Toon posts:

DVD + mpeg kaart = haperen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een Samsung DVD speler gekocht samen met een Creative PC-DVD Encore DXR3 mpeg kaart met het idee om DVD-tjes op de computer te draaien en ze op de TV te bekijken.
Na veel gedoe met software en drivers (XP drivers gedownload van creative site)werkt het nu allemaal (zei het met maar 1 programma dat nieteens zo intens handig te gebruiken is namelijk de PC-DVD player van creative).

Alleen is tijdens het afspelen van een DVD-tje verder gebruik van de computer zo goed als onmogelijk, terwijl ik toch dacht dat de mpeg kaart al het rekenwerk van de processor zou moeten doen

Als ik nu tijdens ik een DVD-tje afspeel kijk onder taakbeheer hoeveel % alles van het CPU meesnoept zie ik 92% niet-actieve systeemprocessen (????) en de rest is 5% van station.exe (de PC-DVD player) en 2% explorer.exe.

Is er een manier om die mpeg kaart nou ECHT het werk te laten doen en de computer gewoon gebruikt kan worden terwijl je een DVD kijkt?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

waarom heb je een mpeg kaart nodig, je computer is toch snel genoeg?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
simpel:
mooier beeld

en het zou gewoon moeten werken. 92% NIET-ACTIEVE systeemprocessen is goed..

Misschien nieuwste drivers?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat kaartje bleef ook heel lang hangen nadat ik hem in de pjoeter had gezet.
In een ander pci slot werkte hij perfect.

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

Ik heb die kaart ook maar draai hem wel onder me of 98. maar onder me/98 is die speler van creative ook gaar, haperde ook enzo. ik heb toen de player en drivers van sigma designs gebruikt en dat werkt wel. misschien hebben die ook xp drivers

Verwijderd

Je moet wel DMA van je DVD aan hebben staan, heb je dit niet is het logisch dat het systeem zwaar traag looopt.

Om DMA aan te zetten:

Conf. scherm
Systeem
App. beheer.
IDE/ATAPI Controllers
Sec en Primaire Controlllers
Instellingen
DMA als mogelijk op Master+slave

Verwijderd

Topicstarter
Juist dat was het dus!
DMA mode stond niet aan voor de DVD ontzettend bedankt voor je tip!
Pagina: 1