Servers: wat doet Atlas?

Pagina: 1
Acties:

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Topicstarter
Even een nieuwsgierig vraagje.

In de About Us staat Atlas als fileserver en er staat geen taak bij. Hoe komt het dan dat de load op dit moment 64.64 is, het cpu voor 96,5% in gebruik is en de uptime 39 min is? Wordt de server gebruikt als testbak ofzo?

* Heineken is niet nieuwsgierig O-)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens mij serveert ze shop.tweakers.net.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 21:07 schreef Aikeleer het volgende:
Volgens mij serveert ze shop.tweakers.net.
Dan heb je niet zo'n hoge load lijkt me of het moet storm lopen in de shop. Atlas heeft de hoogste load van alle servers en dat met 2 Pentium III 1000's aan boord.

Verwijderd

Lijkt me dat er iets niet goed is. Atlas is ook net gereset zo te zien.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 05 januari 2002 21:10 schreef Heineken het volgende:

[..]

Dan heb je niet zo'n hoge load lijkt me of het moet storm lopen in de shop. Atlas heeft de hoogste load van alle servers en dat met 2 Pentium III 1000's aan boord.
Zo'n hoge load krijg je ook normaal niet met een web/database server..

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-12 09:56

Chakotay

Lick here to continue

1 woord

HlpDsKbot

:P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:18

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Staan daar de ads op misschien? Ik krijg al de hele middag "The page cannot be displayed" :?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

topictitel 'iets' duidelijker gemaakt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 00:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Kees was met Atlas bezig, maar ik weet niet wat hij aan het doen was. Voor zover ik weet doet Atlas op dit moment alleen de database van de adserver.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Uit d'r neus vreten dus :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op zondag 06 januari 2002 12:40 schreef SONiCB00M het volgende:
Uit d'r neus vreten dus :)
volgens mij was Atlas in de mythologie een hij. Iig een grote boze reus die de wereld draagt.

Ben trouwens *niet* jaloers op die loads. Woah!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Op zondag 06 januari 2002 15:35 schreef m-m het volgende:

[..]

volgens mij was Atlas in de mythologie een hij. Iig een grote boze reus die de wereld draagt.

Ben trouwens *niet* jaloers op die loads. Woah!
Klopt. Atlas was een Griekse god die één of andere zonde was begaan en van Zeus voor straf de wereld op zijn schouders moest dragen

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 16:21 schreef SONiCB00M het volgende:

[..]

Klopt. Atlas was een Griekse god die één of andere zonde was begaan en van Zeus voor straf de wereld op zijn schouders moest dragen
en hij was door achilles verslagen die even de wereld overnam , en vervolgens iets met atlas deed:D

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:14

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
waar ik mee bezig ben is het testen van verschillende soorten replicerende filesystems op atlas, nadeel van alle huidige open source RFS is dat ze kinda beta zijn, ook de documentatie is niet wat het moet zijn ;)

- Waarom geen NFS :?
Omdat, als NFS uitvalt het in principe meteen overgenomen moet worden door een filesystem met dezelfde files, hierin is NFS nog niet heel sterk.
Als iemand hiervoor nog betere oplossingen weet, ik hoor het graag.

- CODA :?
CODA is wel leuk, werkt ook aardig, heeft alleen een paar grote nadelen: het is voor workstations primair, dus om 1 user schrijfrechten te geven moet je eerst inloggen als die user, hetgeen enigszins onhandig is

- InterMezzo :?
InterMezzo is een nieuwe eend in de bijt, het zit net sinds 2.4.15rc3 in de kernel. Het is veelbelovend, het ziet er so far goed uit, alleen waren er enkele extra kernel modules voor nodig, die heb ik in de kernel gebakken en daarom atlas rebooted. op een gegeven moment echter besloot MySQL dat het genoeg was en ging hangen, vandaar de +60 loads. een restart van MySQL loste dit probleem weer op.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 06 januari 2002 17:11 schreef spock13 het volgende:
en hij was door achilles verslagen die even de wereld overnam , en vervolgens iets met atlas deed:D
Dat was Hercules dus :)

Achilles was een sterveling, die door zijn moeder, terwijl zij hem vasthield aan z'n hielen, in een rivier gedoopt werd, en zodoende onstervelijk werd.. En toen werd 'ie geraakt in.. *juist*, z'n achilles-hiel :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 13:38

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Atlas was een Griekse god die één of andere zonde was begaan en van Zeus voor straf de wereld op zijn schouders moest dragen
Hij moest de wereld dragen als straf voor het feit dat hij mee had gedaan aan de opstand van de Titanen tegen de Goden. Van 'zonde' was natuurlijk geen sprake - de Grieken waren geen christenen. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Pagina: 1