Webhostingbedrijfje opzetten..

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

• airwalker_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10-2022
Ik heb hier al een beetje gezocht naar advies maar heb tot nu toe nix kunnen vinden...

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik wil namelijk een klein hostingbedrijfje opzetten, doormiddel van een resellerprogramma met een ander bedrijf die alles host en regt, zodat mensen met weinig geld die een eigen domein willen met wat ruimte zich bij mij kunnen aanmelden.

Iemand ideeen?
Alvast bedankt!

PS. je kunt me ook altijd mailen op airwalker_nl@hotmail.com

Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 01:08
uhhhhhhhhh denk niet dat dat trekt meer

er zijn er al meer dan genoeg >:)

Verwijderd

wil je dit uit idiologie ? Het valt niet mee toch iets te verdienen aan mensen met weinig geld, en dat is wel noodzaak.. De hosting is een typische vechtmarkt, de aanbieders rollen over elkaar heen! Qua kosten valt het allemaal wel mee, je moet een server hebben natuurlijk, die (waarschijnlijk) co-locaten maar dan ben je dus al "in bedrijf".. Sluit een deal met een Collegabedrijf (ik weet er wel 1) over de domein ellende, maak afspraken over dns en fallback dan ben je al redelijk onder de pannen.

Kosten minimaal 1 server (19" / 2 tot 4 U) (~ Euro 1250,- ?)
Colocation kost ca. euro 75,- /maand; inclusief 20 of 25 GB traffic.
Plaatsen 1 malig ~ Euro 100,-
Domeintjes inkoop ca. ~ Euro 15,-

Ook zo beginnen kan leuk zijn :
Neem zelf 10 pakketten af voor Euro ~ 5,- per stuk/per maand bij bijvoorbeeld www.deheeg.nl en verkoop dat gewoon door voor Euro <whatever>. Je startkosten zijn dan minimaal, er is alleen 1 MAAR en dat is dat het een jaar contract is. Je zit dus altijd vast aan de 10*12*E5= Euro 600,- per jaar. Je hebt dan wel lekker 10 maanden om te kijken of je je eigen server opgooit, en of de hosting iets voor je is
(ik doe het ook, maar wou dat ik er niet aan was begonnen :) )
Succes!

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 20:25 schreef airwalker_nl het volgende:
Ik heb hier al een beetje gezocht naar advies maar heb tot nu toe nix kunnen vinden...

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik wil namelijk een klein hostingbedrijfje opzetten zodat mensen met weinig geld een eigen domein met wat ruimte kunnen kopen.
Geloof me; tegenwoordig kom je echt niet ver als bedrijf zijnde als je het moet hebben van je prijzen die zo laag zijn.
Nope, je zult eerder door kwaliteit uit moeten blinken door een goede service, after-sales en andere acties.

Of je moet natuurlijk komen met een heel andere kijk op hosten! :)

• airwalker_nl
Eej Snars heb je ICQ of MSN dat praat wat beter :D

En die deheeg.nl is wel erug duur zeg!! je moet ook nog per domein dokken :(

Ik maak nu websites voor mensen en die hebben een domein etc nodig... daardoor kwam ik op het idee om ze zelf maar is te gaan hosten

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 21:16 schreef airwalker_nl het volgende:
Eej Snars heb je ICQ of SN dat praat wat beter :D

En die deheeg.nl is wel erug duur zeg!! je moet ook nog per domein dokken :(
Erg duur ? 100 piek per maand voor 10 hostingpakketjes ? Das bijna voor niets als je er maar tussen de 5 en 30 klanten voor hebt, voor dat geld kun je zelf niet eens hosten lijkt mij. Domeintje betaal je daar idd Euro 35 voor das wel vet (bij mij Euro 27,50 inclusief b.t.w.) Oeps das reklame :D

• airwalker_nl
hehe maar hoeveel MB had 1 klant?

Verwijderd

een domein voor 27,50 euro ? das wel ergg duur ?
maar deheeg is goedkoop als je niet veel wil.. wij zaten daar ook en geloof mij goedkoop is duurkoop :(

er zijn bedrijven die mischien 5 gulden duurder zijn maar uiteindelijk beter en soms mischien nog wel sneller

Verwijderd

:Z

Een jongen geboren in 1986 (!) heeft een droom, hij wil een hosting bedrijfje beginnen, hij zit nog op school en denkt dat hij een goed bedrijfje kan beginnen terwijl die 30 uur van de 40 urige werk week op school zit. Hij vindt het geen probleem dat ie nevernooit geen garanties kan bieden over uptime, want tijden zijn examens kan die natuurlijk geen hd'tje gaan verwisselen als die gecrasht is. Daarbij is het uiteraard ook niet van belang dat er al 1001 hostbedrijf(jes) zijn en je dus wel met een zeer fantastisch concept moet komen waar de voorgaande 1001 bedrijfjes nog niet op zijn gekomen als je er nog geld uit wil slaan.

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 21:48 schreef snars het volgende:

[..]

Oeps das reklame :D
nee das spam

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter, leuk en idealistisch dat je een hoster wilt worden.
Echter word toch wel een beetje het volgende als vuistregel gehanteerd;
"Als je op GoT moet vragen wat voor kennis en hardware je nodig hebt om hoster te worden, kun je het plan beter ui je hoofd zetten"
No offence offcourse, maar 't is de realiteit.

Verder wil ik iedereen verzoeken goed na te denken voordat je iets post. Zoals bekemn zitten we niet op spam te wachten, en ook niet op flames over provider X zuigt enz. enz.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

The King Has Spoken.
Op zondag 06 januari 2002 13:06 schreef Kertje het volgende:

Een jongen geboren in 1986 (!) heeft een droom, hij wil een hosting bedrijfje beginnen, hij zit nog op school en denkt dat hij een goed bedrijfje kan beginnen terwijl die 30 uur van de 40 urige werk week op school zit. Hij vindt het geen probleem dat ie nevernooit geen garanties kan bieden over uptime, want tijden zijn examens kan die natuurlijk geen hd'tje gaan verwisselen als die gecrasht is. Daarbij is het uiteraard ook niet van belang dat er al 1001 hostbedrijf(jes) zijn en je dus wel met een zeer fantastisch concept moet komen waar de voorgaande 1001 bedrijfjes nog niet op zijn gekomen als je er nog geld uit wil slaan.

• airwalker_nl
hehe 0wkeej jullie hebben gelijk :P ik zet het wel uit me hoofd :D Maar me idee was niet om een groot hostingbedrijf te worden maar alleen dat ik zelf domeinen kan reggen en beheren... Dit is handig voor de websites die ik maak.

Verwijderd

jouw probleem is dat je dus ook de hosting en het domein voor je klanten wil regelen , zoek een affiliate :) , strijk per verkocht pakket een commisie op , :) hjet is makkelijker , veiliger . je moet alleen een goed accoordje met een bedrijf sluiten :)

• airwalker_nl
je bedoelt een resellerprogramma ofzo? daar heb ik ook al voor gekeken maarjah met welk bedrijf :?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 15:27

jep

Denk dat er geen bedrijf is die daar helemaal geen zin in heeft. Kijk gewoon eens rond.. op www.webhosters.nl kun je misschien wat vinden. :)

Mail ze en zeg wat je wilt.. het is voor hun gewoon een klant die meer klanten meeneemt. Hooguit wat meer werk ;)

Verwijderd

je moet natuurlijk ook verstand van de zaken hebben.

er is niets erger dan de clueless webhosters die maar wat doen en dat daar de klant de dupe van wordt.

Als je er verstand van had dan kwam je niet met zo'n topic aan zetten op GoT.

Verwijderd

Ik zie dat je topics hebt gepost met betrekking op apache onder windows.
Nu heb ik niets tegen op apache maar wel als dat onder windows draait, bij een webhosting die probeert zijn producten te verkopen.

• airwalker_nl
neej maar mijn vraag was eigenlijk, dat ik domeinen kan reggen allemaal onder een account en ze kan beheren...

en het lijkt me ook niet verstandig als ik nu een hostingbedrijfje ga beginnen *D
Ik kijk nu al op webhosters.nl :)

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 15:56 schreef airwalker_nl het volgende:
je bedoelt een resellerprogramma ofzo? daar heb ik ook al voor gekeken maarjah met welk bedrijf :?
zou niet weten wie jou wil hebben, als je deheeg al te duur vindt... de echte goede hosters zijn al snel 10 a 20% duurder dan die jij al te duur vindt.

check ook ff www.webselect.nl

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 19:44 schreef Kertje het volgende:

[..]

zou niet weten wie jou wil hebben, als je deheeg al te duur vindt... de echte goede hosters zijn al snel 10 a 20% duurder dan die jij al goedkoop vindt.

check ook ff www.webselect.nl
En geloof me: Kertje weet waar hij het over heeft! ;)
Of niet? :7

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 19:45 schreef Popular het volgende:

[..]

En geloof me: Kertje weet waar hij het over heeft! ;)
Of niet? :7
uiteraard 8-)

• airwalker_nl
LoL

Verwijderd

naja, een drietal ex klasgenoten hebben in 1999 hun eigen hostingprovider begonnen met server et all..

Ik weet alleen nu niet hoe het financieel met ze gaat, ik weet wel dat ze alweer gemerged zijn met een webdev. compagnietje.

http://www.web2all.nl/

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 15:27

jep

spammediesamspam :z

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:58
Op zondag 06 januari 2002 22:19 schreef Masta-T het volgende:

http://www.ikbeneenspammer.nl/
Daar moet je zeker niet zijn... bedrijf zet zijn hosting prijzen niet eens online.

Verwijderd

Het gaat hier om iemand van 15 jaar en hij heeft geen budget voor de hosting die hij zoekt, dan kan hij nog lang doorzoeken

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry jongens, deze gaat op slot.
Het loopt aan de ene kant uit op een HK draadje, en aan de andere kant word er spam gepost waar we vervolgens op gaan zitten flamen.
Zitten we nit op te wachten.
Het spijt me.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.