Toon posts:

Functie scrolllock-toets wijzigen in CTRL+ALT+DEL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om in win2k de functie van de scrolllock-toets zó te wijzigen dat ik bij het opstarten van de pc alleen maar op díe toets hoeft te drukken om daarmee de CTRL+ALT+DEL functie uit te voeren..?

Zwaar geval van lazyness, wil niet steeds die drie knoppen tegelijk moeten invoeren... ;)

Verwijderd

zoiets heppie nou met linux nie nodig hé >:)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Op zaterdag 05 januari 2002 21:03 schreef poepkind het volgende:
zoiets heppie nou met linux nie nodig hé >:)
:Z

eh.. en ik neem aan dat je dit zelf wilt programeren :)
Want mogelijk is het wel ja :)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:55
Het is grotendeels een gok, maar misschien dat je er zelf iets mee kan: ik meen mij te herinneren dat aan het indrukken van Ctrl-Alt-Delete een aparte BIOS interrupt call gekoppeld zit. Alle andere toetsaanslagen gaan over eenzelfde 'gewone' BIOS interrupt call. In dat geval is Ctrl-Alt-Delete dus 'speciaal', aangezien de functionaliteit aan een aparte interrupt gehooked zit. Dat zou dus betekenen dat het in Windows zelf niet zo eenvoudig in te stellen is (niet met behulp van een registry setting bijvoorbeeld).

Wel is het mogelijk om een Ctrl-Alt-Delete signaal naar Windows te sturen vanuit een service application. Je zou dus een simpel programma kunnen maken (of dat aan iemand vragen die er verstand van heeft), die de scroll lock afvangt en er een Ctrl-Alt-Delete voor in de plaats stuurt. Ik weet niet zeker of een service toetsaanslagen makkelijk kan afvangen (wellicht met een Windows hook), maar het behoort zeker tot de mogelijkheden.

Of het gemakt opweegt tegen een maal per dag twee extra toetsen indrukken, betwijfel ik. ;)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hebben ze daar niet Sticky Keys voor uitgevonden? Of werkt dat bij het inloggen nog niet?

Alle invoer van het keyboard komt bij dezelfde interrupt aan. Ik denk niet dat een service deze key combo kan afvangen. Het eenvoudigst is misschien nog een toetsenbord driver aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Hehehe, najah, ik zal wel eens kijken op download.com ofzo...
Mocht ik iets vinden dan meld ik het wel :) ;)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Misschien kun je ook nog wel wat solderen? >:)

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-12 21:05
-> control panel -> users & passwords -> advanced -> secure boot settings

of doe ik nu te simpel?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 22:59 schreef Koen Rotteveel het volgende:
-> control panel -> users & passwords -> advanced -> secure boot settings

of doe ik nu te simpel?
Noway, gaawe tippie, prob solved :) Had ik zelf eiks moeten kun nen bedenken ;)

• .oisyn
  • Laatst online: 11:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

gewone apps kunnen ctrl+alt+del niet detecteren onder NT kernels (vandaar dat je daarom ook ctrl+alt+del moet intoetsen voor je kan inloggen: "ctrl+alt+del keeps your password secure")

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1