Toon posts:

Peltier i.c.m. FANS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aan te raden? Als ik mijn hand voor de fan houd voel ik weinig warmte...

Is de temperatuurverschil te beinvloeden met een peltier i.c.m. een normaal heatsink + fan?

( ik heb al pure copper heatsink en thermalpound en papst fan van 8 cm )

Verwijderd

beetje onduidelijk.

Verwijderd

beetje boel onduidelijk.

Maar ik kan de topicstarten echter wel een antwoord geven:

Peltier moet je gewoon combineren met water, die dingen worden zo gruwelijk heet, dat je luchtkoeling kunt vergeten.

Je kunt dan wel hele kleine peltiers nemen ( om bijvoorbeeld je lucht te koelen ) maar dat haalt dan weer geen donder uit!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp: worden ze te heet om met lucht te koelen, m.a.w. de onderkant wordt op den duur ook heet omdat de warmte niet wordt afgevoerd.

En een peltier met laag vermogen haalt dus niets uit i.c.m. luchtkoeling.

Een peltier heeft dus geen enkel nut i.c.m. normale fans ?

Verwijderd

een Peltier met een Alpha sink en Delta HP is nog te doen hoor ...

Verwijderd

Topicstarter
Hehe dan pas :P
Ik heb nu een spire die ik mooi ga vervangen door een papst @ 1200 toeren ;)

M.a.w. ik heb genoeg van het geluid, wat misschien wel een optie is: 1 fan aan de zijkant van de heatsink bevestigen en deze ook op 1200 toeren laten draaien. Dus zuigkracht van de fan op de heatsink en blaas kracht op de heatsink vanaf de zijkant, zou dit genoeg zijn voor een peltier c.q. nut hebben :?

Verwijderd

een p3 icm een 70 watt tec en een goede alpha is wel te doen, anders zit je toch echt tegen een h2o setup aan te kijken

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 06:26 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
een p3 icm een 70 watt tec en een goede alpha is wel te doen, anders zit je toch echt tegen een h2o setup aan te kijken
niet echt, ik zou het met een 40Watt peltier op de noordbrug nog wel aandurven met een 6035+60hp. Vergeet niet dat ook een 40Watt peltier al snel 60Watt eruit pomp Daar komt dan de n-brud nog bij=>70 tot 80 Watt. En dat is wel het uiterste voor een 6035+60HP.

goed je zou een 8045 kunnen proberen, maar de meeste p3 borden hebben geen gaten. Dus de dikste alpha luchtkoeler wordt de 6035.

ene zeg nu niet dat een 40watt peltier maar 40Watt aan warmte produceert. Die 40Watt is de hoeveelheid energie die dat ding van koud naar warm kan transporteren.

een 172Watt peltier ( drift 0.8?? ) vraagt immers ook dik 11 A @ 24.6v=> meer dan 270Watt!!!!!!!

Verwijderd

het beroemde wellus nietus verhaal gaat hiet weer komen en ik sluit me aan bij de partij die zegt dat een peltier wel zeker met een fan gekoeld kan worden ik ben er nu zelfs me bezug (geen pics) :(
Pagina: 1