Toon posts:

Dualboot Win98 en WinXP op RAID0 wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem: Mijn nieuwe systeem (zie sig) draait nu in RAID0

Ik wou graag een dualboot aanmaken voor Win98 en WinXP. Dus eerst een RAID array aangemaakt, dat werkt (80Gb van mijn 2x 40Gb)

Toen via een startupdisk van Win98 een primaire partitie van 20Gb gemaakt, en daar Win98 op geinstalleerd. So far so good.

Maar toen: Booten van de WinXP Pro CD om XP "ernaast" te krijgen. F6 gedrukt, de nieuwe HPT370 WinXP drivers aan de comp gevoerd. Hierna komt XP met de vraag WAAR hij moet installeren. En WAT zie ik??? Dit: :r

HDD0:
C: FAT32 19Gb
[unused space] 18Gb

HDD1:
[unused space] 38Gb

Oftewel: XP lijkt de RAID array niet te zien?!? Het lijkt wel of ik gewoon 2 harddisks heb. En toch bij het booten krijg ik van de RAID controller te zien dat beide master kanalen een 40Gb HDD hebben, en dat er een stripe set bestaat die 76Gb is. Fdisk in Win98 DOS ziet ook maar 1 disk....

HEEEeeeellllpp......

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 22:46 schreef --EasY-- het volgende:
Probleem: Mijn nieuwe systeem (zie sig) draait nu in RAID0

Ik wou graag een dualboot aanmaken voor Win98 en WinXP. Dus eerst een RAID array aangemaakt, dat werkt (80Gb van mijn 2x 40Gb)

Toen via een startupdisk van Win98 een primaire partitie van 20Gb gemaakt, en daar Win98 op geinstalleerd. So far so good.

Maar toen: Booten van de WinXP Pro CD om XP "ernaast" te krijgen. F6 gedrukt, de nieuwe HPT370 WinXP drivers aan de comp gevoerd. Hierna komt XP met de vraag WAAR hij moet installeren. En WAT zie ik??? Dit: :r

HDD0:
[unused space] 18Gb

HDD1:
[unused space] 38Gb

Oftewel: XP lijkt de RAID array niet te zien?!? Het lijkt wel of ik gewoon 2 harddisks heb. En toch bij het booten krijg ik van de RAID controller te zien dat beide master kanalen een 40Gb HDD hebben, en dat er een stripe set bestaat die 76Gb is. Fdisk in Win98 DOS ziet ook maar 1 disk....

HEEEeeeellllpp......
klopt toch wel 19+18+38= +/- 80gb (80000mb)
gewoon de unused space selecteren en hij maakt hem naar ntfs en formateerd hem en dan installen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 12:21 schreef huppeldepup het volgende:

[..]

klopt toch wel 19+18+38= +/- 80gb (80000mb)
gewoon de unused space selecteren en hij maakt hem naar ntfs en formateerd hem en dan installen
Helaas is dat niet goed. De totale schijfruimte klopt welliswaar WEL, maar door de RAID array zou ik slechts EEN harddisk van 80Gb moeten zien, dus zoiets als

20Gb FAT32 16Gb free
60Gb [unused space]

Maar XP laat beide harddisks dus afzonderlijk zien, iets wat via RAID0 niet mogelijk zou moeten zijn volgens mij!

Verwijderd

Topicstarter
BONK

Er viel een kwartje ehhh sjit dat kan niet meer met die euro's :(

Ik heb dus mijn RAID kaart gekocht bij Eynstein. Daar op de site staat "HPT370 RAID kaart"

Maar inderdaad als de RAID kaart post, meld hij zich als CMD-649U :r

Ben ik dus genaaid door Eynstein?!?! Dacht ik een leuke no-name HPT370 controller te krijgen, zit ik met een of andere CMD chipset kaart... GRRRRRR

Vandaar dat W98SE ook al klaagde toen ik hem de HPT370 driver door z'n strot duwde :'(

edit:

trug naar de search dus... Helaas geen driver te vinden voor die :r :r chipset

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:03

Wimo.

Shake and Bake!

Ik neem aan dat je deze hebt?

Pci-ata100 Raid controller (31131))
€42.38 incl. BTW
€210.91 uw korting: €0.99
€419.88 uw korting: €3.92

Omschrijving: Pci udma100 ide raidcontroller (Highpoint hpt370) Raid 0,1 striping/mirroring.
Levertijd:
Meer informatie:
uit voorraad
www.highpoint-tech.com

Verwijderd

Topicstarter
JA die is het

Fijn he, een CMD 649u controller... Meer info? www.highpoint-tech.com :r :r

Ik ben genaaaaaid

Wel drivers gevonden by the way voor dit ding (w2000 drivers maar ala) vanvaond gelijk proberen

edit:

Even voor de duidelijkheid: Ik heb aan WinXP (via F6) dus HPT370 drivers geforceert... Logisch dat dat niet werkt als ik een CMD 649U RAID controller heb |:( , maar ik dacht dus dat mijn kaart wel een HPT370 had (zoals de Eynstein site zegt). Ik voel me dus KNAP genaaid ja :( :(

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 12:34 schreef --EasY-- het volgende:
JA die is het

Fijn he, een CMD 649u controller... Meer info? www.highpoint-tech.com :r :r

Ik ben genaaaaaid

Wel drivers gevonden by the way voor dit ding (w2000 drivers maar ala) vanvaond gelijk proberen
Partitioneer eerst hd's ff onder windows 98. Als het goed is ziet die fdisk heel je HD. Als alles gepartioneerd is, dan XP erop.

Had ik namelijk ook. Blijkbaar heeft iedereen het :)

[/edit]
ooops, ik zie net die staan dom dom

HDD0:
[unused space] 18Gb

HDD1:
[unused space] 38Gb

vaag probleem, ach ja.. als je deze hebt opgelost moet je nog de ene probleem oplossen en die heb ik je al gegeven :) heheh
Pagina: 1