DVD naar TV.....

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Bij m'n Matrox G400 heb ik een verloopkabel om de 2e uitgang naar de TV de verzorgen. Dit is
een kabel met 2 uitgangen, 1 gele tulp kabel en een ronde uitgang met meerdere pinnetjes.
Welke kabel moet ik nu naar de tv leggen. De afstand tussen de pc en de tv is ongeveer
15 meter. Het geluid haal ik van de aansluiting op de geluidskaart waar normaal de pc speakers
op zitten ? En dan met een gewone tulp kabel naar de tv ? Kan ik best via de video aansluiten
of direct op de tv ? Het mooist zou zijn dat ik een kant en klare kabel kan kopen van die
lengte. Wie heeft er een idee ?

mvg seq_uence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• qwerios
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05-2023

qwerios

Digital Pizza Crew

Je kan of de gele tulp gebruiken (RGB) of de DIN-achtige aansluiting (dit is S-VHS) S-VHS heeft betere kwaliteit, maar de kabel is duurder.
Houd er wel rekening mee dat je video kabels niet erg lang mag maken, want anders verlies je (veel) kwaliteit. Met duurdere en betere kabels kun je wel een stukje verder weg gaan zitten.
Een signaal versterker lijkt me trouwens het beste, maar voor 15 meter kun je d'r misschien wel meerdere nodig hebben (zijn dure dingetjes).

How many software programmers does it take to screw in a lightbulb? None, that's a hardware problem.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

seq_uence ;

Als je geen heaby audio en video-fiel bent, zou ik gewoon de tulp gebruiken. Je kan er zelf eentje maken met simpel speakerdraard en wat krimpkous, of je koopt er eentje op lengte. De grootste kans heb je voor zo'n lengte bij een goede audio-toko, een toko ala halfords (halfords zelf betwijfel ik, maar OK) of een auto dealer.
De tulp die voor CD-wisselaars gebruikt wordt (alstie in de kofferbak licht) is nl. meestal minimaal 5 meter.

Suc6
Koffie

Tijd voor een nieuwe sig..

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik heb een electronica zaak gebeld en die zeggen dat ze veel kabels hebben gemaakt voor klanten. Dit zijn dan 3 aderige kabels, waarvan 1 op de video - tulp en 2 voor het geluid. Een afstand van 15 meter is volgens hen geen probleem, ook niet zonder versterking. Proberen ze me wat aan te smeren of zou het gewoon werken ?

groeten seq_uence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:02

Jag

Ik heb zelf een kabel van zo'n 20m van mijn tv naar mijn stereo lopen, alleen voor de audio. Ik heb die kabel zelf gemaakt met standaard koperen kabel, die gebruikt wordt voor lampen en zo. Ik merk zelf geen echte tekortkomingen van het geluid, alhoewel ik natuurlijk geen vergelijk heb met een korte (goede) kabel.
Met video kabels heb ik nooit geexperimenteerd.

Jag

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 18:55
ik heb ook een kabel van ongeveer 15 meter naar mijn tv lopen (tulp) en bij mij is het beeld ook goed, maar heb tevens nog nooit geprobeerd de draad korter te maken om te testen of de kwaliteit dan beter is!

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• Ozzy
  • Laatst online: 11:07

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

RGB is beter dan S-VHS, maar ik denk dat die tulp gewoon composite geeft, en dat is minder dan S-VHS.

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

• Knakker
  • Laatst online: 10-03 20:42
SeQuence:

Die kabel waar die zaak je over vertelde, is een goede kabel, zij het alleen niet bruikbaar voor jou. Dit is omdat de video en de audio van twee verschillende aansluitingen moet komen.

Als het goed is heeft je TV ook een 3 van die aansluitingen: Een gele, een rode en een witte. Je moet nu gewoon een tulp kabel van je geluidskaart in de rode/witte pluggen en een andere kabel van de gele out van je G400 naar de gele plug van de TV. En klaar is kees!

Geef mij maar een Warsteiner.

Pagina: 1