waar ik mee bezig ben is het testen van verschillende soorten replicerende filesystems op atlas, nadeel van alle huidige open source RFS is dat ze kinda beta zijn, ook de documentatie is niet wat het moet zijn
- Waarom geen NFS

Omdat, als NFS uitvalt het in principe meteen overgenomen moet worden door een filesystem met dezelfde files, hierin is NFS nog niet heel sterk.
Als iemand hiervoor nog betere oplossingen weet, ik hoor het graag.
-
CODA 
CODA is wel leuk, werkt ook aardig, heeft alleen een paar grote nadelen: het is voor workstations primair, dus om 1 user schrijfrechten te geven moet je eerst inloggen als die user, hetgeen enigszins onhandig is
-
InterMezzo 
InterMezzo is een nieuwe eend in de bijt, het zit net sinds 2.4.15rc3 in de kernel. Het is veelbelovend, het ziet er so far goed uit, alleen waren er enkele extra kernel modules voor nodig, die heb ik in de kernel gebakken en daarom atlas rebooted. op een gegeven moment echter besloot MySQL dat het genoeg was en ging hangen, vandaar de +60 loads. een restart van MySQL loste dit probleem weer op.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan