Toon posts:

DVD + mpeg kaart = haperen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een Samsung DVD speler gekocht samen met een Creative PC-DVD Encore DXR3 mpeg kaart met het idee om DVD-tjes op de computer te draaien en ze op de TV te bekijken.
Na veel gedoe met software en drivers (XP drivers gedownload van creative site)werkt het nu allemaal (zei het met maar 1 programma dat nieteens zo intens handig te gebruiken is namelijk de PC-DVD player van creative).

Alleen is tijdens het afspelen van een DVD-tje verder gebruik van de computer zo goed als onmogelijk, terwijl ik toch dacht dat de mpeg kaart al het rekenwerk van de processor zou moeten doen :?

Als ik nu tijdens ik een DVD-tje afspeel kijk onder taakbeheer hoeveel % alles van het CPU meesnoept zie ik 92% niet-actieve systeemprocessen (????) en de rest is 5% van station.exe (de PC-DVD player) en 2% explorer.exe.

Is er een manier om die mpeg kaart nou ECHT het werk te laten doen en de computer gewoon gebruikt kan worden terwijl je een DVD kijkt?

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Je MPEG kaart lijkt zn werk anders goed te doen. Slechts 5% processorgebruik om dvds te kijken. Niet active systeem-processen is de tijd waarin de processor niks doet (het idle proces). En die is dus nog vrij voor anders dingen. Dus het *zou* mogelijk moeten zijn intussen iets anders te gaan doen. Maar dan kan je de dvd toch beter pauzeren? :)

Verwijderd

Topicstarter
het *zou* zeker mogelijk moeten zijn maar dat is het dus niet.
Verder is het juist de bedoeling dat als andere mensen een DVDtje draaien (die ze kijken in een andere kamer met een TV) iemand anders juist van de computer gebruik kan maken :)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09

Acid_Burn

uhuh

Ten eerste is je cpu wel een beetje bezig met dataverplaatsing. Tis wel belangrijk om je DMA aan te zetten, maar aan je cpu usage te zien heb je dat wel gedaan.

Als je gewoon de stereo uitgang van je Dxr3 gebruikt ipv de digitale DD5.1/DTS uitgang, wordt je processor gebruikt om de digitale audio te downmixen naar stereo, vandaar cpu usage.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja die DMA mode had ik dus blijkbaar toch niet aangedaan :)
Nu ik dat wel heb gedaan draait alles weer op rolletjes!
Maar ook bedankt voor de tip!