[OC] Het Grote Voedingen Topic!

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:47

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Voedingen zijn een van die onderdelen die altijd onderschat worden. Bovendien denkt iedereen dat als ie een 300watt voeding koopt, hij dan ook een 300watt voeding heeft.

Dit topic wil ik van iedereen de info over hun voedingen laten posten. Zo kunnen we misschien aan de hand van types e.d. eindelijk bekijken of er goedkope en goede voedingen zijn, wat P4/AMD certified voedingen zijn en welke voedingen problemen geven.

Ook wil ik dan weer weten wat de ideale voedingen zijn voor oa oc-en. Verder is het leuk om te weten waar je op moet letten bij een voeding. Is de 12v Amperage belangerijk, of juist de 3,3v e.d.?

Dit vloeit indirect voort uit het probleem wat ik heb. Als ik mijn pc per ongeluk perfect 'druk' maak. Dus stel je zit in een game, waar net wat over geladen wordt, je draait in de achtergrond een boel dingen en je quit dan in ene door quit in console te typen (pc even heel druk om de een of andere reden) dan wil het nog wel eens gebeuren dat ie reset. Ook als ik em oc reset ie snel spontaan tijdens 3d of hoge cpu verkrachtingen. Nu zag ik in MBM dat me vCore gem 1,68 / 1,7 is maar ook elke keer weer ook op de 1,60 komt als laagste piek. Hoogste piek is 1,71. Zie pcspecs onder me post :)

=====================================================

Mijn huidige voeding heeft als naam:
'Model ATX 300C'
met zo'n rood-wit Target achtig logo.
Koste Fl 49,- op de HCC 2 jaar terug.

Volgende voltages:
+12v 8A
+5v 30A
+3.3v 14A
-5v 0.5A
-12v 0.5A
+5v/sb 1.5A

Mogelijk heb ik een vervanger die sowieso AMD
'gecertificeerd' en P4 'gecertificeerd' is. Whatever that may be. We zien dit als naam:
'Model ATX 350' zonder rood logo, met P4 sticker-logo.

Volgende voltages:
+12v 17A
+5v 35A
+3.3v 14A
-5v 0.5A
-12v 0.5A
+5v/sb 2.0A

Vooral 12V spreken boekdelen. Gaat die nieuwe voeding (die hetzelfde huisje heeft, maar wel 2x zo zwaar is) het beter doen? Moet ik die kopen? Hij kost Fl 70,- .. niet zo duur, maar of ie werkt? Kan em testen, maar als ie dan weer klote is moet ik strax weer een nieuwe.

Allemaal dus graaag lekker je stickertje analyseren en je mening geven over de prestaties van je voeding. Stabiliteit, mogelijkheden met fan's en thermometerdingen e.d. ? Brand los, want dit is het grote Voedingen topic!

Owjah, voordat je zegt dat Enermax roelt, gelijk heb je. Vergeet niet dat die wel 3 x zo duur zijn/is, dus dat als het goedkoper kan (factor 3 is de moeite) dat we dat er in mee nemen :)

Disclaimer: Search has been used ;) Graag ON topic reacties en volgens de nieuwe [CM] regels en regulations!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

Verwijderd

info waar we (waarschijnlijk) wat aan hebben!

Eindelijk weer een informatief topic!

Verwijderd

enermaxen zijn onovertroffen, helaas echter errug duur :(. Ik ben er ondertussen wel achter dat je geen el cheapo voedingen moet kopen, want daarvan (2* 300 watt) zijn er al 2 kapot gegaan hier in 6 maand tijd. Ik heb nu ongeveer anderhalfhalf jaar een aopen 340 watt, die me goed bevalt. Dat je spontane resets krijgt bij een (te) hoge OC, komt omdat de +5 volt lijn niet hoog genoeg blijft. Dan moet je een mod uitvoeren, maar vooral bij el cheapo voedingen is dat (mij iig) niet bekend how to do. Bij enermaxen doen sommigen het wel, daar zijn ook beschrijvingen van te vinden op Inet.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 20:59 schreef ByMeS_Dy het volgende:
enermaxen zijn onovertroffen, helaas echter errug duur :(. Ik ben er ondertussen wel achter dat je geen el cheapo voedingen moet kopen, want daarvan (2* 300 watt) zijn er al 2 kapot gegaan hier in 6 maand tijd. Ik heb nu ongeveer een half jaar een aopen 340 watt, die me goed bevalt. Dat je spontane resets krijgt bij een (te) hoge OC, komt omdat de +5 volt lijn niet hoog genoeg blijft. Dan moet je een mod uitvoeren, maar vooral bij el cheapo voedingen is dat (mij iig) niet bekend how to do. Bij enermaxen doen sommigen het wel, daar zijn ook beschrijvingen van te vinden op Inet.
Ahha, in de welkbekende search vond ik vooral dat het 12V is die belangerijk is.. dus niet? Wel de 5V dus?

Post ook aub je stickertje even :) Ben benieuwd hoeveel Aopen haalt met zijn 340watt tegen nameless 350Watt :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 01:46
Stickertje ?

Verwijderd

Er is al een groot voedingentopic in HA, zie [topic=218256]

Dit issem:
[topic=312323]

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 21:05 schreef Access het volgende:
Stickertje ?
Jah, waar die Amperes op staan. Dus +5v, +12v e.d., kopieer 'sjabloon' van mijn eerste posting af :)

Gaat dus om die waardens echt op je voeding.

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 21:02 schreef nigelator het volgende:

[..]

Ahha, in de welkbekende search vond ik vooral dat het 12V is die belangerijk is.. dus niet? Wel de 5V dus?

Post ook aub je stickertje even :) Ben benieuwd hoeveel Aopen haalt met zijn 340watt tegen nameless 350Watt :P
ja ok, zometeen, ik ben nu druk bezig en heb ff geen tijd/zin om mn kast in te duiken :).

Verwijderd

de 5V van de Enermax zou te laag zijn (eg 4,7 V). Er was een mod om dat op 5V te houden
. Hier ging het 2 maanden geleden vaak over, bij hoge OC's, vooral fsb. De +5 volt lijn mag maar 0.25 V max. afwijken, anders krijg je een reset. Dat zal ook wel jouw prob zijn bij je OC. [topic=322798/1/25] een linkje naar een topic daarover

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 21:11 schreef ByMeS_Dy het volgende:

[..]

. Hier ging het 2 maanden geleden vaak over, bij hoge OC's, vooral fsb. De +5 volt lijn mag maar 0.25 V max. afwijken, anders krijg je een reset. Dat zal ook wel jouw prob zijn bij je OC. [topic=322798/1/25] een linkje naar een topic daarover
Ahh kewl.. maar jah, zal die nieuwe voeding het beter doen denk je?

Verwijderd

Dit staat er op mijn stickertje. Valt me eigenlijk een beetje tegen, is vergelijkbaar met die 350 Watt voeding ''p4'' en ''AMD'' certificied.

+12v 18A
+5v 35A
+3.3v 14A
+5v/sb 2.0A
-5v 0.5A
-12v 0.5A

edit: hij kostte 1.5 jaar geleden 125 gulden geloof ik.

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 21:14 schreef nigelator het volgende:

[..]

Ahh kewl.. maar jah, zal die nieuwe voeding het beter doen denk je?
ik denk het niet, want het ging er toen om de +5 Volt te stabiliseren. Dat gaat met een 350 watt net zo goed als met een 431 watt.

Verwijderd

ik heb hier ook nog de specs van een el cheapo nameless voeding, die dus kaduk is >:).

output: 300 watt
+3.3 V 14 A
+5V 25 A
+12V 10 A
+5VSB 1.5 A
- 5 V 0.5 A
-12 V 0.5 A

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
http://www2.anandtech.com/showdoc.html?i=1128&p=3
Hier staat ook wat nuttige info en een goeie stresstest met verschillende voedingen.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Bedankt voor julie reacties!
Ik denk dat die P4 certified prutje wel voldoening gaat geven :)

Misschien is de kwaliteit van de spullen in het doosje belangerijker dan de sticker erop :P

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Model: LC-A350ATX
code:
1
2
3
4
5
6
+3.3v   24a
+5v     35a
+12v    12a
+5vsb    2a
-5v    0.5a
-12v   0.8a

kostprijs 2 weken geleden 60 piek.
De +5 volt lijn mag maar 0.25 V max. afwijken, anders krijg je een reset. Dat zal ook wel jouw prob zijn bij je OC.
Volgens MbM zit mijn +5v altijd tussen de 4.92v en 5v.
Da's dus ruim binnen de marge + stabiel lijkt mij zo :)
Er zit hier zowiezo weinig schommeling in the voltages.

Only fools are enslaved by time and space.

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

model ATX-300 (target)

+12V 10A
+5V 30A
+3.3V 14A
-5V 0,5A
-12V 0,5A
+5V/SB 1,5A

99 ballen (gulden) bij de fascom

hiervoor had ik dus de zelfde config, met een 235W voeding
die was ineens dood (hoe kan dat nou) :)

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-04 14:37
Omdat je het zo aardig vraagt en omdat ik m'n kast in kan kijken zal ik ook es posten
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Switching Power Supply 
Model : 300 ATX
--------------------------------------
Output 300 Watt
+  3.3 V    14 A
+    5 V    25 A
+   12 V    10 A
+    5 VSB   1.5 A
-    5 V     0.5 A 
-   12 V     0.5 A
--------------------------------------

Dit is het bijhorende plaatje van mbm.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/juul.beckers/Voeding.JPG

Zou mijn voeding een reden kunne zijn dat ik een spontane reboot krijg bij 1100 + mhz. ??

Want mijn temp word max. 38 graden dan.

O ja de voeding zat bij een big tower die 180 guldens kostte.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 12:12 schreef jbcyber het volgende:
Omdat je het zo aardig vraagt en omdat ik m'n kast in kan kijken zal ik ook es posten
:)
Zou mijn voeding een reden kunne zijn dat ik een spontane reboot krijg bij 1100 + mhz. ??

Want mijn temp word max. 38 graden dan.

O ja de voeding zat bij een big tower die 180 guldens kostte.
Zou heel goed kunnen, want je 5v en 12v is in ampere niet zo super hoog. Kun je na een game in MBM kijken bij high/low of er spanningsdrops zijn? Mijn 5v is bijv altijd 4,82v en dan als je een game doet kan ie best es droppen :)

• pt0x

pt0x

Why are we here..

als ik zo de prijzen zie van mensen hun voedingen
en de specs zie ik dat ik een beetje veel heb neergeteld voor mijn target (die wel muisstil is) ik heb hem in september gehaald

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 12:52 schreef Jeff_P het volgende:
als ik zo de prijzen zie van mensen hun voedingen
en de specs zie ik dat ik een beetje veel heb neergeteld voor mijn target (die wel muisstil is) ik heb hem in september gehaald
Njah, maarjah, das op zich wel relatief. Iemand poste een linkje naar die test van voedingen. Stond dat er een 250watter was die bij een test voor 300 watt zeg maar wel goed werkte en een 400watter bootte niet eens... watt's zegt niets over de kwaliteit van je voeding. Een peakspanning is niet je uigangspunt voor een voeding, een continue vermogen wel.

* NiGeLaToR vraagt zich af wat ze bij de nuon van die pc's die wel tot 500 watt kunnen opnemen vinden :P

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Op zondag 06 januari 2002 12:57 schreef nigelator het volgende:

* NiGeLaToR vraagt zich af wat ze bij de nuon van die pc's die wel tot 500 watt kunnen opnemen vinden :P
HAHA
ja mijn spanning is wel continu 12V = 12.40 zo'n beetje
5,5 = 4.8/9 | 3.3 = 3.38 omgeveer met spellen is het net ietsje minder maar niet dramatish

ik vraag me af wat voor een goede 300W teveel word (systeem) die cpu's van tegenwoordig gebruiken toch minder stroom ????

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Alle voltages droppen onwijs bij mij:

vCore: Hoort 1,75, is 1,71 en laag 1,63.
5v : is 4,85 en wordt 4,76
12v: is 12,16 en wordt 12,10
verder droppen 3.3 en core1 ook aardig (dunno what that is, agp en?).

Nieuwe voeding is eminent. Maar 12v meer ampere gaat niet werken? Of wel ? Die voeding die ik hier heb is dus vooral op 12v meer...

• pt0x

pt0x

Why are we here..

core1 is cpu en 3.3 is ram dacht ik
mijn core voltage staat op 1.850 in bios en is nu iddle
1.890 volt???? dat vind ik wel vaag

welk prog gebruik je om je V te cheken ik HWmonitor

Verwijderd

Enermax 431W, type EG465P-VE.
code:
1
2
3
+3.3V:    38A
+5V:        44A
+12V:      20A

De +5V is de belangrijke lijn voor mij, en zelfs die 44A is krapjes in een zwaar overgeklokt systeem.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 22:12
Op zondag 06 januari 2002 13:34 schreef Jeff_P het volgende:
core1 is cpu en 3.3 is ram dacht ik
mijn core voltage staat op 1.850 in bios en is nu iddle
1.890 volt???? dat vind ik wel vaag

welk prog gebruik je om je V te cheken ik HWmonitor
das niet vaag voltage wijkt gewoon een beetje af.. is een vrij veel voorkomend verschijnsel.

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-05 12:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik heb een gewone Mycom 300W voeding gekocht, was 125 piekies hij's eigenlijk voor een P4 zei de verkoper. Maar hij zei dat ik deze moest kopen omdat die beter koelt ofzo, en daarme draai ik nu dus een paar weken mijn AthlonXP 1600+ mee.

Is die standaard Mycom voeding een beetje goed ? Want mijn systeem is niet de stabielste te noemen(videokaart is 99,9% de boosdoener hoor...).

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Op zaterdag 05 januari 2002 20:53 schreef nigelator het volgende:
Mogelijk heb ik een vervanger die sowieso AMD
'gecertificeerd' en P4 'gecertificeerd' is. Whatever that may be. We zien dit als naam:
'Model ATX 350' zonder rood logo, met P4 sticker-logo.

Volgende voltages:
+12v 17A
+5v 35A
+3.3v 14A
-5v 0.5A
-12v 0.5A
+5v/sb 2.0A
Kijk eens op de fan! Dit klinkt namelijk naar een PowerLogic, een kwalitatief erg goeie voeding!

• salvador4
  • Laatst online: 11-05 22:12
Op zondag 06 januari 2002 13:45 schreef Priyantha Bleeker het volgende:
Ik heb een gewone Mycom 300W voeding gekocht, was 125 piekies hij's eigenlijk voor een P4 zei de verkoper. Maar hij zei dat ik deze moest kopen omdat die beter koelt ofzo, en daarme draai ik nu dus een paar weken mijn AthlonXP 1600+ mee.

Is die standaard Mycom voeding een beetje goed ? Want mijn systeem is niet de stabielste te noemen(videokaart is 99,9% de boosdoener hoor...).
ik weet niet wat ze er tegenwoordig bij mycomm 'standaart' in proppen, maar ik heb daar wel eens een midi gekocht en daar zat een 250watt powerman voeding in. Wat overigens een perfecte voeding was. ik draaide daarmee een athlon @1100 mhz op 1,95v, 2 7200 rpm schijven, geforce kaart en nog een hoop hardware. nooit gezeik mee gehad.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 13:48 schreef salvador4 het volgende:

[..]

ik weet niet wat ze er tegenwoordig bij mycomm 'standaart' in proppen, maar ik heb daar wel eens een midi gekocht en daar zat een 250watt powerman voeding in. Wat overigens een perfecte voeding was. ik draaide daarmee een athlon @1100 mhz op 1,95v, 2 7200 rpm schijven, geforce kaart en nog een hoop hardware. nooit gezeik mee gehad.
Alleen zitten er kutfans in :P die van mij gingen allemaal snel kaduuk :)

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-05 12:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Op zondag 06 januari 2002 13:48 schreef salvador4 het volgende:

[..]

Tsja weet ik ook...ze zeiden A-Merk 300W P4 goedgekeurd. Koste 125 piek. Ik kocht het daar omdat ik hen wel vertrouwde ik wilde geen el-cheapo voeding kopen die in de pricewatch stonden.

• AMDFreak
  • Laatst online: 23:15

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb een 1 of andere Highlight 300 watt (zat standaard in mijn Delta Big Tower)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Antec PP-303x 300watt
code:
1
2
3
+3.3V:    14A
+5V:        30A
+12V:      10A

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 14:48 schreef Priyantha Bleeker het volgende:

[..]

Tsja weet ik ook...ze zeiden A-Merk 300W P4 goedgekeurd. Koste 125 piek. Ik kocht het daar omdat ik hen wel vertrouwde ik wilde geen el-cheapo voeding kopen die in de pricewatch stonden.
Majah, wat is dan dat Amerk? :) Zo ga je al, net als veel bedrijven zeggen A-merk geheugen :) Een merk op die chippies maakt het nog geen goed geheugen helaas :)

Andersom kan ook, geen merk kan heus wel goed werken. KAns is alleen kleiner :P

Darn, moet werken, geen voedingwissel en test dus vandaag... ik houdt u op de hoogte heren .. wil graag nog meer input, misschien maak ik nog een mooi schema'tje :)

Hoe zit het dan met de +12V verhaal, dat die Ampere zo hoog mogelijk moet zijn?

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 14:28
ik heb een kast van enlight gekocht bij mijn XP 1800+ de 5 volt lijn komt niet onder de 4.83 bij 100 % load dus das prima aanrader dus.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Moet me voeding nog testen, kan niet op de fan kijken, tis zo'n geponst ding :( wat er voor zit, geen fingerguard :P

Magoed.... had iets meer reacties verwacht van alle mensen die stabiliteits problemen hebben, voeding is namelijk belangerijker dan je denkt!

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
^

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 08:21 schreef nigelator het volgende:
Hoe zit het dan met de +12V verhaal, dat die Ampere zo hoog mogelijk moet zijn?
Ik ben ook wel benieuwd.. De reply's vallen mij ook een beetje tegen, ik was nou net van plan meer info te krijgen over voedingen :P.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

De stroom wat een voeding kan leveren aan de 5volt is het belangrijkste. Er zijn genoeg no-name voedingen van 300-350 of 400watt die eigenlijk niet veel voorstellen. Je moet dus echt letten dat je een voeding koopt met minimaal 30ampere aan de 5volt lijn. De 3.3volt en de 12volt is helemaal niet zo belangrijk.
Natuurlijk is een hogere 12volt lijn ook handig, als je veel harddisks/burners en fans aan je pc hebt hangen. Meestal heb je aan minimaal zo'n 10-12ampere aan de 12volt zeker voldoende. De 3.3volt lijn is de minst gebruikte aan een voeding, omdat alle voltages door je mainboard omgezet worden vanaf de 5volt lijn van je voeding. Vandaar dat je 5volt lijn ook minimaal 30ampere moet zijn om toch wel stabiel te kunnen draaien met een huidig standaard systeem.
De ENERMAX voedingen zijn zeer goeie voedingen. Ook voor overclockers is dit ongeveer de beste keuze, omdat ik nog geen voeding(en) ben tegengekomen die een hogere stroom kunnen leveren aan de 5volt en ook aan de 12volt. Probleem bij ENERMAX, en de meeste andere voedingen, is de sensing die plaatsvindt aan de 3.3volt lijn. Je mainboard gebruikt deze vrijwel niet, dus hoeft je voeding ook niet automatisch bijgeregeld te worden. Aangezien er een enorme stroom geleverd dient te worden van je 5volt lijn van de voeding, zakt deze meestal wat naar beneden vanwege een te hoge belasting. Als er nu een sensing zat op de 5volt lijn (zoals wel op de ANTEC) dan zakte deze wel in, maar zou worden bijgeregeld door het sensing circuit in je voeding. Vroeger (tijdje geleden alweer) was de sensing op de 3.3volt ideaal, omdat er toen nog de meeste spanning geleverd moest worden van de 3.3volt lijn. Met de modificatie van de ENERMAX voeding doe je dus niets anders dan de standaard 5volt op bijv. 5.3volt zetten, waardoor deze dus bij een zware belasting vanzelf wat terugvalt naar bijv. 5volt. Nadeel van dit geheel is dat de 5volt en de 12volt bij vrijwel alle voedingen van dezelfde transformator komen, en dus bij een verhoging van de 5volt lijn dit tot gevolg heeft dat er ook een verhoging van de 12volt plaatsvindt.
Je 12volt lijn mag 10% afwijking hebben en je 5volt 5%. Nu valt het probleem dus wel mee als je 12volt lijn op 12.80volt zit en je 5volt mooi op 5volt precies na de modificatie.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Mooi verhaal, dank je!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
      Sirtec HPC-340-201 /
          EnermaxEG365P-VE / 
            EnermaxEG465P-VE /
                EnermaxEG651P-VE

Totaal vermogen  340W 350W 431W 550W  
        +3,3V  28A  32A  38A  40A  
        +5V  30A  32A  44A  46A  
         +12V  15A  17A  20A  24A  
        -5V 0,5A   1A   2A   1A  
         -12V   1A   1A   1A   1A  
        +5Vsb   2A  2,2A 2,2A 1,8A  
    +3,3V & +5V    -  185W 220W 270W  
+3,3, +5V, +12V  315W   -    -    -  
ATX2.03 / ATX12V  ja   ja   ja   ja  
Connectoren  6-2  8-2  8-2 11-2

Denk dat ik toch een Enermax ga scoren.
Heb nu die 350w erin, en die valt echt tegen.
Mooi overzichtje van Enermaxen :)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
^

Heya neptweakers wakker worden ;)

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 10:41
k na alle enthousiasmerende verhalen over Enermax, hier nog eentje van mij:

Systeem; KT7A, T-bird 1400, 32MB GTS, SB Live! Value, 384 MB, 2x Maxtor HD 7200 rpm, CD/RW.

Mijn huidige no-name Chinese rotzooi 300 Watter (+3,3V 14A, +5V 25A, +12V 10A): +5V weliswaar op 4.78, maar heb geen klachten. Systeem zeer stabiel ook onder stress etc.

Toch maar voor de zekerheid (dacht ik, ivm eventuele snellere video kaart + extra HD) een Enermax EG 365P-VE gekocht. Alleen powersupply's gewisseld, geen boot.

Oude terug, alles werkt prima. Ok, een kapotte in de post, kan gebeuren. Teruggestuurd en een andere gekregen, precies hetzelfde verhaal. Toch maar even in een ander systeem geprobeerd, KT7E + Duron 800 en daar werkt-ie prima. Om de een of andere reden kan ik geen teken van leven ontfutselen aan het kreng, wat er niet compatibel is in mijn systeem met Enermax weet ik niet, maar ik baal nu wel dat ik niet voor een Antec heb gekozen...

Verwijderd

nou ik heb 7 8080 fans op 1 12 volts draadje (niet slecht he) werkt wel lekker mn plaatje......
......
en
.....
fuck kan ik niet lezen
sorry maar werkt ultra stabiel geen dips ofzo.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Dat grote in me topic naam was een beetje 'te' :P

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik heb ook een Enermax 350W , maar ben er van het begin af aan niet echt tevreden over... waarom ?

1. 2e fan ging na 2 weken verrot. Uiteraard garantie maar toch vervelend.

2. Hij was NIET low-noise, ondanks een temp sensor. Na het verplaatsen van de diode en een nieuwe kap (weer terug naar de winkel) is dit dan wel opgelost....

3. Het bekende 5V verhaal, ik heb (dankzij rick) m'n 5V wel wat opgekrikt, maar nog steeds zakt ie vrij ver weg bij hoge cpu usage, en op bepaalde snelheden (boven 1600 Mhz) was dat zoveel dat m'n pc gewoon vastliep. Je kon gewoon MBM aanzetten en de 5V in de gaten houden, vervolgens een RAR bestandje maken en dan zag je het voltage zakken en vervolgens je PC bevriezen. Ik vermoed ook dat ik alleen daarom m'n 1333 AYHJA niet hoger dan 1600 Mhz kreeg.

4. (Vermoeden) Bij het aanzetten van m'n PC (= stroom op HD's) viel de stroom altijd na 1 seconde heel even weg. Het gevolg was dat alle initialiserende HD's half uitvielen en opnieuw moesten initialiseren. Dit is natuurlijk op langere termijn niet goed. Dit gebeurde ICM een A7V133. Ik weet niet zeker of het nou aan Enermax of Asus ligt, maar ik heb die A7V133 (gelukkig) verkocht en m'n Enermax nog niet op een ander bord geprobeerd. Ik kan dus eigenlijk niet met zekerheid zeggen aan welke van de twee het nou ligt, maar ik had het met m'n P3 + Aopen in ieder geval niet.

Daarnaast viel me op dat een AMD 1333 (@1333) net zo goed draait op een 250W Aopen/Powerman voeding, met een 5V signaal wat keurig boven de 5V bleef onder full load.

Wat ik wel cool aan Enermax vindt is de RPM sensor en dat alle connectors verguld zijn. Ook de lange kabels en de extra 12V aansluitingen zijn heel relaxed.

Mijn vraag : wat zou een alternatief zijn ... uiteraard ook low-noise (echt dus) en met RPM monitor en een goed 5V signaal ?

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1