Toon posts:

Abit KT7 wil niet starten zonder Fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn mobo ingebouwd in mijn nieuwe Koolance waterkoelingskast. Werk allemaal, maar het Abit moederbord zet zichzelf uit als er geen CPU-fan (op pin FAN1) is aangesloten.

Weet iemand hoe ik die startup-check uit kan schakelen?
Ik kan geen bios-setting hiervoor vinden, is er misschien een jumper-setting voor?

Ik wil die !@&#@&$!# fan uitschakelen, hij maakt meer herrie dan de rest van de computer! :(

Olorin

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Kan je geen weerstandje aan zo'n stekkertje maken?

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Zet een weerstandje van 1000 Ohm - 1 Watt erop en het wonder zal zich aan je voltrekken !

Verwijderd

Dit staat in je CPU Softmenu III, ik dacht dat je die check kon uitschakelen in een wat nieuwere BIOS.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, dat lukt me wel als het moet, maar vindt ik een beetje primitief, hier moet toch wel een jumper of een bios-setting voor zijn :?

zo niet, dan valt me dat zwaar tegen van Abit |:( Er zijn toch ook mensen met een passieve koeler op de CPU, die moeten hetzelfde probleem hebben...

In ieder geval alvast bedankt voor de tip, als er geen simpelere oplossing voor is zal ik dat weerstandje proberen.

Olorin

Verwijderd

Topicstarter
Ah dank je, nieuwe bios-versie kan ik natuurlijk altijd proberen...

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem toen mijn Zalman-fan te weinig toeren maakte en de pc dus niet wilde opstarten.
Oplossing: in de bios onder PC Health Status de optie "Cpu protect for CPUfan Off" op disabled zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de nieuwste bios-versie geinstalleerd, en daar zit inderdaad een extra optie in het menu 'PC Health Status' waarmee je de CPU fan check uit kan zetten.

Dank je Tweak Guy, dat we een goeie tip...

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
Op zondag 06 januari 2002 14:57 schreef Olorin het volgende:
Ik heb net de nieuwste bios-versie geinstalleerd, en daar zit inderdaad een extra optie in het menu 'PC Health Status' waarmee je de CPU fan check uit kan zetten.

K*T, dit wou ik je net vertellen, want ik heb die optie ook.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12

Epsilon

Op zaterdag 05 januari 2002 22:59 schreef Olorin het volgende:

zo niet, dan valt me dat zwaar tegen van Abit |:( Er zijn toch ook mensen met een passieve koeler op de CPU, die moeten hetzelfde probleem hebben...
ik heb hetzelfde bord en ook geen rpm meting
kan je in je bios instellen :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 09:17
Op zondag 06 januari 2002 14:57 schreef Olorin het volgende:

oei, dan had jij een vet oud bios. je bord is nu gelijk 10x stabieler :)

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 10:10
Olorin:

Goede site voor jou:

http://go.to/kt7faq

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Pagina: 1