Toetsenbord op muis (ps/2- poort)?

Pagina: 1
Acties:

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 08:26
Ik heb een moederbord (Jetway 542B) die één PS/2 poort ondersteund (voor de muis). Nu heb ik echter een Logitech Wheel Mouse Optical die op de USB poort zit, dus de PS/2 poort is vrij. Kan ik deze gebruiken voor het toetsenbord, want het bord wat ik gebruik is daar eigenlijk voor bedoeld, maar ligt nu met een verloopplug naar de DIN- poort.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ligt een beetje aan het mobo.
Ik heb ook een PS/2 poort zitten op mijn notebook, maar daar werken zowel keyboard als mouse op.

Op de meeste computers (waarschijnlijk heb jij nog een AT model) is het zo dat deze alleen de muis ondersteunt.

• Jaap-Jan
Ja, het is een Baby AT. Maar het probleem is dat ik vaak fatale uitzonderingen krijg als ik de muis beweeg. Maar ik weet niet welk programma voor die blauwe schermen zorgt. Ikzelf d8 eerst dat }:O er iets mee te maken had, maar als ik die weglaat bij het afsluiten helpt dat geen zier...

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij een AT is het zo dat de PS/2 meestal alleen een muis ondersteunt.

• Jaap-Jan
Ik krijg om de haverklap een blauw scherm (muis op USB, tb op DIN), steeds dezelfde Fatale Uitzondering 0E op 0028:C0031C6C. Na die uitzondering is de muiscursor bevroren en werkt alleen het toetsenbord nog. Ook het programma wat op de voorgrond draait, meestal de Distributed.net client of Internet Explorer 6 wordt afgesloten. Ik heb écht geen idee hoe dat komt.

Ik wilde eerst eens proberen of het toetsenbord er iets mee te maken had, omdat het van origine een Ps/ 2 toetsenbord is (Safeway SW-20) die met een verloopplug werkt. Daarna dacht ik dat de muis er iets mee te maken zou kunnen hebben, omdat die op USB zit en niet op PS/2, dus die poort is leeg. Maar dat lijkt het ook niet te zijn.

Heeft iemand anders ook wel eens van deze blauwe schermen en zo ja, heeft iemand er een oplossing voor?

Verwijderd

in het manual van de 542C staat duidelijk dat ie alleen voor de muis is.
Je zou dus naar de USB-poort moeten of toch DIN. Of is dat bij het B-type toch weer anders.
Pagina: 1