TWEAKERS OPGELET!!!Guillemot Maxi Sound Fortissimo/Terratec XFire 1024

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Jullie kunnen mij best helpen, maar waarom dan geen reacties op ondertaande text?????

Hallo allemaal, ik wil 1 van de in de subject vermelde geluidskaarten aanschaffen (optische uitgang)... Kunnen jullie mij helpen zodat mijn beslissing makkelijker wordt?
Mensen met 1 van deze kaarten!!! Reageer alsjeblieft, geef je mening, voordelen/nadelen!!!!

20*350ZO45°

• UniMatrix|IA
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Hoi RDK_NL,

Ik heb gister toevallig (bij Vobis...) een XFire 1024 gehaald omdat ik sinds kort een portable minidisc heb. Met name dus vanwege de digitale uitgang. Ik heb de XFire genomen vanwege prijs en Windows 2000 ondersteuning. Ik had een SB Live Value maar de "Optical Digital i/o card" daarvoor kost bijna 200 piek of zo, duurder dan de hele XFire 1024.

Eerste indrukken: werkt perfect onder Windows 2000 en digitaal naar minidisc gaat prima. Er zijn alleen de drivers die op de CD zitten beschikbaar, nog geen nieuwe te downen bij Terratec. Zo 1-2-3 geen A3D in Q3. EAX weet ik nog niet, maar goed, ik heb het hier over Win2k en niet 9x. Handleiding op CD is uitgebreid met aardig wat uitleg. Er zit een tweepolig kabeltje bij om intern een digitale uitgang van een DVD/CD-rom op de digitale ingang van de kaart aan te sluiten. In het control panel kun je dan de data van die bron weer rechstreeks doorsturen naar de digitale uitgang. Niet getest want ik heb een SCSI DVD-ROM die dus geen digitale uitgang heeft Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Enige nadeel is dat als je via WinAmp dingen op minidisc wilt zetten dat alleen kan door alle geluid wat naar je speakers gaat naar de digitale uitgang te sturen. Je e-mail of ander windows-geluid komt dan ook op de MD... Om dat te voorkomen moet je dus eigenlijk je PC niet gebruiken tijdens opnemen. Ik ben nog op zoek naar software die dat wel rechstreeks kan doorsturen.

Tot zover, ik hoop dat je er wat aan hebt.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Hoi Erik,

Kijk, aan jouw heb ik wat. Ik ben ook enkel van plan om deze geluidskaart te gaan gebruiken voor MP3 >>> Minidisc... Ik ben zelf waarschijnlijk ook van plan om deze te kopen, maar bij Vobis kost ie volgens mij 179,-, dat is 20 pieken boven de adviesprijs (159,-) voor 159 pieken kan je 'm bijna overal krijgen...

Richard...

PS, heb jij er ook 179 voor betaald???

20*350ZO45°

Verwijderd

Hmm bij www.asci.nl zie ik deze prijzen staan:
-Terratec Xlerate PCI Soundcard 4mb wavetable en 3D audio Fl 169,30
-Terratec Xlerate Pro, PCI Soundcard A3D 2.0, 4mb wavetable en 3D audio Fl 209,20

Het lijkt er dus op dat jullie het over de eerste hebben?! Wat is het verschil tussen die 2?? Lijkt me toch dat je die PRO moet hebben of niet?!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Thus,

Je hebt het over iets anders! WIj hebben het over een Terratec Soundsystem Xfire 1024!!!
Geen Xlerate!!!!!!

Groet,

Richard

20*350ZO45°

Verwijderd

Oh verrek zeg, je heb ook zoveel verschillende, wat zou het verschil tussen die 2 zijn dan?

Verwijderd

ik weet het neit zeker maar de fortissimo gebruikt toc een andere chipset? Ik ben ook wel geinteresseerd in de Xfire. maar omdat de meeste ondersteuning via sensaura gaat(en dat volgens mij neit erg snel is) wil ik eerst reviews afwachten. ik heb wel een link naar een goede audio review site(computeraudio dan he) ze hebben ook een forum misschien dat mensen daar wat meer ervaring met de kaart hebben:
http://www.3dss.com

hopelijk heb je er wat aan.

ThaVInNY
Pagina: 1