ik download af en toe wel eens een divx filmpie, maar vaak loop ik tegen het probleem aan dat de film (meestal meer dan 1 keer) vastloopt.........het beeld staat vast en het geluid loopt door........om het op te lossen kan je gewoon een klein stukje vooruit spoelen maar ik vind het toch behoorlijk irritant.......weet iemand waar het aan ligt? zijn de rar bestanden beschadigt ofzo (lijkt me niet anders zou die niet uitpakken) of gaat er bij het samenvoegen van de rar bestanden iets fout?
Is gewoon gebeurd tijdens het encoden dan kan er soms iets fout gaan. Je kan het zelf op lossen door die "foute" frames weg te halen met virtualdub maar dat is niet zo makkelijk voor een leek kan je beter gewoon even verder spoelen.
Verwijderd
Kun je met direct stream copy frames er tussenuit vissen dan? Als je moet gaan re-encoden is de lol er snel vanaf.
met direct copy stream lukt het je moet gewoon in virtualdub aangeven dat je de betreffende frame (of frames wil verwijderen en dan testen tot het werkt dus het origineel pas verwijderen op het moment dat je de juiste frame hebt verwijderd.
He dat is eigenlijk vrij eenvoudig.
He dat is eigenlijk vrij eenvoudig.
Verwijderd
Gaat vaak mis, als je bv een keyframe eruit gooit terwijl de volgende daarvan afhankelijke frames nog in de film blijven staan, worden die dus een puinhoop.
Als je een keyframe eruit knipt, dus ook de niet-keyframes tot de volgende keyframe eruit gooien.
Als je een keyframe eruit knipt, dus ook de niet-keyframes tot de volgende keyframe eruit gooien.
Wordt de fout in de encoding meestal op de key-frame gemaakt? Dan moet je de hele stuk tussen keyframes weghalen (vaak 10sec!) Anders kan je gewoon een normale frame deleten en niemand die dan wat merkt.
Pagina: 1