ander bios op oud mobo mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
ik heb een cyrix 486dx/80 in mijn bezit gekregen met
een ontzettend irritant Ami Bios met de codenaam
AB7538160. Verder staat er nog 486DK isa bios op het
bios chip. Dit bios wil met geen mogelijkheid samenwerken
met Freesco dus vroeg ik mij af of het niet mogelijk zou zijn een ander bios er op te flashen. Maar... hoe kom ik
aan zo'n bios en eentje die ook nog op dat bordje gaat werken? Ik kan er met geen mogelijkheid achter komen wat voor type moederbord het is, alleen dat er een aantal chips van Opti opzitten maar die hebben volgens hun eigen website nooit moederborden gemaakt.

Ik ben een ontzettende newbie op dit gebied maar ik wil wel graag deze bak aan de gang krijgen als freesco routertje. Als het een domme vraag is dan spijt mij het zeer.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Je zit met een paar probleempjes :(. Dat zijn je weet niet welk mobo :(. Want het heeft waarschijnlijk GEEN SMBUS of I(kwadraat)C bus. Duz je weet nooit wat over het mobo. Maar als je het serie nummer onder op schijft tijdens BIOS posting duz ala geheugen check , proc enz... Zou je kunnen achterhalen wat voor mobo er in zit. Als je dat gedaan hebt zie ik je wel weer :).

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

als je gewoon sandra's sisoft downt , daarin staat toch ook welk mobo je hebt???

Raku

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
als je de computer net aanzet, krijg je vlak voor of na de post onderin je scherm een lange string te staan. Druk op 'pause' op je toetsenbord en schrijf de string over. Ga dan naar hier naar toe en probeer die string op te zoeken. Voilà! :)

ach...in een volgend leven lach je er om!