Toon posts:

[ SQL ] newbie vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een database *** waar nu 3 table's instaan van een gastenboek. (autom. geinstaleerd dmv een install.php )

Nu wil ik nog iets van een vote/forum toevoegen kan dat in de zelfde database ***. maw maakt hij voor de nieuwe applicaties ( ook install.php ) een nieuwe database of voegt hij aan de bestaande *** nieuwe table's toe.

Komen de table's dan door elkaar te staan of kan ik deze netjes per applicatie onderelkaar zetten.

Ik heb hier en daar op wat site's naar info gezocht, maar kom er toch niet goed uit.

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 09:10

Spleasure

Ik hier?

als ze niet toevallig dezelfde tabel namen hebben als je andere drie tabellen moet het helemaal niets uitmaken

Verwijderd

Je kunt idd daar allemaal tabellen bijmaken in dezelfde database. Of het netjes en handig is.... wat denk je zelf ?
:)

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Veel apps hebben een prefix voor de tabel. Vaak is die zelfs aan te passen. Kijk daar eens naar

Localhost, sweet localhost

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 20:58 schreef X-terior het volgende:
Je kunt idd daar allemaal tabellen bijmaken in dezelfde database. Of het netjes en handig is.... wat denk je zelf ?
:)
Ik denk het niet :) maar kan het anders. Heb op de server beschikking over ***, dan zou ik er nog een aan moet vragen?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 20:58 schreef kvdveer het volgende:
Veel apps hebben een prefix voor de tabel. Vaak is die zelfs aan te passen. Kijk daar eens naar
Ik heb wel zoiets gezien, dan zou ik ze zo op naam kunnen rangschikken zodat de verschillende table's bij elkaar staan

Alvast bedankt voor de supersnelle reactie's

Verwijderd

Ik denk eigenlijk dat het niet eens zo gek is om die tabellen in 1 database te houden, dan is het makkelijker als je gegevens wilt combineren of iets dergelijks.

Meestal komt het voor dat er per site 1 database wordt gebruikt.

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Wat moet ik me trouwens voorstellen bij een drie sterren database?

Localhost, sweet localhost

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 23:33 schreef kvdveer het volgende:
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij een drie sterren database?
Ik heb maar wat ingetikt :)
voor hetzelfde geld was het een ***** database geweest...
Pagina: 1