Toon posts:

Geen MSN meer na Alcatel Tweak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb mijn Speedtouch home modem getweakt met de "speedtouch home --> pro" Tweak. Ik kan alles nog gewoon doen, ftp, icq, etc maar GEEN MSN. MSN logt niet meer in en ook de hotmail site krijg ik niet geladen. Ook kan ik mijn mail niet meer checken met outlook express via hotmail. Heeft iemand dit probleem ook? Hoe is dit op te lossen??
Thnx Bishop

Verwijderd

Misschien komt het doordat na het tweaken van het modem de firewall in het modem je MSN tegenhoud.
Na het tweaken van het moden wordt namelijk automatisch de firewall in je moden aangezet.

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Heb je ook dit gedaan:

nat defserver addr=10.0.0.150
nat save all
quit

Waar 10.0.0.150 staat, moet dus het IP van je PC komen (is dit waarschijnlijk ook, hoor)

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dit gewoon in dos doen?? ofzo??

Verwijderd

Topicstarter
Oh wacht in telnet zeker..

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen dan alle pc's weer MSN-en als ik dit doe? Moet ik dit met alle ip's doet of wat? plzz help me

Verwijderd

Het leuke van internet is dat er allerlei informatie op te vinden is:
http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/index2.htm
en nu ga ik :Z

Verwijderd

Topicstarter
Oh ik heb het al gevonden. Ik moet de poorten nog forwarden. Alleen is mijn vraag: moet ik de instructies in de site hierboven bij "poorten" voor alle ip's uitvoeren of hoeft dat maar voor 1 van de ip's in het netwerk?
thnx

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik pc1 defserver maak (10.0.0.150) En ik wil op pc2 ook kunnen msn-en en ik maar die defserver (10.0.0.151). Dan doet pc1 het zeker niet meer? Is het mogelijk om alle pc's te kunnen laten msn-en??
thnx Bishop
Pagina: 1