Win Xp remote desktop connection

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 10:30
Ik heb 2 pc's in een netwerk beide werkend onder win Xp.
Ik wil nu de een beheren vanaf de ander.
Ik krijg echter geen toegang

Wie kan me uitleggen hoe ik dit moet instellen met user/administrator accounts.

Ik krijg nu de opmerking dat de local accounts mischien niet genoeg rechten hebben (of zoiets :?)

ik heb de help gebruikt vanuit windows maar kom daar niet verder mee . :(

(nu probeer ik dit terwijl ik op beide computers aangemeld ben als administrator b.t.w. ik kan ook geen network drive mappen dit waarschijnlijk door hetzelfde probleem)

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:11

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Heb je al ingestelt dat je computer remote desktop connections accepteerd ?

Rechts klikken op My computer en dan Remote bekijken :D :D :D :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• jp73
Ja , dat staat aangevinkt
echter als ik dan select remote users klik dan is de lijst waaruit je de remote users kiest leeg
als ik dan op add klik krijg ik een nieuw venster waarin staat 'select this object type' (Users) en daaronder 'From this location' en daar staat alleen de computer waar ik op dat moment aan het werk ben dus niet de computer vanwaar ik deze computer remote wil bedienen
als ik dan op de optie 'locations' klik komt er 'select de locations you want to search' en dan weer wordt alleen de computer weergegeven waar ik op werk :?

Verwijderd

Niet zo moeilijk doen:

Gewoon Remote connection opstarten
IP adres of naam PC intikken
Opties aanklikken
Naam/wachtwoord ingeven
Connect drukken

Spelen met die handel

• jp73
The Client could not connect to the computer

Remote connections might not be enabled or the computer might be too busy to accept new connections.
It is also possible that network problems are preventing your connection.

Please try again connecting later.if the problem continues to occur ,contact your administrator.

Tjah als ut so simple was........ :(

• Pu1sar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
Op maandag 07 januari 2002 09:40 schreef jp73 het volgende:
Remote connections might not be enabled or the computer might be too busy to accept new connections.
It is also possible that network problems are preventing your connection.
heb ik ook problemen mee gehad, bij mij was het probleem dat ik alleen remote kon inloggen met user-accounts die een password ingesteld hadden :( grrrr

Radeon X800 kickin' ass!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
.....Spyro is ook een dag bezig geweest om dit een beetje werkend te krijgen.....

Ja, dat van die passwords dat klopt. Ik heb het iig niet zonder PW aan de praat gekregen.

En over de user waarmee je wilt inloggen:
Als je op PC1 wil inloggen vanaf PC2 moet je op PC1 een gebruiker aanleggen (met een PW dus). Als je dan vanaf PC2 aanlogt, gebruik je deze gebruiker. Je moet deze dan ook toevoegen als mogelijke gebruiker voor remote desktop.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Gewoon inloggen als Administrator met bijbehorend password.

Hoeft de gebruiker alleen maar een bevestiging te geven op het moment dat je wilt inloggen.

Oh ja: ook nog even de laatste XP update voor Remote Connection halen bij Microsoft.

Ik ga er wel van uit dat je op zijn minst dat hebt geinstalleerd....

• Spyro_the_Dragon
Op maandag 07 januari 2002 12:10 schreef Snuffie het volgende:
Hoeft de gebruiker alleen maar een bevestiging te geven op het moment dat je wilt inloggen.

Oh ja: ook nog even de laatste XP update voor Remote Connection halen bij Microsoft.

Ik ga er wel van uit dat je op zijn minst dat hebt geinstalleerd....
Twee vragen:
Vraag 1: Er is een gebruiker aangelogd op de host. Vanaf een andere PC wil je aanloggen op de host. Nu krijg je eerst op de client een melding en dan op de host een melding dat degene op de host moet afloggen. Is er een manier om dit te vermijden?? (maw gebruiker op de host wordt automatisch afgelogd)

Vraag 2: Laatste XP update voor remote desktop???

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 14:03 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:

[..]

Twee vragen:
Vraag 1: Er is een gebruiker aangelogd op de host. Vanaf een andere PC wil je aanloggen op de host. Nu krijg je eerst op de client een melding en dan op de host een melding dat degene op de host moet afloggen. Is er een manier om dit te vermijden?? (maw gebruiker op de host wordt automatisch afgelogd)

Vraag 2: Laatste XP update voor remote desktop???
gewoon windows update draaien bij programma's en alle critical updates downloaden

• Spyro_the_Dragon
Iemand een antwoord op vraag1?

Verwijderd

Antword op vraag 1: Nee, is niet te voorkomen.
Al heb ik meegemaakt dat de melding na ongeveer 10 sec. automatisch verdwijnt en je als Admin alsnog de PC kan overnemen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je moet als je, naar mijn zeggen ook op jouw Xp een account aanmaken, met dezelfde Gebruikersnaam en wachtwoord waar JIJ mee aanlogt op die andere computer

mijn Computer is ThaNetRunner met wachtwoord blaat
mijn 2decomputer is ThaRoaddy met wachtwoord welkom.

dan zet je in Xp beide accounts Dus op PC1 accountnaam van pc2 en in pc2 jouw account naam. met wachtwoord.

dan kan je op beide pc's jouw user invoegen voor Remote gedoe in dat plekje waar je al geweest bent

• jp73
ik kan nu wel van de server de client remote bedienen andersom (wat ik wil) lukt nog niet :(

effe kijken of ik alle updates heb .......

Verwijderd

dit probleem heb ik ook, schijnt dat je dan op de server (in mijn geval XP) maar 1x tegelijk ingelogd kunt zijn....
Moet te voorkomen zijn denk ik?? Dus vanaf client inloggen op server, en op server gewoon ingelogd zijn...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 22:00:
dit probleem heb ik ook, schijnt dat je dan op de server (in mijn geval XP) maar 1x tegelijk ingelogd kunt zijn....
Moet te voorkomen zijn denk ik?? Dus vanaf client inloggen op server, en op server gewoon ingelogd zijn...
Het ids mogelijk maximaal een sessie te gebruiken XP. Lokaal en remote tezamen :) Met een beetje zoeken, op termen als "XP remote desktop aantal sessies" had je dat imo ook best kunnen vinden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Zie sanfranjake. Een beetje verdiepen in de materie had deze kick weer voorkomen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.