Toon posts:

[IBM 720] Toevoegen SCSI disks lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IBM PC server 720
In deze server zitten 2x 4GB scsi schijven, deze werken perfect
De server draait super stabiel, en heeft nog nooit een blau scherm vertoond.
Nu heb ik alleen het volgende probleem:
Ik heb nog 2 andere scsi schijven 1 van 2.25GB en een van 4GB identiek aan de schijven die wel werken, deze 2.25 en 4GB werken niet.
Op deze schijven gaat achterop de schijf (de kant waar de power stekker niet aan zit) een orange (FLT) lampje branden, of het groene (busy) lampje.
Een van deze lampjes branden zolang de server aan staat.
:(

Aan jumpers kan het niet liggen, het wordt namenlijk automatisch geconfigureerd door de bios.

Als ik de IBM RAID-configuration disk erin prop kan hij al mijn schijven zien, alleen met de 2.25 en die ene 4GB schijf geeft hij als code aan UNF, ik zie wel alle spec's van de schijven, maar ik kan deze schijven niet configureren of formateren. :?

Verwijderd

Weet je zeker dat de termination goed staat? Sommige schijven hebben het ook onboard zitten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat voorschijven zijn het precies ?
Ik meen me te herinneren dat er in de IBM720 serie 'gewone' SCSI-1 schijven gaan (50 pins aansluiting lijkende op IDE), echter voor RAID wordt dan vaak een door IBM zelf gemaakte slede gebruikt.
Deze converteert de schijf naar SCA(1??).
De SCA converteer regelt I/O , power en SCSI ID in 1 keer via 1 bus.

Het is dus de vraag wat jou aansluiting is.

[sub] * Koffie vraagt zich af waar de 720'ers uitgedeelt worden, het lijkt wel alsof iedereen op GoT tegenwoordig een 720 heeft [/sub]

Titel-edit BTW

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

er stonden er laatst verschillende op 2ehands sites aangeboden. Mijne komt ook van zo'n site... ga er geen reclame voor maken want dan krijg ik weer een OW |:(

ik weet nie wat voor aansluiting het is, maar iig geen 50pins het lijkt wel een beetje op u2w :?

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:43

DJ

Dat FLT lampje duidt volgens mij op FauLT . . . en dan is de schijf zelf kapot denk ik . . . Als beide schijven dit doen, dan kun je ze wel weggooien denk ik. Als het beide gewone 50 Pins SCSI aansluitingen zijn, dan zou je kunnen proberen om ze op een simpele Adaptec 2940 (of vergelijkbare controller met BIOS die kan lowlevelen) aan te sluiten, en te kijken of ze herkend worden . . .

Wat zijn trouwens de Part Nummers of de FRU nummers van deze schijven ?

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

*snip* laat maar

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik even op moeten zoeken
Op maandag 07 januari 2002 23:35 schreef DJ het volgende:
Dat FLT lampje duidt volgens mij op FauLT . . . en dan is de schijf zelf kapot denk ik . . . Als beide schijven dit doen, dan kun je ze wel weggooien denk ik. Als het beide gewone 50 Pins SCSI aansluitingen zijn, dan zou je kunnen proberen om ze op een simpele Adaptec 2940 (of vergelijkbare controller met BIOS die kan lowlevelen) aan te sluiten, en te kijken of ze herkend worden . . .

Wat zijn trouwens de Part Nummers of de FRU nummers van deze schijven ?
Pagina: 1