[Freesco] Waiting for dhcpoffer on eth0

Pagina: 1
Acties:

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Net m'n freesco bak geinstalleerd alleen wanneer ik reboot met router.bat Dan zegt hij Waiting for Dhcpoffer on eth0... en dan vervolgens helemaal niets.

ER zijn hier al een aantal topics over geweest heb ik gelezen alleen geen van die oplossingen werken bij mij.

*Kabel in andere netwerkkaart.
*eth0 vernoemd naar eth1
*Netwerkkaarten op niet plug&play gezet.
*Handmatig met het 3comproggie de adressen(0x320 +340) ingevuld + handmatig de irq's

Meer info:
-486 sx 25
-8 mb ram
-3com etherlink III 3c509b
-3com Etherlink III 3c509b

Wanadoo premium
Freesco 027

Zo komt m'n netwerk eruit te zien, als het goed is:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/elckerlyc/img/netwerkoverzicht.gif

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > [forum=19]

DIT IS MIJN WEBSITE

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

als je weet welk ip je puter moet krijgen op die eth0 kun je misschien eerst eens proberen om hem een vast ip te geven.

Als je daarna hebt gerebooted moet je ff 'ifconfig' doen en ff hier zeggen wat er komt te staan. Kan goede informatie zijn voor mensen hier om je te kunnen helpen :)

Hoi

Verwijderd

het gateway-IP-nr van de Freeso bak mis ik in het plaatje. Zonder deed ie het bij mij (Chello) ook niet, dezelfde melding. Dit nr krijg je t zien onder windows..... met het commando winipcfg.
Verder: het MAC-adres vd kaat moet in combinatie met het modem bij de provider bekend zijn (althans bij Chello).
Sowieso goed om de vorige tip uit te voeren, idd een prima test of alles OK is.

• vleppyniles
Ik heb op die freesco-bak alleen maar een command.com staan en freescho op hdd. Geen windows dus ik kan niet (denk ik)kijken wat m'n Ip moet zijn.

En ifconfig? windows-based proggie zeker?

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 10:10 schreef vleppyniles het volgende:
Ik heb op die freesco-bak alleen maar een command.com staan en freescho op hdd. Geen windows dus ik kan niet (denk ik)kijken wat m'n Ip moet zijn.

En ifconfig? windows-based proggie zeker?
winipcfg is een commando dat je via uitvoeren een sherm geeft met deze info.
Das lastig helaas.... Als je nl niet voorbij de dhcp komt kun je ook geen gateway zien en om gekeerd zonder gateway-ipnr kom je niet voorbij dhcp....

Ken je iemand in de buurt die ook op de kabel zit, meestal dezelfde wijk dezelfde gateway. Dat is het eenvoudigste.

Anders effe win95 in dualboot ero zetten. Met 200-300 MB red je dat makkelijk (heb al eens een kale install op 100 MB gedaan maar dat is errug krap. Dan winipcfg draaien.
Dualboot te lastig, heb je ergens een schijfje van 240 MB liggen, wisselen en zet daar win95 op en winipcfg.
Er is ook ng een Cyotelinux op een flop. Was niet moeilijk te installen op een flop nmaar ik me herinner, misschien pakt die automatisch de gateway en kun je via het commando route de gateway pakken.
Een andere optie zie ik npog niet zo snel.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:57

OgWok

U.N.C.L.E.

Met ifconfig kan je op een Linux bak (FreeSco) kijken hoe je netwerk eruit ziet. Macadres nic's etc.
Op mijn FreeSco bak kon ik in geval van problemen geen ifconfig draaien als hij bleef hangen bij Waiting for Dhcpoffer on eth0. Dan setup draaien. Ik neem aan dat de prim. en sec. dns adresnrs op de FreeSco bak wel goed zijn ingevuld anders kan dat ook een probleem zijn. Hoe zit het met je provider? Als hij het macadres nodig heeft van eth0, dan kan je nu lang wachten. Als hij geen dhcppool heeft met vrije adressen, dan is het wel handig het macadres van eth0 door te geven.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Maar de tekening die ik zie staan is voor kabelinternet. En volgens mij heb je ADSL. Moet je je router daar niet anders voor instellen?

• If8022n2IOk1Z8
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-01-2023
Misschien is het handig om de kabeltjes even te verwisselen. Bij mij bleef hij ook wachten op dhcp-offer, maar toen bleek dat hij afgaat op IRQ's om de netwerkkaarten te adresseren. Met PCI-netwerkkaarten gaat dat dus niet altijd zoals je wil :)

AsRock 690FX Deluxe3 - AMD X4 640, 4GB PC6400 DualChannel Kingston - 1x OCZ 60GB SSD - Samsung SpinPoint 1TB

• vleppyniles
Ik heb kabel van Wanadoo (premium)

Als ik m'n freesco bak reboot dan vraagt hij telkens naar de tijd en datum en daarna komt hij gewoon in de dosprompt.

Ik heb daarom ff van floppy gereboot en als ik dan al die instellingen langs ga dan vraagt hij om het ip-addres van eth0. Maar die moet hij toch krijgen van DHCP aangezien ik een dynmisch ip-adres heb.

Op het forum van freesco in het Nederlangs staat dat het soms kan helpen om je dhcp van je eth0 uit te zetten. Maar dat is toch alleen toepasselijk als je een static-ip hebt :?

En hoe lang duurt dat voordat hij het adres heeft gekregen van dhcp?

• vleppyniles
Hoe kan je wat er in ifconfig te zien is, kopieëren als txt bestand bijvoorbeeld op een floppy zodat ik het op deze computer kan verzenden naar een bericht. Dus zodat ik niet alles hoef moet te gaan overtikken...?

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 12:46

Nibbles

just nibb it

Op zondag 06 januari 2002 11:13 schreef Redeye__ het volgende:
Misschien is het handig om de kabeltjes even te verwisselen. Bij mij bleef hij ook wachten op dhcp-offer, maar toen bleek dat hij afgaat op IRQ's om de netwerkkaarten te adresseren. Met PCI-netwerkkaarten gaat dat dus niet altijd zoals je wil :)
Zal niet bij elke provider werken omdat er gekeken wordt naar het MAC adres van de NIC. Oplossing: De benaming in linux opdraaien.

eth1 moet eth0 zijn
eth0 moet eth1 zijn

Hij zal idd op je interne netwerkkaart wachten op een DHCP offer, ipv je netwerkkaart naar je modem.

[edit]
typo's
[/edit]

• vleppyniles
Op zondag 06 januari 2002 12:06 schreef vleppyniles het volgende:
Hoe kan je wat er in ifconfig te zien is, kopieëren als txt bestand bijvoorbeeld op een floppy zodat ik het op deze computer kan verzenden naar een bericht. Dus zodat ik niet alles hoef moet te gaan overtikken...?
En als je in het menu bent van freesco waar je de letters moet tikken voor de door jou gewenste setup, hoe kom je vanuit daar gewoon weer in de linux-prompt
[linux]_

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

q) Quit without saving

• vleppyniles
Als ik Q indruk dan gaat hij rebooten...

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

ahh, sorry

Ctrl+C
Setup was aborted with CTRL-C.
Dan komt ie gewoon weer bij de [linux] prompt...

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Het lijkt wel of je de utp kabel in de uplink van de hub hebt!

• vleppyniles
Ik gebruik nog geen hub.

M'n internet-utp kabel heb ik in eth0 (of eth1?)

Maar weet iemand hoe ik de content van ifconfig kan kopieren naar een txt bestand op flop zodat ik die op deze comp kan omzetten naar een tweakers-bericht.

Sheelt me namelijk een hoop tik werk ;-)

• Brazza

Brazza

Byte me!

printscreen :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

DHCPOffer is geloof ik het volgende:

<li> NIC doet broadcast 'wie is er hier DHCP server ?'
<li> DHCP server replyed met 'ikke!, en dit is mijn ipadres: xxx.xxx.xxx.xxx'
<li> NIC vraagt aan IP xxx.xxx.xxx.xxx 'mag ik een IP adres van jou' of 'Ik had laatst ip adres yyy.yyy.yyy.yyy mag ik deze weer hebben?'
<li> DHCP server antwoord met 'dit is je IP: yyy.yyy.yyy.yyy' of 'Is goed, gebruik dat IP maar'
<li> NIC stuurt een bevestiging terug

Nu heb ik begreep dat als je dus in zo'n DHCP Offer-loop zit, dat je NIC geen bevestiging naar de DHCP server stuurt.

Dus probeer voor dezekerheid even onder een ander OS om er zeker van te zijn dat hetnit aan je instellingen ligt.
Als het onder een ander OS idemdito is (lees: je krijgt geen IP) heb jekans dat je NIC aan het overlijden is.

Ik heb het enige tijd terug ook gehad.
Ik kreeg geen IP van de provider (in hun log was alles goed, behalve dat min NIC een bevestiging stuurde).
Het vervangen van de NIC was de oplossing.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• vleppyniles
Dus probeer voor dezekerheid even onder een ander OS om er zeker van te zijn dat hetnit aan je instellingen ligt.
Als het onder een ander OS idemdito is (lees: je krijgt geen IP) heb jekans dat je NIC aan het overlijden is.
Goed, Win95Install coming up. Echter ik moet nu aan m'n homework. Ik post vanavond wat m'n bevindingen zijn.

In ieder geval bedankt voor alle reacties.

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 10:41 schreef andre_at_home het volgende:

[..]

Anders effe win95 .....
das idd het meest eenvoudigste zoals ik al aan het begin schreef.

Het commando om ook in freesco iets op te slaan
ifconfig > ifconfig.txt
route > route.txt

en deze termen kun je nog niet nuttig gebruiken zolang je niet voorbij die "wating for....dhcp offer" bent. Je kunt naar een andere console gaan met ctr-alt-Fx (x is console), maar je zult weinig zien zolang het niet werkt.

Succes verder, dit lukt best.

• vleppyniles
Vraagje tussendoor:

Heeft iemand hier freesco draaien in combinatie met
Wanadoo Premium?

• vleppyniles
Zo heb ik hem ingevuld: Maar het mag nog steeds niet baten

Ifconfig kan ik niet intikken als ik ben opgestart want hij wacht bij dhcpoffer. Wanneer ik hem opstart in config-mode dan kom ik niet uit het menu. Ctrl-C werkt ook niet. Brakke Freesco die 027 of....?

In ieder geval dit heb ik ingevuld-->

*711 Hostname of this computer [router]? router, clientnaam van Wanadoo: c5*******@wanadoo
*712 Domain name [inet]? inet
... Autodetect modems now ? y/n? n
*8xx How many ethernet cards do you have [1-3]? 2
*811 I/O port address of 1st ethernet card [0x300]? 0x320
*812 IRQ line of 1st ethernet card []? 5
*821 I/O port address of 2nd ethernet card [0x320]? 0x340
*822 IRQ line of 2nd ethernet card [7]? 7

*720 Use DHCP client for configuring 1st network interface y/n [y]? y
*721 Interface name of 1st network, eth0/eth1/eth2 etc [eth0]? eth0
*722 Enable DHCP client message logging y/n [y] ? n
*723 Update DNS server settings by DHCP y/n [y]? y

*731 Interface name of 2nd network, eth1/eth0/eth2 etc [eth1]? eth1
*732 IP address of 2nd network interface [192.168.1.1]? 192.168.0.1
*733 Network mask [255.255.255.0]? 255.255.255.0
*734 IP range [192.168.1.100 192.168.1.110]? 192.168.0.100 192.168.0.110

*411 Enable caching DNS server y/s/n [s]? s
*412 Enable DNS requests logging for debug purpose y/n [y]? n
*421 Enable DHCP server y/s/n [s]? s
*422 WINS address (if you have one, otherwise '-' n) [10.0.0.2]? -
*423 Default-lease-time, max-lease-time (sec) [604800,604800]? 86400,86400
*424 Do you want to create/edit static dhcp leases y/n []? n
*431 Enable public HTTP server y/s/n [n]? n
*441 Enable time server and router control via HTTP y/s/n [n]? n
*451 Enable print server(s) y/s/n [n]? n
*46 Enable telnet server y/s/n [n]? s

*14 Savers - Screen(min),hdd(x5 sec) 0 -off [0]? 0
*15 Swap file size in Megabytes (on boot device). 0 - disable [0]? 0
*13 Do you want to enable extra modules/programs y/n [n]? n
*16 Log sizes in bytes. Syslog, logins_log [50000,5000]? 30000,3000

*911 Host gateway (if exists, otherwise - '-') [] ? -
*912 Primary DNS address (usually your provider's DNS) [123.123.123.123]? 195.96.96.97
*912 Secondary DNS address (otherwise - '-') [233.233.233.233]? 195.96.96.33
*914 ISP http proxy address, (otherwise '-') []? niets ingevuld of anders: http://proxy.wanadoo.nl:8080
*47 Do you want to export services y/n []? n

Verder bij Advance optie 32 kan je je provider invullen + loginname en password. Heb ik al geprobeerd echter doet het ook niet.
Verder heb ik met het 3com tooltje de poortadressen en irq's handmatig ingesteld. Ook heb ik de addressen van de kaarten omgedraaid mochten ze elkaar tegen spreken in freesco. (eth1 0*320 naar 0*340 en irq 5 naar 7)

Heb ik iets over het hoofd gezien of kan Freesco niet met Wanadoo Premium (kabel ;) )?

Verwijderd

fijn dat je het er effe neergezet hebt.

een paar verschillen met mijn configuaratie vallen in ieder geval op:

*711 Hostname of this computer [router]? router, clientnaam van Wanadoo: c5*******@wanadoo
iets met een @ ? kan dat. Ik heb home.utrecht.chello.nl maar elke andere naam in dat format werkt ook in combinatie met .chello.nl

*822 IRQ line of 2nd ethernet card [7]? 7
irq 7: zou ik nooit doen ook al heb je geen printer. Maar in principe moet het kunnen als je het zeker weet.

*734 IP range [192.168.1.100 192.168.1.110]? 192.168.0.100 192.168.0.110
test dit eens zonder een range ( - invullen meen ik)

*911 Host gateway (if exists, otherwise - '-') [] ? -
Bij mij krijg ik geen dynamisch IP toegewezen als ik dit niet invul. Effe onder windows met winipcfg kijken welk getal dit is. Dus zeker doen.

Nog effe die commando's. Het is inderdaad lastig dat je niet de commanod regel kunt gebruiken als ie staat te wachten op een IP-nr. Maar daar is echt aan gedacht.... met Ctlr-Alt F2 of F3 kun je naar een andere tekstconsole.
Als ie echter niet doorloopt zul je daar beperkt info vinden over de verbiding zelf, maar je kunt r toch eea testen (hardware).
met ifconfig > ifconfig.txt heb je alles in een file. Idem voor het commando route.
Dus niks brak nog, nog effe doorzeten en je bent er.......
Succes.

• CBA
  • Laatst online: 21-08 09:51

CBA

een vat, een vat, een vat !

Op dinsdag 08 januari 2002 12:53 schreef vleppyniles het volgende:
Vraagje tussendoor:

Heeft iemand hier freesco draaien in combinatie met
Wanadoo Premium?
Hmm, je hebt precies de dns adressen van pandora, als je een ip krijgt van hen, is er bij hun een extra beveiliging ingebouwd, je kan geen ip adres verkrijgen van hen als je van mac adress wisselt, je moet hiervoor minstens een uur wachten.

Ook daarmee dat je geen ip adres krijgt. Wat je wel kan doen is je mac adres spoofen, maar een uurtje wachten en dan nog eens proberen, zonder dat je weer op je windows bak ingestoken hebt moet perfect werken.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Verwijderd

Als je 3c509's hebt, moet je hun irq en baseport automatisch laten detecten (0 invullen bij setup). Soms is een conflict de oorzaak, dus kaartjes in verschillende sloten steken kan ook soms helpen. Als je alt+F2 en alt+F3 gebruikt, kun je switchen tussen je consoles, op F3 zit normaal een log, dan kan je zien wat juist het probleem is, en of hij je eth0 en 1 niet omwisselt (wil hij wel ns doen met 3coms). Verder kan je in je andere console inloggen voor je ifconfig...

Verwijderd

Dat uur wachten is idd vreselijk vervelend en komt omdat je DHCP-lease nog niet vervallen is, en je geen nieuwe krijgt omdat je mac-adress anders is. Het kan bij wanadoo ook zo zijn dat je gewoon moet wachten tot je andere lease verstreken is, bij pandora in belgišis dat idd het geval

• Brazza

Brazza

Byte me!

Moet je geen Domain Name hebben? ipv Inet?

• vleppyniles
oke dank je wel.

Dat mac-adres maakt voor Wanadoo Premium niet zo heel veel uit. Want ik kan met een rtl8139 internetten en wanneer ik die wanadoo-lijn koppel aan een rtl8029 dan doet hij het ook. En tussen die wisseling zit maar vijf minuten. Ik heb geen netwerkkaart gekregen van wanadoo dus geregistreerd staat mijn mac-adres nergens bij hun.

Ik heb nog drie vragen:
Hoelang duurt het voordat hij het ip-nummer heeft gekregen als hij bij Dhcpoffer staat te wachten? Als alles goed is ingevuld?
2) Hoe kopieer ik de ifconfig.txt file naar een floppy als ik in linux zit?
3) Ik ben in windows en zie het ip-adres van m'n internet via "winipcfg".
Wanneer ik die invul in freesco (optie91) dan wil hij heel graag rebooten als ik het opgeslagen heb. Maar ja dan is er weer het probleem dat ik een ander ip-adres heb omdat die van mij dynamisch is....
Hoe moet ik dit probleem oplossen?

Al vast bedankt

Verwijderd

Ik denk dat je gewoon de host-gateway in moet vullen, domain kan je ook veranderen. Plug die kaart eerst in een windows puter, zorg ervoor dat je verbinding krijgt, typ dan in de commandline ipconfig. Dan krijg je alle info die je nodig hebt, volgens mij. Hopelijk is het probleem zo opgelost.

• vleppyniles
Ondersteunt Freesco 027 wel PPPoe?

Op minddigger waar ik ook het één en ander heb gepost staat dat zelfs de pre-alpha van versie 030 nog steeds geen PPPoe ondersteunt.
Lijkt een domme vraag maar misschien dat somigge mensen dit hebben kunnen oplossen door.... Tja zeg het maar, ik heb eigenlijk geen idee.

• CBA
  • Laatst online: 21-08 09:51

CBA

een vat, een vat, een vat !

Op zaterdag 12 januari 2002 11:21 schreef vleppyniles het volgende:
Ondersteunt Freesco 027 wel PPPoe?

Op minddigger waar ik ook het één en ander heb gepost staat dat zelfs de pre-alpha van versie 030 nog steeds geen PPPoe ondersteunt.
Lijkt een domme vraag maar misschien dat somigge mensen dit hebben kunnen oplossen door.... Tja zeg het maar, ik heb eigenlijk geen idee.
sja, ik heb het opgelost door smoothwall te installeren ...

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• vleppyniles
Hij doet het bijna. Wanadoo Premium heeft PPPoe en die ondersteuning zit standaard niet in versie 027. Nu heb ik van een site een, tja hoe moet je het zeggen, scriptje (?) gekopieerd en met wat aanpassingen daarin maakt hij een PPPoe-adapter aan.

Bij router.bat laad hij helemaal door alleen krijg je nu geen "waiting for dhcpoffer on eth0" te zien maar dan krijg je te zien:
ïnitializing interface lo... DONE
Initializing interface eth1... DONE

en dan hangt hij... :'(
ALs ik dan CTRL+ALT+F2 indruk en type ifconfig dan zie ik 4 adapters: Lo-eth0-eth1-ppp0
PPPoe heeft steeds een ander ip-adres wanneer ik opnieuw opstart dus dat moet wel betekenen dat hij er één toegwezen krijgt van DHCP, toch?

In ieder geval, ik heb deze vraag al een paar keer eerder gesteld maar:

Hoe kopieër ik in Linux ifconfig.txt naar een floppy?

Laat maar ik weet het al. Dank je wel Roger!

• vleppyniles
Dit krijg ik te zien wanneer m'n linux-bak vast loopt wanneer ik naar een andere console toe ga en ifconfig intik:

lo Link encap:Local Loopback
inet addr:127.0.0.1 Bcast:127.255.255.255 Mask:255.0.0.0
UP BROADCAST LOOPBACK RUNNING MTU:3584 Metric:1
RX packets:16 errors:0 dropped:0 overruns:0
TX packets:16 errors:0 dropped:0 overruns:0

eth0 Link encap:10Mbps Ethernet HWaddr 00:60:97:80:25:9C
inet addr:255.255.255.255 Bcast:255.255.255.255 Mask:255.0.0.0
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
RX packets:13 errors:0 dropped:0 overruns:0
TX packets:13 errors:0 dropped:0 overruns:0
Interrupt:7 Base address:0x340

eth1 Link encap:10Mbps Ethernet HWaddr 00:A0:24:67:B1:DE
inet addr:192.168.0.1 Bcast:192.168.0.255 Mask:255.255.255.0
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0
TX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0
Interrupt:5 Base address:0x320

ppp0 Link encap:Point-Point Protocol
inet addr:212.64.93.157 P-t-P:212.64.93.1 Mask:255.255.255.0
UP POINTOPOINT RUNNING NOARP MULTICAST MTU:1492 Metric:1
RX packets:11 errors:0 dropped:0 overruns:0
TX packets:11 errors:0 dropped:0 overruns:0

route zegt dit:
Kernel routing table
Destination Gateway Genmask Flags MSS Window Use Iface
all-in-one * 255.255.255.255 UH 1500 0 0 eth1
212.64.93.1 * 255.255.255.255 UH 1492 0 0 ppp0
192.168.0.0 * 255.255.255.0 U 1500 0 0 eth1
127.0.0.0 * 255.0.0.0 U 3584 0 2 lo
default 212.64.93.1 * UG 1492 0 0 ppp0

Ik kan m'n freesco bak pingen van een andere comp. Alleen (nog) niet internetten. Internet pingen van af freesco (in een andere console natuurlijk want de eerste staat vast bij eth1) kan ook niet, dan zegt hij onbekende host)

Wie kan me verder helpen?

• vleppyniles
Beste Tweakers,

Eindelijk doet m'n server het. Wat heeft dat veel voeten in de aarde gehad zeg. Ongelooflijk maar hij doet het.

Voor degene die er ook niet uitkomen staat hier voor wanadoo een hele goede uitleg.

Hierbij wil ik iedereen bedanken die me heeft geholpen!

Groetjes Vleppy Niles

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 17:34 schreef vleppyniles het volgende:
Beste Tweakers,

Eindelijk doet m'n server het. Wat heeft dat veel voeten in de aarde gehad zeg. Ongelooflijk maar hij doet het.

Voor degene die er ook niet uitkomen staat hier voor wanadoo een hele goede uitleg.

Hierbij wil ik iedereen bedanken die me heeft geholpen!

Groetjes Vleppy Niles
Proficiat !
Dit soort handleidingen staan ook op de Freesco site:

http://www.freesco.org/articles/freesco-dutch.pdf
of er wordt naar verwezen:
http://www.bitstorm.org/edwin/freesco/
en
http://www.bitstorm.org/edwin/freesco/modem.html

Handig overigens dat Wanadoo het er neer zet. Blijkbaar (nog) niet bij iedereen bekend.

• vleppyniles
Klopt, alleen die handleiding daar wordt PPPoe niet behandeld. Jammer maar met die wanadoo-handleiding gaat het wel goed.

In ieder geval bedankt voor je hulp!
Pagina: 1