Opslag ruimte IDE/SCSI HDD's

Pagina: 1
Acties:

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:53

aKra

Intentionally left blank.

Topicstarter
Beste GoT'ers,

Ik zit al een tijdje dwars met een paar dingen, en ik kan zelf geen goedkope oplossing vinden, misschien weet iemand er wel een ->

Ik heb een Chieftec kast met 8 HDD ruimtes, waarvan alle 8 al in use door SCSI hdd's... Iedereen weet dat die best lange kabels kan hebben maar IDE niet, maar die kast wordt zo'n 70C van binnen, wat niet de bedoeling is, al met extra intake fans en outtake etc... Ik zag van die exterene behuizingen maar die zijn mega duur... Zijn er nog andere soort externe oplossing voor 't liefst IDE?

(We hebben ATA133 controller kaartje, en dan 6 x IDE hdd ernaast...)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt een aantal 80mm fans aan elkaar koppelen en dee voor de hdds, hangen. is op zich niet heel duur.

• aKra

aKra

Topicstarter
Ja, dat is niet gelukt, maar nog iets, we moeten dus nog 6 extra HDD's erbij hangen, voor als archive... Dus daarom wouden we gewoon alles meteen goed doen... :D

Verwijderd

je kunt beter die scsi extern gaan hangen. tussen de 100 en 200 Euro ben je dan kwijt. Informatique en Alternate hebben ze bv (8-vaks scsi-kasten)

alleen de kabel(s) en de eventuele drivebays dan nog...

Die IDE moet je intern houden, of in een firewire case ofzo gaan hangen...

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

wat dacht je van een 2de computerkast, verbonden aan de eerste via een externe scsi aansluiting.
Dus:
kast 1
Heeft SCSI-controller+kabel (naar 8 schijven) en naar een SCSI-connector voor een apparaat of terminator buiten die kast (even zoeken bij Conrad, ene kant is aansluiting voor kabel, andere kant van het 'slot' is 50 pens female)

- kast 2 met een identiek SCSI-slot voor aansluiting externe kabel van kast 1 (dus de externe kabel is 2 keer 50-pins male)

- in kast 2 zitten dan 7 schijven op de SCSI kabel die inwendig aan het SCSI-slot zit.
De laatste schijf GEREKEND VANAF HET SLOTBLIK moet dan terminaten.
(N.B. wellicht ten overvloede in kast 2 zit dus geen controller ! Aleen schijven met PSU)

eagle

• aKra

aKra

Topicstarter
Dat is een slim idee, maar ik ben er niet slim genoeg voor, 3 x gelezen en nog steeds niet 100% begrepen |:(

Snap 't niet precies met die kabeltjes etc...

• aKra

aKra

Topicstarter
Ik snap het al... Nevermind...

Alleen, zoiets wou ik dus doen, maar ik wil gewoon een echte SCSI kast, alleen niet zo duur, en 2de hands vind ik ze nergens :(

Verwijderd

voor ide zijn er ook best lange kabels te krijgen. ik heb zelf enkele 19" kabels en ik geloof dat ze bij 3ware zelfs 36" kabels verkopen. is wel max. 1 ide apparaat per kabel.

zie hier

waar je ze kan kopen weet ik niet, ik kreeg ze bij m'n controller.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het misschien niet makkelijker een aantal hdd's te vervangen door een hdd.
Ik weet niet hoe groot de hdd's zijn die je nu hebt, maar als je 8x een 4 GB erin hebt zitten, kun je dit beter vervangen door 1x 40GB (heb je meer ook nog)..

Maar als je 8x 72GB hebt, dan wordt het natuurlijk moeilijk.

• aKra

aKra

Topicstarter
Zijn te duur...

Ik heb maar 'n laag budget, die 100,- kan er nog wel vanaf, maar die 225,- niet...

En, het is 68 PINS, niet 50 PINS zoals die 2 kasten ;(

• DarkHelmet
  • Laatst online: 08-04 14:34
Waarom wil je een professioneel resultaat met een 'onprofessioneel' budget? :?
Probeer het 'kosteloos' op te lossen en spaar nog even.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 11:34 schreef Bitfreak het volgende:
Zijn te duur...

Ik heb maar 'n laag budget, die 100,- kan er nog wel vanaf, maar die 225,- niet...
Ja.... geen geld geen kast. Lijkt me simpel.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Je voeding kan zowiezo geen 14 schijven aan denk ik :P
Mijn servertje staat onder mn bed maar ik moet er niet aan denken om een oven van 70 graden met 14 brullende disks erin onder mn bed te hebben.

Kan je die scsi disks niet verpatsen en een paar stoere 100Gb disks kopen ofzo?

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 21:22 schreef sjuk het volgende:
Je voeding kan zowiezo geen 14 schijven aan denk ik :P
Mijn servertje staat onder mn bed maar ik moet er niet aan denken om een oven van 70 graden met 14 brullende disks erin onder mn bed te hebben.

Kan je die scsi disks niet verpatsen en een paar stoere 100Gb disks kopen ofzo?
Die scsi disks zijn veel stoerder dan die 100Gb ide disks.

Zou opzich wel makelijk zijn als ie ff duidelijk neerzet wat hij nu heeft, wat voor een disken, hoe snel en hoe groot.

Verwijderd

t is juist makkelijker als je die scsi-disks extern kunt houden...
en dan ide intern.

dan zul je toch zo'n dure kast moeten kopen. Als je zoveel harddisks hebt, zou dat beetje geld er ook nog wel vanaf kunnen. Anders houdt het op -> geen extra harddisks inbouwen wegens al ruim voldoende schijfcapaciteit en fysieke ruimtegebrek.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:30
geloof dat ie dit in zijn server heeft hangen:

3 x 36.4GB SCSI 10.000RPM
3 x 9GB SCSI 10.000RPM
2 x 75GB E-IDE 100 7.200RPM
6 x 160GB E-IDE 133 5.400RPM
Pagina: 1