Toon posts:

Te weinig systeembronnen beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc geeft (vooral bij internetten) al heel snel "te weinig systeembronnen beschikbaar) dwz het loopt snel terug tot 1%
Heb enkele dagen geleden windows ME geinstalleerd, na eerst de harde schijf te hebben geformateerd.
Geen suxxes, probleem blijft
Help !!
---------------
MoBo Asus p3c2000
Windows Me
Pentium III,
512 MB Ram
C schijf IBM 20 GB 7200

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Windows Millenium geeft vaak problemen dus die raad ik zoiezo niet aan, verder raad ik aan om Windows 98 SE (=Tweede Editie) eens te installeren. Vervolgens 1 voor 1 de drivers erop. Let hierbij ook op eventuele chipset updates (zoals bij de Via chipset de Via 4in1). Kijk wanneer je daar vooral last van krijgt. Welke internet explorer heb je trouwens? Probeer het eens zonder direct te updaten naar een nieuwere versie, of juist te updaten om zo het probleem op te lossen. Als je kunt, laat je geheugen eens testen, als dat kapot is kun je allerlei problemen krijgen. En als je drivers installeert, installeer dan ook zo min mogelijk software mee, dat helpt vaak ook met het opstarten en geheugen vrijhouden.
sUc6

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je noemt het oorzaak zelf al op..
Op zaterdag 05 januari 2002 22:41 schreef Black--Bird het volgende:
mijn pc geeft (vooral bij internetten) al heel snel "te weinig systeembronnen beschikbaar) dwz het loopt snel terug tot 1%
Heb enkele dagen geleden windows ME geinstalleerd, na eerst de harde schijf te hebben geformateerd.
Geen suxxes, probleem blijft
Help !!
Installeer een OS die fatsoenlijk met het geheugen kan omgaan: NT, 2K of XP.. Van 9X en Me is bekend dat ze vage dingen met je geheugen doen als je meer dan ongeveer 384MB RAM in je PC hebt.. :o

Verwijderd

Topicstarter
Da's lekker ?!
Ik had het zelfde probleem met win98, toen gaf men hier het advies om windows ME te installeren,
Wat is nu de beste versie??

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Windows 9X en Me kunnen sowieso niet lekker met een geheugenoverschot omgaan.. Haal 256MB eruit en zie toe hoe het gaat.. Gaat het lekker? Dan ligt het daaraan. Krijg je dezelfde problemen? Probeer dan alle caching en shadowing opties in de BIOS uit te schakelen (op Disabled gooien ipv Enabled dus ;) ). Gaat het nog steeds niet lekker? Sja.. dan is ergens iets goed mis..

Als je de mogelijkheid hebt om NT/2K/XP te installeren, zou ik wel een poging wagen :)

Enne hoe is je swapfile op het moment trouwens ingesteld? (rechtsklik Deze Computer - Geavanceerd - Instellingen voor Prestaties - Virtueel Geheugen ;) )

Verwijderd

wat zijn systeem bronnen :?

newbie vraag :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die op de welbekende 640KB van BillGates worden opgeslagen en beheerd.. :)

Anyway, ik heb toch ff gezocht naar dat ene artikel in Microsoft Knowledge base om Black--Bird ervan te overtuigen dat het aan 9X/Me ligt:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2fsearch%2fviewDoc.aspx%3fdocID%3dKC.Q268870%26dialogID%3d8532833%26iterationID%3d1%26sessionID%3danonymous%7c6304319

En je ziet zelf, Microsoft geeft toe dat er geen oplossing is:
This behavior is by design.
Een beetje lame he? Maarja..

edit:

Ik heb zelf de indruk dat Microsoft bij het ontwerp van 9X/Me geen rekening hield met een die-hard computeraar (heel veel venster open, veel applicaties, etc) maar meer met Jan Modaal die de puter alleen voor email, een enkele internetpagina tegelijk, tekstverwerking gebruikt..

Werk je echt veel en intensief met de computer, dan is NT/2K/XP dus echt meer aan te bevelen! Dat brengt ook wat €€€ in het laatje van Microsoft :o

Verwijderd

Topicstarter
Bestandssysteem op 32-bits
Virtueelgeheugen op 32-bits
Pagina: 1