk wel leuker, maar kost ook veel meer).

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ik doelde met de duurdere 17-inch eigenlijk voornamelijk op een platte beeldbuis ipv een vissekom, en misschien ook wel een monitor met redelijk wat contrast.
Heb zelf niet zo'n dure monitor, een CTX PR711, een 17-inch monitor. Ben erg tevreden overigens, erg plat, en goed leesbaar (scherp) en genoeg contrast. Alleen wel wat lichter aan de buitenkant dan in het midden, maar dat zie je alleen maar bij een zwart scherm. En ik vind mijn oude 15-inch Philips Brilliance toch een nog iets scherper beeld geven.

Jag