PC prive: hoe en wat bij jullie?

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:59

riffey#4

aka Beever#4

Topicstarter
Er zit bij ons weer een PC prive project aan te komen.
3 jaar geleden hadden we de vorige PC, waarbij je precies uit 1 configuratie kon kiezen. Take it or leave it dus. 56k modem er in terwijl je zelf thuis al ISDN hebt? Jammer, dat modem blijft er in, dat kun je niet ruilen tegen een wat grotere HD...

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat de mogelijkheden bij anderen zijn. Mag je alleen 1 bepaald systeem kiezen, of, in het andere uiterte geval: mag je voor een x bedrag aan computer onderdelen declareren?

Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar het laatste, maar daar hoop ik de baas ook van te kunnen overtuigen.

Mag je, wanneer je alleen een compleet systeem mag kopen, bijbetalen zodat het een PC wordt waar je wat mee kunt?

Kortom: hoe gaat het bij jullie?

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Mijn pa werkt bij de gemeente, die mocht bij welke zaak dan ook een pc uitzoeken, tot een maximum van 5000 gulden.

Hierna een officiele factuur laten zien bij de gemeente, zij zouden het geld dan overmaken naar de winkelier, vervolgens geeft de winkelier een belletje dat we het op konden halen.

In de praktijk is dit anders gegaan, door wat ambtelijke problemen is het geld naar ons gestort, maar dit ter zijde

Dividend for Starters

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Werk zelf in een pjoeterwinkel....

Een aantal bedrijven bied nog steeds maar 1 of 2 kant-en-klare mogelijkheden, of je wil of niet

Een grote groep bedrijven doen zaken met 1 of 2 pjoetertoko's, alwaar je als medewerker zelf kan bepalen wat voor systeem je aanschaft.

Een kleiner deel bied je volledige vrijheid: Zelf weten waar je 't aanschaft.

Let alleen wel ff op de voorwaarden, sommige bedrijven stellen namelijk bv Windows en Office verplicht. (belasting, kunnen ze altijd zeggen dat je m voor werk gebruikt). Ook mag je niet altijd alles aanschaffen.

Het systeem moet richting belastingdienst aantoonbaar zijn als thuiswerk pc. Anders mag t niet eens.

Maar goed, beetje creatief met bonnen en je komt een heel eind.

Gebruiksartikelen, stuurtjes, inktcardriges, multimediazooi enz mag meestal niet. Printers enz wel, want dat is weer nodig voor thuiswerken. (naja,nodig... is iig logischer voor belastingdienst dan een force-feedback stuurtje)

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Bij ons was het ideaal; je mocht voor 5000 piek shoppen. rekening indienen en bij de volgende salarisbetaling zat het geld erbij. Je kon zelfs een renteloos voorschot krijgen van de werkgever.
Uiteraard zat er de eerder genoemde restrictie bij van de racestuurtjes en surroundsetjes maar cd's en zelfs stiften om cd's te beschrijven en een s-VHS kabel zijn wel door de controle gekomen.

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

Kan voor max 2500 Gld een pc aanschaffen 1x per 3 jaar, de rest uit eige zakkie

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Bij mijn vader is het zo dat er elke 3 jaar een nieuwe PC mag worden gekocht (naar keuze) die bedoeld is om thuis te kunnen werken. Dus doen wat hij op kantoor ook doet. F 5000,- maximaal.

Joysticks ed. worden dus niet vergoed.

Dual processor systemen met SCSI en de hele bende ook niet :(. * gcb O+ dual processor met SCSI, heb je dat eenmaal gehad, wil je nooit meer anders

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

voor 5000 piek een computer aanschaffen, en dan gewoon alle rand apparatuur als 1 ding op de factuur zetten

Makerij Hofman

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46

PCR

Trouwens waar ik wel benieuwd naar ben: op wat voor manier betaal je die 5000 gulden terug aan de baas?

Gaat het dmv maandelijkse aftrek van je salaris of zo?

Verwijderd

VRIENDIN WERKT BIJ DE BANK EN IK MOCHT SHOPPEN TOT 5000,-. MAAKTE NIET UIT WAT, SURROUNDSETS EN DURE VIDEOKAARTEN INBEGREPEN...SOFTWARE HOEFDE ER NIET BIJ...WIN XP EN OFFICE XP HAD IK TOEVALLIG ZELF AL... :P

• HeatWave
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Op zaterdag 05 januari 2002 21:27 schreef PDP het volgende:
VRIENDIN WERKT BIJ DE BANK EN IK MOCHT SHOPPEN TOT 5000,-. MAAKTE NIET UIT WAT, SURROUNDSETS EN DURE VIDEOKAARTEN INBEGREPEN...SOFTWARE HOEFDE ER NIET BIJ...WIN XP EN OFFICE XP HAD IK TOEVALLIG ZELF AL... :P
Je capslock staat aan!!!

Ik heb gewoon een PC gekregen van de baas als systeembeheerder zijnde, maar de werknemers hebben een tijdje geleden een PC prive project gehad, en wij zouden die PC's wel ff regelen. Maar het moest een HP Brio zijn :r

Arme Werknemers >:)

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• DynaMikeY
  • Laatst online: 13-08 23:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik mocht kiezen: bij Memo Systems een systeem of onderdelen kopen (daar hadden ze deal mee gesloten), zou werkgever voorschieten, of ergens anders iets kopen, betalen, factuur declareren, en dan terugbetaald krijgen.

Geen restricties met wat je mocht kopen, wel uiteraard de fiscale grens van 5000 gulden niet overschrijden. (ik heb voor 3000 aan onderdelen gekocht)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Elke 3 jaar kunnen wij een ( of meer ) PC's kopen, waarbij geen enkele restrictie geldt met betrekking tot de te kopen hardware. Alles kan en mag, zelfs digitale camera's e.d. is geen enkel probleem :) Ook waar je gaat shoppen maakt helemaal niet uit, als je wilt zelfbouwen ook prima :)

Het bedrag wat vergoed wordt bedraagt echter maximaal f 5.000,-- ( reken zelf maar uit hoeveel Euro dit is :) ) De rest moet uit eigen zak betaald worden.

Die f 5.000,-- wordt, indien je daarom verzoekt, tevoren naar je overgemaakt, je moet echter wel natuurlijk, na de aankoop, de nota indienen.

Terugbetaling kan geloof ik op 16 verschillende manieren waarbij snipperdagen inhouden de meest gekozen oplossing is maar het kan ook bijvoorbeeld met overuren of salarisinhouding van bruto of nettosalaris ( of een combinatie van dit alles). Zoals gezegd 16 verschillende mogelijkheden, er zit dus altijd wel een gunstige oplossing bij.

Verwijderd

Bij mijn vader ging het helemaal makkelijk hij moest 4 vakantie dagen inleveren :)( ook max bedrag van 5000,= )

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

- PC via uitgekozen leverancier voor aantrekkelijk bedrag.
- Laptop via dezelfde leverancier
- 1500,- vrij te besteden, rest tot max van 5000,- wordt afgehouden van bruto maandsalaris.

Enige wat nodig was was een bon op naam.

Heb voor het laatste gekozen en 2x PIII 850 op mijn dual bord geschroeft vorig jaar. Samen met een nieuwe HD en een videokaart zat ik er toen al wel redelijk aan.

de betaler vervuilt

Verwijderd

bij mijn tante op het werk kun je kiezen voor een dell Dimension 4300 ,8200 of een dell inspirion 4100-1000xt laptop. Geld gaat van bruto salaris af verspreid over 3 jaar.

Verwijderd

Heb net een compu besteld. Mocht uitsluitend bij Dixons. En daar heb je als tweaker weinig te zoeken :'(

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 21:43 schreef Miklo1980 het volgende:
Bij mijn vader ging het helemaal makkelijk hij moest 4 vakantie dagen inleveren :)( ook max bedrag van 5000,= )
Dan verdient jouw vader zeker niet slecht :)

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
hehe 4 dagen werken en dan 5000 piek verdienen? of is het al € ? dat zou helemaal tof zijn! :)

zeg waar woont die "pa" van je :P :P :P

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

geen belasting erover betalen is ook wel stoer :) scheelt 50%

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wij hebben 2x per jaar een pc privé project (dat is echt wel beter).

Helaas krijgen we kant en klare systemen. Wilde een NEC notebook kopen, maar ze hadden alleen PB's (zijn ook NEC) maar niet wat ik wilde (geen enkele met een Li-ion batterij en een AMD).

Maar ik kan kiezen uit ongeveer 10 volledige systemen, maar dit moet je weer betalen.
Tijd voor tijd krijg ik ook uitbetaald als ik het niet aan een pc uitgeef, dus dat vind ik veel mooier. (kan ik mijn PC zelf bouwen)

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Na wat gesjoemel mocht mijn pa... dus ik een pc samen stellen. Enige probleem was: De zaak bij wie ik kocht moest ik vooruit betalen, contant kon immers niet. Dat heb ik ook overwonnen en nu staat hier een mooi computertje van <5000

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Hiero mogen we voor 7500 piek pc-gerelateerd materiaal kopen waar we zelf willen. De helft lossen we af in 36 maanden en de andere helft betaalt het bedrijf.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 14:47

talin

ES-MA

ik kreeg net donderdag van mn directeur te horen dat ik voor eind januarie 482 werk/ overuren moest opmaken anders was ik ze kwijt !

dus ik naar bedrijfsbureau , kan ik nog meedoen in dat pc prive project ?

ja hoor tuurlijk , zoek maar uit voor 5000,- piek en lever maar een bonnetje in .

hmmm met 130 uur kon ik dus al een hele mooie laptop kopen !

nu ga ik dus op zoek naar een laptop voor max 5000,- en de rest van de uren ben ik dus kwijt :(

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:57
Bij mijn pa hadden ze de PC-prive verlengt (gelukkig maar want op een van de laatste dagen hield de oude ermee op en konden we net binnen de tijd een nieuwe kopen).

Ze hadden een 4 tal winkels waar je voor max. 5000 gulden een systeem kon kopen. Dixons, RAF, Mycom, ... Ze hadden zelf een aantal systemen per winkel op papier gezet, zodat je een beetje daarop kon orienteren (voor de leken). Mocht geen D-camera of -video zijn en moest ook min. P3 of soortgelijke zijn en windows (of als je op je werk een unix bak had gold deze beperking niet). Een vliegstuur was niet een beperking (voor zover ik nog weet), maar dat zou wel te declareren zijn (mijn pa is ingenieur vliegtuigbouwkunde dus dat zou wel lukken denk ik).
Bij de winkel (dit geval Mycom) gezegd dat het een PC-prive project was. De rekening op laten maken en deze onder naam en personeelsnummer in laten dienen bij het bedrijf/administratie, uiterlijk 2 weken na de afloopdatum van het project.

let the past be the past.

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 22:40 schreef talin het volgende:
ik kreeg net donderdag van mn directeur te horen dat ik voor eind januarie 482 werk/ overuren moest opmaken anders was ik ze kwijt !

dus ik naar bedrijfsbureau , kan ik nog meedoen in dat pc prive project ?

ja hoor tuurlijk , zoek maar uit voor 5000,- piek en lever maar een bonnetje in .

hmmm met 130 uur kon ik dus al een hele mooie laptop kopen !

nu ga ik dus op zoek naar een laptop voor max 5000,- en de rest van de uren ben ik dus kwijt :(
Das klot* , je krijgt dus gewoon je overuren niet uitbetaald ?

Verwijderd

dat is niet volgens de wet, dat innemen van werkuren. even de rechtshulp winkel bezoeken. als je ze niet opmaakt dan moet ie ze uitbetalen, meen ik. ik werk op een school en zelfs de concierges (die moeten officieel overuren als vrije tijd opnemen) krijgen hun uren gewoon uitbetaald. je mag overuren NOOIT zomaar "weg werken" :(

neem je baas en trap m voor z'n ballen.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 14:47

talin

ES-MA

Op zondag 06 januari 2002 13:42 schreef KnetterGek het volgende:
dat is niet volgens de wet, dat innemen van werkuren. even de rechtshulp winkel bezoeken. als je ze niet opmaakt dan moet ie ze uitbetalen, meen ik. ik werk op een school en zelfs de concierges (die moeten officieel overuren als vrije tijd opnemen) krijgen hun uren gewoon uitbetaald. je mag overuren NOOIT zomaar "weg werken" :(

neem je baas en trap m voor z'n ballen.
het is zo , dat je je overuren bij ons vrij kunt opnemen .
maar !! ik werk bij de TD en daar moeten we ook zelf plannen .
dus als ik vrij wil hebben moet iemand anders daar voor invallen .
nu is een week van 60 uur ook geen uitzondering .
dus vandaar ook al die overuren .
overuren kunnen wij maar in een deel ( ik meen 50 uur per maand ) uit laten betalen , en de rest moeten wij opnemen !
dus ik ben al blij dat ik de kans krijg om er iets mee te doen , zoals een pc prive project .
het is deze week de eerste week van et jaar en heb al 18 overuren gedraait .
volgende week krijg ik mijn eigen huis maar dan heb ik ook 3 weken vrij , probeer dat maar eens bij een andere baas te regelen .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Hoe vind je de regeling bij mij:

bruto uurloon x 2(:9~) x 9 adv dagen (=3 dagen per jaar);
rest tot 5000,- (2270 EUR) bruto/netto; alles meer dan 5000,- netto verrekenen.

Ik mag overal shoppen, ook losse onderdelen, als ik de bonnen (met btw) maar inlever. Ze willen ook wel vooraf op rekening betalen, eerst factuur laten zien.

Best wel ok toch?

Verwijderd

ik mag m'n adv dagen inleveren(13 pj)alleen moet ik minimaal 1/3 van m'n dagen ergens anders voor gebruiken.
een adv dag is waard je bruto salaris x 0.607%= uurloon x 8 = waarde adv dag.
daarnaast mag ik nog snipperdagen inleveren en ik mag
natuurlijk ook nog een gedeelte van m'n bruto loon inleveren.
het max is f5000,- ik moef bij 1 zaak kopen maakt niet uit welke, en bij powerline krijg ik zelfs nog eens 5 of 10% extra korting. Maar ik ga alles kopen bij comptech, incl. oc spullen want daar doen ze geloof ik niet zo moeilijk over:9~

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 08:58
ik heb voor de zomer mijn monitor via pc prive gekocht
werk ook in een pjoeterwinkel en mocht dus kopen voor inkoop met fiscaal voordeel en met aftrek van mn vakantie uren. :)
kwam erop neer dat ik tegen inlevering van mn
vakantie(geld) (had het toch uit laten betalen) met bijbetaling van +/- 700 piek een 22" iiyama trinotron heb staan *D

• dexx
en ieder bedrijf heeft weer zn eigen regels voor pc-prive projecten.. ik zie die mensen dagelijks en altijd moet t weer anders.
soms moet je gewoon 1 pc kopen en soms mag je m zelf bouwen.
ff navragen op t bedijf.

• riffey#4
  • Laatst online: 17-08 14:59

riffey#4

aka Beever#4

Topicstarter
Allemaal bedankt, ik ga dit 's afdrukken en aan de baas laten zien.
En Dexx: elk bedrijf is anders, maar daarom wilde ik juist weten WAT er bij andere bedrijven mogelijk is.

Ik wil liever niet weer met 1 standaard PC afgescheept worden.

Verwijderd

heb voor 5 mille te besteden in 3 jaar. Het maakt niet wat ik koop als ik maar een bon heb :) en ik hoef niet alles direkt te besteden, zo nu en dan koop ik weer eens een onderdeeltje :P

• dexx
Op maandag 07 januari 2002 00:25 schreef riffey#4 het volgende:
elk bedrijf is anders, maar daarom wilde ik juist weten WAT er bij andere bedrijven mogelijk is.

Ik wil liever niet weer met 1 standaard PC afgescheept worden.
alles, als je maar een bonnetje hebt.
en het ligt er ook aan hoeveel moeite het bedrijf wil doen om aan de fiscus duidelijk te maken dat je die pc/onderdelen/geforce3 ook echt nodig hebt voor je werk.
als het bedijf geen zin heeft in rompslomp met de mensen die al ons geld afpakken dan doen ze gewoon 1 pc voor iedereen. hoeven ze maar 1 keer uit te leggen waarvoor alles is.

Verwijderd

Bij ons bedrijf was (4-2001) het heel mooi geregeld.

- 1e optie via Paradigit die 1 Duron / Celeron en 2 Thunderbird / Pentium III configuraties had (dus 6 configuraties) met diverse opties (meer geheugen, scanner, printer, brander, grotere / plattere monitor enz.). Ter waarde van max. fl 5000.- Afin keuze zat.

- 2e optie stel zelf een pc samen bij een erkende zaak naar keuze van max. fl 5000.-

Perfect geregeld zo. De configuraties van Paradigit waren heel mooi en tegen concurerende prijzen.
Ik heb me zelf elders een pc samengesteld maar wat ik begrepen heb van collega's heeft Paradigit het allemaal mooi verzorgt.

Op deze manier is het een echte aanrader. *D
Pagina: 1