zeer vage netwerk problemen

Pagina: 1
Acties:

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
ik heb het volgende netwerk
a: servertje voor downloaden/internetten (w98)
b: gamebak (xp)

nu had ik al het probleem dat als ik van a naar b kopieerde ik een foutmelding kreeg dat de hd op a vol was (nog 2 gb vrij) maar als ik vanaf a software van b haalde wou het wel goed.
nu ben ik 2 dagen op een LAN geweest, en nu wil het netwerk niet meer.
ik kan op b nog wel internetten via a, maar de computers zien elkaar niet meer in windows.

ik heb al een andere kabel gebruikt die nog goed is, maar dat werkt ook niet. ik heb alles al geprobeerd, hardware uninstallen in windows, xp netwerkherstellen optie, niets werkt.
ik kan de pc's wel pingen via dos, maar windows pakt het dus niet.
ik zie nu in XP wel de server, maar krijg de volgende melding als ik de pc wil benaderen :

\\266mmx is niet toegankelijk. u hebt mogenlijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. neem contact..........bla bla bla.

kan het netwerkpad niet vinden.

wie kan mij helpen? ik weet het echt niet meer

Verwijderd

Waarschijnlijk zijn de ip's van je bakken niet hetzelfde. Probeer eens om beide pc's ip 192.168.1.x (x wordt dan 1 voor de ene bak en 2 voor de andere ofzo) en subnet mask 255.255.255.0
Nu moet je zorgen dat de map waar je naartoe wilt kopiëren vanaf de andere bak VOLLEDIG gedeeld is, wat waarschijnlijk het probleem is. Users kunnen je bestanden nu wel lezen, maar hebben niet toegang om te kunnen schrijven. Zet hem op volledig en het zal werken...

Verwijderd

Oh ja verder moet je DNS Gateway en WINS Allemaal uitschakelen aangezien je die toch niet nodig hebt..

• irmscher
tja, maar helaas
de ip's had ik al aangepast.
a : 192.168.0.1
b : 192.168.0.2
en die andere zooi had ik ook uitstaan.
alleen tcp/ip staat aan.

op bijde pc's heb ik meerdere hd's volledig geshared.
dus helaas.
desalniettemin goeie poging

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

probeer eens of je de machin kan vinden door te zoeken op het ip adres dus zoeken compuet en dan ip adres invullen

Verwijderd

Op de w98 pc moet je inloggen met een naam en wachtwoord die op XP bekend is.
Je tcpip is goed, anders kune je niet internetten !
probeer op de w98 pc
net use x: \\192.168.0.2\share

• irmscher
oke, het netwerk werkt weer.
na een nachtje slapen en nog ff klooien kan ik de pc's weer zien op het netwerk
waar het nu precies aan lag....... ik weet het niet :)
maar ineens werkt alles weer al vanouds.

nu blijft een probleem bestaan.
vanaf de gamebak kan ik niet naar de server kopieeren.
ik krijg steeds een melding dat de schijf vol is.
maakt niet uit waarmee ik kopieer, windows, windowscommander. en maakt ook niet uit naar welke schijf ik probeer te kopieeren.
dus als we dit ook nog kunnen oplossen ben ik een zeer blij man.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

XP heeft standaard een FIREWALL die ** ALLES ** blokkeerd, zelfs ping etc.
Zet die EERST UIT voordat je ook maar IETS doet, anders gaat het gewoon NIET werken, hoe goed je instellingen ook staan |:(

Dat ze het eerst niet meer deden komt hoogstwaarshijnlijk door een andere IP RANGE.

bijv: thuis gebruikte je 192.168.0.x en op de lanparty 10.0.0.x, in dat geval kunnen de PC's elkaar niet zien/pingen omdat ze in dezelfde RANGE moeten zitten [de eerste 2 "getallen" moeten hetzelfde zijn] dus ze moeten BEIDEN met 192.168. [of een van de andere private ranges] beginnen.
Ook een ander subnetmask kan roet in het eten gooien, maar die is op bijna elke lanparty de "standaard" 255.255.255.0.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Het probleem van de volle HD had ik hier ook op Win2K server.
De HD had nog 800 MB vrij, maar windows BLEEF volhouden dat hij vol was.
Ik heb het opgelost met een format en ff fdisken [waarschijnlijk werkt alleen een format ook wel] [niet vergeten eerst een backup te maken van je data ;)]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Zorg dat je printers en bestanden aangevinkt hebt staan daar kan het ook aan liggen probeer het eens en laat me iets weten

GREETZ

• irmscher
IP adressen waren goed, en de interne firewall van Xp staat al weken uit hier (sinds dag van instal al) ene, bestanden en printers delen staat ook wel aan, dus daar kan het niet aan liggen.

volgende :)

(dus toch een moeilijk probleem)

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 00:21 schreef irmscher het volgende:

volgende :)

(dus toch een moeilijk probleem)
heb je zelf nog een suggestie...... :) ook al kom je hier...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wie is de browsemaster in je netwerk?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op maandag 07 januari 2002 10:08 schreef -=!ME!=- het volgende:
XP heeft standaard een FIREWALL die ** ALLES ** blokkeerd, zelfs ping etc.
Zet die EERST UIT voordat je ook maar IETS doet, anders gaat het gewoon NIET werken, hoe goed je instellingen ook staan |:(

Dat ze het eerst niet meer deden komt hoogstwaarshijnlijk door een andere IP RANGE.

bijv: thuis gebruikte je 192.168.0.x en op de lanparty 10.0.0.x, in dat geval kunnen de PC's elkaar niet zien/pingen omdat ze in dezelfde RANGE moeten zitten [de eerste 2 "getallen" moeten hetzelfde zijn] dus ze moeten BEIDEN met 192.168. [of een van de andere private ranges] beginnen.
Ook een ander subnetmask kan roet in het eten gooien, maar die is op bijna elke lanparty de "standaard" 255.255.255.0.
Dit klopt niet.
Het netwerk deel van het adres moet hetzlefde zijn zodat host elkaar kunnen zien. Dit is weer afhankelijk van het subnet masker.
stel ik heb de 192.168.1.1 met masker 255.255.128.0 dan valt de host 192.168.4.1 met hetzelfde masker ook mooi in dit netwerk de host 192.168.200.1 dus were niet

• roelof.zijlstra
  • Laatst online: 07-03 18:48

roelof.zijlstra

Oooohhhh... Caffeine drip

Het is een bekend probleem bij WindowsXP.
Het is dan ook al meerdere keren aangehaald en beantwoord.
Ik heb het ook al een keer of twee gehad en na verloop van tijd lijkt XP zichzelf te herstellen, maar het blijft vet irritant. Schakel voor de gein ook eens het IPX/SPX protocol in. (IPX dus). Stel het eventueel in op 802.3.
Is sowiezo handig voor een paar LAN-spellen. Dit lijkt wel vaker te helpen. Netbios aan laten staan.

Dit alles creeert iets meer verkeer, maar lost het vaak wel op. Daarbuiten moet je ook eens op zoek gaan naar webpages met XP Tweaks en regedits. Optimaliseren is hier het sleutelwoord.

Suck6

Nooit gedacht.... toch eens doen.

• irmscher
ik had alles werkend, maar nu draai ik windows 2000 op de server ipv w98se.
alle problemen zijn nu verdwenen.

IPX had ik al aanstaan, inderdaad voor games
Pagina: 1