Toon posts:

Wat is de beste soundcard voor zo onder de 200 gulden?!

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de beste soundcard voor ongeveer onder de 200 gulden?!
Ik heb hier absoluut geen verstand van, heb altijd een SB Live gehad maar dat ding is absoluut niet meer aan de praat te krijgen in me nieuwe systeem, constant blauwe schermen en dat ik niet kan booten etc etc ook met nieuwste drivers, ik wil gewoon een andere.
Ik zie in de prijslijst bij asci (http://www.asci.nl/)bijvoorbeeld wat naampjes staan:
Diamond Monster Sound MX400 bulk 171,70
Terratec Xlerate Pro, PCI Soundcard A3D 2.0, 4mb wavetable en 3D audio 209,20
Wat is de beste van de 2 of zijn er nog betere? Van de MX400 heb ik wel eens iemand horen zeggen dat hij nogal wat van je CPU zou vergen?? Dat A3D 2.0 schijnt in ieder geval een must te zijn helemaal in games, welke hebben dit allemaal behalve die van Terratec? Waar moet je allemaal op letten?
Voordelen/nadelen etc van kaarten? Ik hoor alles dolgraag! Alvast bedankt!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Zoals je misschien al hebt gezien, heb ik ook een vraag over geluidskaarten geplaatst (Guillemot Maxi Sound Fortissimo/Terratec XFire 1024) Hier krijg ik ook geen reply's op, misschien zijn we hier dan toch niet op ;t goede adres!!! (ik dacht van wel!)

20*350ZO45°

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Wat voor systeem heb je, en wat zijn de problemen?
Ik heb de SB Live!1024 Retail, en die doet het zonder morren op mijn inmiddels uiterst oude mammaplankje.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
ik heb ook veel problemen gehad met die liveware van mijn sblive 1024 value. elke keer als je dat wil installen krijg ik dan een blauw scherm. nu heb ik gewoon windows de drivers laten installeren vanaf de cd. dus niet de cd laten autorunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is et em juist Kaj,...die SB Live doet het alleen maar samen met oude hardware goed, maar je hoort steeds meer problemen met dat ding. Bij mij kan hij absoluut niet tegen mijn nieuwe Celeron566...vanaf het moment dat ik me oude celeron466 had vervangen door deze was me systeem onmogelijk aan de praat te krijgen MET die SB Live derin, zoals ik al zei nieuwe drivers werkt ook allemaal voor geen meter. En Hades_ jij zegt drivers van de CD...welke CD? SB Live wordt door windows niet automatisch gedetecteerd blijkbaar want er staat na installatie altijd een vraagtekentje bij (met WinME maar was ook altijd al zo in Win98 dacht ik) En de drivers van het CD-tje die bij die Live zat met drivers gaat dus ook gruwelijk fout. Met installatie van wat voor driver dan ook vor die Live is het altijd al TIJDENS de installatie *PATS* blauw scherm, na reboot kom ik windows ook al niet meer in. Hopeloos.
En RDK....dat ziet er inderdaad niet veelbelovend uit, ik heb nu dus ook nog nix te horen gekregen wa tik eigelijk wilde horen....raar....dit lijkt me inderdaad toch het uitgesproken forum voor dit soort vragen!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Maar ik heb ook nog niet gelezen wat ik wilde lezen; de specs van je systeem!
Als er mensen zijn met hetzelfde moederbord die geen problemen hebben, of het opgelost hebben, krijg je dat eerder te horen dan wanneer je beperkte info geeft in de trant van "m'n nieuwe Celery 566" en niks meer.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
ik heb al een paar maanden een Terratec Xlerate Pro en ik ben er heel tevreden over. Digitale optische uitgang voor mijn minidisc A3D 2.0 support (ook een soort van EAX support met de reference drivers), 2 stereo uitgangen, goede geluidskwaliteit.
Het enige nadeel is dat Aureal (de maker van de chipset op die kaart ik failliet en dus komen er nu (nog?) geen drivers meer voor Windows 2000... Er is nieuws dat Guillemot Aureal gaat overnemen en het is te hopen de Aureal toch doorgaat.
Ik heb zelf Windows Millenium draaien en daar gebruik gewoon de win98 reference drivers van Aureal en dat werkt goed.
Toch nog een ander nadeeltje van A3D is dat het best veel processorkracht kost dus een krachtige processor is aan te raden.

Succes...

Verwijderd

Topicstarter
Nou Kaj ik heb de hoop eigelijk al opgegeven met die SB Live maar wil best even zeggen wat me systeem is hoor:
Celly566 @ 893
Abit BE6
IBM DTLA 307030
Maxtor 17 gig 5400 rpm klotedingetje
Viper550
128 mb 133 mhz RAM

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 18:58

4POX

Everybody is wired

Creative heeft ooit drivers uitgebracht naast de liveware30.0 die er voor moesten zorgen dat de problemen van 600+ systemen gaat oplossen.. Ik draai met die driver en heb geen problemen met mijn duron800

AKA Rinkel weblog

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
meer info op:
http://www.3dsoundsurge.com / http://www.vortexofsound.com /

kijk ook eens naar de review van de Xlerate XFire 1024 op: http://www.hardwareinfo.net/dutch/tests.html#Geluidskaarten

Verwijderd

Topicstarter
OK bedank Canard ! Je ben goed bezig

Verwijderd

er zijn al (beta?) windows 2000 drivers voor vortex kaartjes. volgens mij kun je ze op de site van aureaul halen. ow wacht die was down dacht ik probeer http://support.aureaul.com ik dacht dat die nog werkte. Ik heb ook gehoord dat er nog wel aan de drivers gewerkt wordt trouwens.

de live begint wel een beetje oud te worden maar is nog steeds goed hoor. de Xfire lijkt me ook wat maar het is een beetje oude chipset en bestaat uit veel losse componenten op het bord en das een beetje ouderwets(hoeft niet slecht te zijn hoor)

nou veel succes ik check hier nog wel ff terug later(trouwens 3dss heeft ook een forum misschoien ID)

ThaVinNy

Verwijderd

Topicstarter
Quote:
"Creative heeft ooit drivers uitgebracht naast de liveware30.0 die er voor moesten zorgen dat de problemen van 600+ systemen gaat oplossen.."

WAAR KAN IK DIE VINDEN DAN?!????????

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Goed zoeken op de creative-site?

Je hebt die Celly asociaal opgeklokt; als je ff op 566 gaat draaien; verdwijnen de problemen dan? Echt nergens conflicten?
Die BE6 is trouwens nog niet eens zo nieuw moet ik zeggen...

Verwijderd

Topicstarter
zout op man met je domme opmerkingen Kaj-mannetje hehe
jesus...............hee..............
dat maakt dus geen fuck uit natuurlijk op hoeveel mhz je je cpu geklokt hep. op 566 geeft ie precies zoveel problemen als op 893.
Ligt aan de drivers en nix anders zoveel is wel absoluut duidelijk. Dat een Abit BE6 niet het nieuwste moederbordje is is ook een opmerking in het niets, kankerstraal op man zeg wat nuttigs of hou gewoon je bek

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Luister jongen; ik probeer je alleen maar te helpen. Als je daar niet tegen kan; zout _jij_ dan maar op.
Er kunnen zoveel dingen misgaan bij computers; dat hoeft niet alleen aan drivers te liggen.

En je hebt bij deze een waarschuwing; we gooien hier niet met enge ziektes.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Heel verstandig hoor Thus, tegen een admin gaan schelden, en dan ook nog wel een die altijd heel behulpzaam is.

Het kan heel goed aan je opgefokte systeem liggen. Ik had vroeger een k6-233 overgeclocked door de system bus te verhogen, en daardoor wilden sommige programma's ook niet meer installeren. Ik klokte 'm terug en voila, alles opgelost.

Jag

Verwijderd

Ruik ik hier een BAN? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
eeeeh thus doe es rusrig man !!

En om even terug te komen op dat overklokken van jou: jouw PCI-bus draait op 35MHz; misschien kan je live! daar niet tegen????
Zet je proc idd eens op 850 of 566 : heb je de prob's dan nog????

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Nou zal ik mezelf dan maar es gaan quoten: "op 566 geeft ie precies zoveel problemen als op 893."

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik had zelf af en toe wat rare problemen met mijn SB Live! + standaard drivertjes van cd.. soms stotterend geluid tijdens het spelen van MP3's enzo.. dit alles op een P3/500 Katmai, Abit BH6 (geen rev1.1), 128MB PC100, Win98SE+DX7.0a.

Ik heb toen die LiveWare2.0 meuk gedownload van die creativesite (alles bij elkaar een MBtje of 20 geloof ik? was ik wel ff mee bezig.. creative site zo traag als dikke kak door een koffiefilter) .. geinstalleerd en prima werken tegenwoordig!

Al es geprobeerd om je cel466 d'r weer in te proppen en kijken wat ie dan doet? Wat voor SoftCPU settings heb je veranderd ten opzichte van die 466? Alleen je multiplier of ook je bus speed omhoog gezet? Probeer anders die 566 op 466 te laten lopen (als dat kan) en kijken wat hij dan doet.

Is d'r echt een probleem met die SB Live op 600+ systemen? Wat voor problemen dan?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

sjeeez, dat er hier zelfs nog geprobeerd wordt om die gast te helpen!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Silacoid maak jezelf es effe lekker van kant joh, schot hagel in die lelijke kop van je ofzo.
En nope ik heb geen settings veranderd toen ik die 566 derin had gehangen...dus settings of iets anders kan het niet aan liggen maar ik had ook al gehoord dat het gewoon is dat die SB Live met zen standaard drivers niet kan samenwerken met een Celeron FC-PGA! Dat moet het wel zijn ook want wat voor fsb hij ook op staat of wat voor dividers dan ook dat maakt absoluut nix uit. En uiteraard als ik die oude Cel466 der weer inhang draait ie ook weer perfect met die SB Live...
Nu moet ik em dus alleen nog aan de praat zien te krijgen met die nieuwe Celeron! En dat blijkt nog niezo makkelijk te zijn! Ik heb Creative al een mailtje gestuurd en we wachten wel af...misschien is er nog een patch die dit moet verhelpen of wat settinkjes in de registry misschien. Heb zogauw helemaal nix kunnen vinden op de Creative site al zou je verwachten dat als dit een bekend probleem is dat het dan in vette koeieletters op de homepage moet staan !

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Goed, nou heb je het dus wat mij betreft echt helemaal verpest met dat gezeik van je. Sterker nog: ik stem idd voor een BAN.
Als jij mensen die in jouw ogen geen zinnig commentaar geven gelijk af gaat lopen zeiken ben je hier toch echt op het foute forum.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Hij zeikt mij toch ook af domme lul, gooi die oogkleppen es af dom paard

Verwijderd

hahahaha Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

HAP

Verwijderd

ik heb nooit probs gehad met mijn live! niet in mijn oud pII233 systeempje al sin mijn nieuw Athlon 750 systeem

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ok, that's it. Thus staat op slot.

En ik geloof dat iemand me voor is geweest Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif, want hij stond al op slot.

• the noise
  • Laatst online: 21:50
ongelofelijk die gast, echt waar...
(moest ik gewoon ff kwijt Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif )

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
nah die thus is echt vaag!! haha Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/biggrin.gif

want een wazige gast

Verwijderd

creative 32 bit 128 pins

die echt heel goed

Verwijderd

Okay Thus effe uit de brand helpen.(Weet hoe frustrerend het probleem van thus is).
Ik heb ook een celie 566 fc pga met een asus v6800 geforce kaart en een sb live 1024 met een abit be6 2 mobo.
Als je het bekende blauw scherm krijg, zie dat win probs heeft met de emu10k1.vxd file.
Je doet het volgende: de instructie en driver downen van deze site (creative site, dus orgie drivers) http://ask.europe.cr eative.com/cgi-bin/webcgi.exe/,/?Session=108326,U=1,ST=1463,N=0009,K=17878,SXI=2,Case=obj(1240 )
Het leuke is dat je pc moet laten vast lopen anders werkt het niet.Dus eerst die drivers die je bij die sb kaart hebt gekregen installeren. Crash, rebooten in msdos. Die EMU10K1.VXD file deleten. Rebooten, in de registry van win de Tekenswaarde MMX toevoegen in het pad (zie website).
Je kan na dit alles irq conflicten krijgen. In dit het geval is, dan moet je een vrij irq zoeken. Kan een prob zijn. Ik moest met mijn sb kaart elk slot afgaan alvorens een vrije irq gevonden te hebben. Ook moest ik een andere irq aan mijn lpt poort geven.
Je kan ook gewoon de emulator van die sb kaart uitzetten in apparaatbeheer. Weet niet wat voor gevolgen het zal hebben. Ik heb nl in een forum gelezen dat iemand het heeft gedaan.
Succes!!!!!! You'll need it!

• Hyperbird
  • Niet online
Hee Thus, wat doe je nou opgefokt? Jij vraagt wat een goede geluidskaart is onder de 200 gulden, omdat je met je live kaart zelf de moet al hebt opgegeven. Vervolgens probeert iedereen je te helpen.
Dat is et em juist Kaj,...die SB Live doet het alleen maar samen met oude hardware goed
Kaj reageerd daar op met dat een be6 ook al behoorlijk oud is (zo'n soort gelijk mobo bedoelde hij waarschijnlijk met zijn oude mobo) omdat het probleem alleen voorkomt bij nieuwe atlons enz.

Dan komt er dat je je cpu mischien te ver overgeclocked hebt.
zout op man met je domme opmerkingen Kaj-mannetje hehe jesus...............hee..............
dat maakt dus geen fuck uit natuurlijk op hoeveel mhz je je cpu geklokt hep.
Je hebt blijkbaar zelf geen verstand van overclocken, want als je fsb vehoogd verhoog ook je pci bus.

Ik stel voor dat je aan iedereen je verontschuldigingen aanbied en je voortaan normaal gedraagt......

Verwijderd

Hey Grobba je ben een kanjer man! Ik zit al dagen en dagen op zoiets te wachten en jij komt eindelijk met iets nuttigs aan en zit niet zo te zeiken over andere kleine kutdingetjes, goeie zaak!! Ik zal die linkjes es flink gaan bekijken! Ziet er allemaal veelbelovend uit tenminste je verhaaltje! Jouw hardware is zo'n beetje hetzelfde als de mijne dus als het jou is gelukt op die manier zal het mij toch ook moeten lukken zou je zeggen!
HEEL HARTELIJK BEDANKT MAN!

Zo'n figuur als hyperbird heb je ook al geen ene reet aan want die begint ook uit domme onwetendheid maar te brullen dat het ligt aan overklokken.....wat moet je nou met zo'n figuur, zeg dan nix zeg ik dan.
hehe heb inmiddels al 5 verschillende namen versleten hier...ze hebben maar niet door dat het allemaal nix helpt. Ban maar een end weg hehe. Databaseje met namen wordt alleen ellendig groot zo natuurlijk en strax kan niemand meer een naam nemen want ze zijn allemaal al bezet heheeee

Grobba all the way! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif heheeeeee

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Pontiacje-> ligt eraan hoeveel e-mailadressen jij verslijt...

Hop, weer eentje.

Verwijderd

hmm maak je daar niet druk om ...aantal emailadresjes is absoluut oneindig hehe.
Dat jij nix beters kan verzinnen dan iedereen die je niet aanstaat maar stomweg te bannen al bedankt hij degene die hem helpt netjes dan ben je gewoon een stom dwaasje en is het best triest dat jij die rechten heb. Zullen ze blij met je zijn dat je dat je oneindig maar blijft bannen. Slaat compleet nerges op want je bereikt er nix mee, alleen maar dat je databaseje met namen maar groter en groter wordt. Je ben dus compleet machteloos en gewoon ontzettend stom bezig hehe
Ik vind mezelf erg redelijk, hehehe geloof het of niet, ben bereid iedereen zoveel mogelijk te helpen en heb dat hier al VELE malen gedaan ook. Doe dit al een aantal maanden in andere forums ook en daar hebben ze gelukkig niet zo'n kinderachtig ventje rondlopen als jij, lelijke Kaj-dwaas die je der bent (heeeeeeee) want daar zit ik al die maanden al gewoon onder me originele naampje heheeeee

Wil nogmaals Grobba vet bedanken voor zijn geweldige hulp! Heb het nu geprobeerd en inderdaad zeg godverdomme ongelovelijk .....draait nu perfect met me SB Live!! Was alleen maar een kwestie van handmatig die MMX in de registry toe te voegen!! Wel beetje raar dat dat zelfs na installatie van die nieuwste drivers nog handmatig moet gebeuren...ze kunnen toch die entry in de registry gewoon met het installeren van die drivers laten gebeuren?!?! dat gebeurde dus niet blijkbaar...erg vreemd.
Maar het werkt nu dus perfect!! Je heb me weer effe helemaal gelukkig gemaakt Grobba!! hehe
GROTE KLASSE MAN!
Spreek je wel weer onder een ander naampje! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Verwijderd

Haha,..........
un-fucking-gelovelijk....... Het werkt nog niet helemaal goed, waar ik al 2 weken zonder enige vastloper heb kunnen werken heb ik nu al 3 vastlopers binnen het uur gehad met die kanker SB Live derin. Ik wordt helemaal gestoord van dat kutkaartje. Toch maar een ander kopen denk ik, Terratec ofzo.....die AWE64 werkt wel goed maar die klootzakken van Creative kunnen nieteens normale drivertjes leveren... koop ook echt helemaal nix meer van ze. Videokaartje wordt ook absoluut geen creative maar gewoon een ASUS denk ik.
Wat is dat nou voor ontzettende tiefusbullshit man haha die domme kut SB Live dat kankerkutkaartje kan nieteens samenwerken met een FCPGA processortje! Wat voor onhandige acties je ook allemaal onderneemt. Wat een kutkaartje zeg...wordt er echt niet goed van.
hehe maar we zijn in ieder geval een stapje verder geraakt, kan al in windows komen met dat kutkaartjekanker derin.

Verwijderd

Check of je irq problemen hebt.
Het kan voor komen dat die grafische kaart, die geluidskaart en die emulator op 1 irq willen lopen. Dat gaat niet weet je. Ze hebben niet van SHARING gehoord. 2 gaat nog maar een triotje hoo maar. Je kan ook die sb kaart in een ander slot proberen te prikken.
Het was bij mij echt een zoektocht. Een vriend en ik hebben het helemaal moeten her uitvinden. We hebben de kaarten 1 voor 1 in de sloten moeten zetten. UIteindelijk MOEST mijn sb naast mijn geforce kaart en mijn lpt poort moest op me irq van mijn com1 poort.
Ik moest wel windows opnieuw installeren omdat die instabiel werd en crashte. Nu loop mijn cellie op 850 en okay (een paar kinder ziektes).
Ik moest het bios van mijn mobo (abit be6 ver2) wel flashen.
Het probleem komt omdat die sb en die coppermine core van die cellie's 533 > en die pIII 600 > niet compatible zijn.
PS: check welke irq's allemaal verbonden zijn aan je hardware.
Het is een puzzel, die stukjes passen soms alleen op 1 manier in elke. Zo heb ik het met de harde hand ondervonden.

Verwijderd

O ja. Als je die origi drivers van die sb hebt geinstalleerd( voor het eerst) dan loopt je pc vast. Je reboot in ms dos, verwijdert die emu10k1.vxd file. Reboot weer,voert die regedit shit uit. Dan installeer die update drivers. Zo heb ik het gedaan.
Toen kreeg ik ook weer van die leuk blauwe schermpjes en die kwamen door die irq conflicten die nergens aangegeven werden in het begin.
Je moet letten op die irq's van die emulator en die sb. Als deze hetzelfde zijn kan het zijn dat er nog een apparaat dezelfde irq heeft. Andere irq voor 1 van die 3 en probs gone.
Wat ik al zei SHARING!!!!

• Hyperbird
  • Niet online
Pontiacje, jij bent echt zo'n zielig ventje, jij komt met een probleem, wij proberen jou te helpen door te kijken waardoor het niet werkt (mischien overclocken dus).
Zo'n figuur als hyperbird heb je ook al geen ene reet aan want die begint ook uit domme onwetendheid
maar te brullen dat het ligt aan overklokken.....wat moet je nou met zo'n figuur, zeg dan nix zeg ik dan.
Whahahahaha, JIJ BENT ECHT ZOOOO DOM Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif
Wat is dat nou voor ontzettende tiefusbullshit man haha die domme kut SB Live dat kankerkutkaartje
kan nieteens samenwerken met een FCPGA processortje!
Haha, ik heb hier een celly 500 op een p2b en mijn live werkt perfect hoezo onwetendheid.

Wat loop je nu nog door te eilen over je live? Denk je echt dat het iemand hier nog boeijd of ie nu wel of niet werkt. Koop lekker een teratec en ROT OP.
(voor de installatie van die teratec wel goed in de handleiding kijken hoor anders krijgen we dit hele gelul weer Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif)

Verwijderd

Waarom is deze draad eigenlijk nog open ?

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dat vraag ik me ook af.
Vriend Thus is geholpen, en aangezien er verder niks zinnigs te melden is...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.