Toon posts:

Beginner in C (niet C++): tips, programmas, ... !

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Avond allemaal,

Gisteren zijn we in de school begonnen met het aanleren van C (dus niet C++, dat is voor hiera). Om ermee te beginnen, gaan we het dus benaderen volgens een imperatieve benadering. Vorig trimester hebben we java aangeleerd, weer volgens de imperatieve benadering. Die voorkennis heb ik dus al (samen met php, wat ik zelf aangeleerd heb).

Nu vroeg ik mij af of jullie handige sites, tips, programmas, tools, .. hadden voor mij, die nuttig kunnen zijn voor een absolute C-newbie :) Zelf gebruiken wij Ms. visual studio 6.0 c++ als compiler. Hij is wel "oke", maar ik vind hem wat overdreven voor wat wij het gebruiken: simpele codes maken en dat compilen. Alternatieven?

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen, ik begin er alvast met alle moed aan :7

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
www.bloodshed.net En dan de C++ IDE, het is nog steeds een C++ compiler, maar veel kaler dan VC++, maar toch nog wel code syntax highlighting en de essentiële dingetjes.

Dus: http://www.bloodshed.net/devcpp.html

Verder, kijk is op www.programmingtutorials.com

Verwijderd

Er zijn er zat in Linux, maar op wat voor school zit jij dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 20:13 schreef The - DDD het volgende:
www.bloodshed.net En dan de C++ IDE, het is nog steeds een C++ compiler, maar veel kaler dan VC++, maar toch nog wel code syntax highlighting en de essentiële dingetjes.
Bedankt, ik ga hem onmiddellijk uittesten. Ik hou wel van kracht & eenvoud :)

• The - DDD
Hij gebruikt nu VC++, dus wat zullen ze draaien.... Precies Win32.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 20:14 schreef robbinh het volgende:
Er zijn er zat in Linux, maar op wat voor school zit jij dan?
Ik ben van België, dus ik twijfel of je de school kent: Limburgs Universiteir Centrum (afkorting van LUC). Ik volg de richting informatica/kennistechnologie, eerste jaar.

Ik draai windows trouwens, hoewel we op school voor java via een shell op linux java programmeerden.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

In 't begin is C goed te doen als je al wat geprogrammeerd hebt.

De taal zelf is niet echt moelijk, met een goed boek en wat lessen kom je al een heel eind.

't moeilijke is dat ze je op school meestal pdrachten laten maken die meer je kennis van wiskunde toetsen dan de beheersing van de taal zelf. Tenminste bij ons was dat zo na een aantal weken, heeft dan vrijwel niks met C te maken, maar opzich is C best goed te leren.

Wij gebruik ook nog gewoon de ouderwetse Borland C++ compiler in DOS daarvoor. Gaat toch m 't leren van de taal, waarin je dat doet maakt niet echt veel uit...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Wat is er eigenlijk mis met VC? zeker als je wndtabs en Visual assist er bij hebt is het een heerlijke ontwikkel omgeving!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:59

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op zaterdag 05 januari 2002 20:19 schreef Yarvieh het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met VC? zeker als je wndtabs en Visual assist er bij hebt is het een heerlijke ontwikkel omgeving!
Er gaat niks boven VI en GCC :)
Maar volgens mij ging het de topic starter er om dat ie VC een beetje overdrvicen vond voor "simpele" (commandline?) programma's.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• The - DDD
Waar haal ik die twee vandaan? Waar in de opties, waar op het net?

• The - DDD
De C library is niet helemaal volgens de standaard.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 20:18 schreef LiquidSilver het volgende:
...
't moeilijke is dat ze je op school meestal pdrachten laten maken die meer je kennis van wiskunde toetsen dan de beheersing van de taal zelf. Tenminste bij ons was dat zo na een aantal weken, heeft dan vrijwel niks met C te maken, maar opzich is C best goed te leren.
...
Inderdaad, dat was bij ons bij java ook zo: eerst "snel" aanleren van de syntax van de taal (meeste mocht je zelf doen), en dan moeilijke oefeningen op het "zoeken van het algoritme". Verlengstuk van wiskunde dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 20:23 schreef The - DDD het volgende:

[..]

Wil'k ook wel weten :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Volgens mij kun je Visual Studio.NET beta 2 nog steeds wel ergens gratis legaal vandaan halen...?

Werkt als een tiet... zelfs beta 2 crasht al minder vaak dan VC6 SP5.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 22:27 schreef curry684 het volgende:
Volgens mij kun je Visual Studio.NET beta 2 nog steeds wel ergens gratis legaal vandaan halen...?

Werkt als een tiet... zelfs beta 2 crasht al minder vaak dan VC6 SP5.
Daar ga ik eens naar op zoek, bedankt :)

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 20:23 schreef The - DDD het volgende:
WndTabs & Visual Assist

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Op de site van Borland (http://www.borland.com) kun je ook, tussen de antieke software zoals deze genoemd wordt, de oude Turbo C compiler downloaden. Deze is nog onder dos, wat in principe geen probleem op zou moeten leveren. Het voordeel van deze compiler is dat deze ook onder het echte dos draait, zonder de 32 bit windows omgeving. Je hoeft alleen maar een wachtwoord aan te vragen, geheel vrijblijvend zonder eisen of ander gezeik. En dan ergens naar download -> antieke software ofzo gaan. Hij is iets groter dan een mbtje en hij is zeer de moeite waard. Ik heb met een boek in die compiler gewerkt, en al zijn de sneltoetsen een beetje raar, hij compiled wel heel goed en snel.

Suc6

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Verder is nog een hele goede website met source codes:
http://www.planet-source-code.com
Wederom moet je een wachtwoord aanvragen als je bepaalde dingen op deze site wilt doen, maar ook weer gratis :)
Ik kijk er zelf best vaak, staan sources op voor C, C++, C#, Javascript, Visual Basic, Perl etc.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 22:43 schreef cobratbq het volgende:
...
Bedankt voor je 2 vorige replies! Ik ga ze meteen nakijken! :)

Een andere vraag: is er een online C/C++ manual, waar alle mogelijk codes/functies staan, samen met syntaxtis/semantiek/voorbeelden. Zo'n beetje als de PHP manual dus?

• curry684

curry684

Op zaterdag 05 januari 2002 22:27 schreef curry684 het volgende:
Op het randje van legaal, gelukkig aan de goeie kant daar het een publiek gratis verstrekte beta betreft, als je via Grokster even zoekt op 'Visual Studio.net' krijg je wel een paar hits. 240Mb dus ik hoop niet dat je een modempje hebt ;)

Als je dat niet lukt wil ik 'm wel ff op een private-FTP zetten.

ps. imho is deze post legaal omdat het zoals ik stel een publiek gratis verstrekte beta is (ik kreeg 'm zelf op DVD cadeau bij een maandblad). Mocht een modje hier anders over denken pleur deze post dan maar weg.

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

DiEana: Een andere vraag: is er een online C/C++ manual, waar alle mogelijk codes/functies staan, samen met syntaxtis/semantiek/voorbeelden...

Ik ben tot de dag van vandaag zoiets nog niet tegengekomen. Dé plek om te zoeken is msdn en natuurlijk ook google, daarnaast zijn de unix manuals ook erg handig voor de library functies.

Zodoende zal je aan behoorlijk wat informatie kunnen komen. Alleen jammer dat het niet allemaal op een plek staat zoals php.net, moet zeggen dat php toch wel een van de beste manuals/naslagwerken heeft imo.

• 845
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 13:53

845

In de help van borland c++ staan erg veel voorbeelden enzo, hier zal je denk ik wel veel aan hebben (had ik wel iig:)). Voor de namen van standaardfuncties moet je gewoon nadenken. De standaarden zoals printf en scanf enz.. ken je waarschijnlijk al

• curry684

curry684

Op zaterdag 05 januari 2002 23:30 schreef stylee het volgende:
Zodoende zal je aan behoorlijk wat informatie kunnen komen. Alleen jammer dat het niet allemaal op een plek staat zoals php.net, moet zeggen dat php toch wel een van de beste manuals/naslagwerken heeft imo.
Als je een los geinstalleerde MSDN library gebruikt staat daar wel degelijk alle info over Win32, standard C++ library en C++ syntax bij elkaar. In principe nooit meer iets anders nodig.

Lullig genoeg is de CD/DVD-versie echter een betaald onderdeel van een MSDN-subscription en kun je die dus nergens downloaden. Met de MSDN Library moet je echter knap ver kunnen komen wat betreft de Win32 API.

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Hier een paar online C referenties/cursussen.

http://www.acm.uiuc.edu/webmonkeys/book/c_guide/

http://www.cs.cf.ac.uk/Dave/C/CE.html

http://www.ping.be/~pcoleman/techinfo/Cursus_C/

En blijf ver weg van MSDN kutzooi, das helemaal niks.

• curry684

curry684

Op zondag 06 januari 2002 00:56 schreef Sponz het volgende:
Dank voor het delen van deze gefundeerde objectieve mening... :?

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 23:40 schreef curry684 het volgende:
Lullig genoeg is de CD/DVD-versie echter een betaald onderdeel van een MSDN-subscription en kun je die dus nergens downloaden.
De platform SDK (welke wel gratis te krijgen is) en msdn overlappen elkaar op win32 gebied behoorlijk, en het zoekt een stuk sneller/makkelijker in de offline versie :Y)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op zaterdag 05 januari 2002 23:40 schreef curry684 het volgende:

Lullig genoeg is de CD/DVD-versie echter een betaald onderdeel van een MSDN-subscription en kun je die dus nergens downloaden. Met de MSDN Library moet je echter knap ver kunnen komen wat betreft de Win32 API.
Hoe het met de VC++ en C++ documentatie zit weet ik niet, maar de platform SDK documentatie (dus de WIN32 API, opengl, directx en nog vele andere API's) kun je iig wel in een offline formaat downloaden (compiled html)

.edit: zucht... Yarvieh moest weer persee eerder zijn :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Sorry!! O+

• curry684

curry684

Op zondag 06 januari 2002 01:05 schreef OiSyN het volgende:
Hoe het met de VC++ en C++ documentatie zit weet ik niet, maar de platform SDK documentatie (dus de WIN32 API, opengl, directx en nog vele andere API's) kun je iig wel in een offline formaat downloaden (compiled html)
Klopt, ik had het inderdaad over de gehele library... daar hij zichzelf als 'absolute C-newbie' beschrijft lijkt het me wel handig om de VC++ en vooral C++ docs erbij te hebben :Y)

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Op zondag 06 januari 2002 00:59 schreef curry684 het volgende:

[..]

Dank voor het delen van deze gefundeerde objectieve mening... :?
Alsof Visual Studio.NET beta 2 on-topic is hier. Ga lekker buiten spelen knul.

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 02:13 schreef Sponz het volgende:
Ga lekker buiten spelen knul.
Ben je altijd zo vriendelijk of heeft curry684 je iets vreselijks misdaan :?

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Op zondag 06 januari 2002 02:17 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Ben je altijd zo vriendelijk of heeft curry684 je iets vreselijks misdaan :?
Wat moet iemand die C wil leren met MSDN, C++, VC++, Winapi ????

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 02:24 schreef Sponz het volgende:
Ik heb het ook gewoon geleerd met VC en MSDN hoor? alles wat je weten wilt en meer staat er in, en in VC zit ook nog eens een praktishe debugger dus geweldig voor de beginnende programeur lijkt me?!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Op zondag 06 januari 2002 02:28 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Ik heb het ook gewoon geleerd met VC en MSDN hoor? alles wat je weten wilt en meer staat er in, en in VC zit ook nog eens een praktishe debugger dus geweldig voor de beginnende programeur lijkt me?!
Nee, vooral dat 'meer' is niet handig voor iemand die begint. C is gelukkig nog een goeie standaard, helaas (gewoonlijk) denkt MS daar anders over. MSDN verneukt standaards.

• curry684

curry684

Op zondag 06 januari 2002 02:39 schreef Sponz het volgende:
Nee, vooral dat 'meer' is niet handig voor iemand die begint. C is gelukkig nog een goeie standaard, helaas (gewoonlijk) denkt MS daar anders over. MSDN verneukt standaards.
Je bent nogal aan het flippen over niets. Die jongen wil C leren, en de beste legaal gratis C compiler met IDE is VS.net beta 2. Eveneens de beste debugger zoals Yarvieh ook zegt.

Als je iets in Windows wil doen heb je Win32 docs nodig. De enige (enigszins) betrouwbare en alomvattende zijn die van Microsoft zelf: de SDK's (die je ook nodig hebt om dingen te ontwikkelen) en de MSDN library.

In de MSDN library staat de complete taal C ook uitgelegd. Ze verneuken geen standaarden: MS interpreteert ze soms wat ruim in VC++. Op de plekken waar dit het geval is meldt de documentatie altijd netjes:
--- Microsoft Specific ---

Dus als je onconstructief bezig wil zijn, rot dan op naar een ander topic terwijl wij hier die jongen proberen te helpen okee?

[edit]
Speciaal voor Sponz iedere referentie naar C++ verwijderd.

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Op zondag 06 januari 2002 02:51 schreef curry684 het volgende:

[..]

Je bent nogal aan het flippen over niets. Die jongen wil C++ leren, en de beste legaal gratis C++ compiler met IDE is VS.net beta 2. Eveneens de beste debugger zoals Yarvieh ook zegt.

Als je iets in Windows wil doen heb je Win32 docs nodig. De enige (enigszins) betrouwbare en alomvattende zijn die van Microsoft zelf: de SDK's (die je ook nodig hebt om dingen te ontwikkelen) en de MSDN library.

In de MSDN library staan de complete talen C en C++ ook uitgelegd. Ze verneuken geen standaarden: MS interpreteert ze soms wat ruim in VC++. Op de plekken waar dit het geval is meldt de documentatie altijd netjes:
--- Microsoft Specific ---

Dus als je onconstructief bezig wil zijn, rot dan op naar een ander topic terwijl wij hier die jongen proberen te helpen okee?
Lul niet zo dom.
Topic titel: Beginner in C (niet C++): tips, programmas, ... !

Je sig staat me ook niet aan....

• curry684

curry684

Op zondag 06 januari 2002 02:24 schreef Sponz het volgende:
Ik was het bijna vergeten te zeggen maar VC++ is ook een fully functional C-compiler. Kwestie van de file niet een .cpp maar een .c extensie geven. Gaat ie spontaan klagen over 'unknown keyword class' en by-reference parameters en zo.

Also, de hele WinApi is in essentie C en geen C++. Daarom beginnen de windows-includes ook allemaal op deze manier:
code:
1
2
3
#ifdef __cplusplus
extern "C" {
#endif

Bijna alsof het voor C bedacht is zou je denken...

• curry684

curry684

Op zondag 06 januari 2002 02:54 schreef Sponz het volgende:
Lul niet zo dom.
Je sig staat me ook niet aan....
ROFL, ben je ongesteld of zo? :Z

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Op zondag 06 januari 2002 02:56 schreef curry684 het volgende:

[..]

Also, de hele WinApi is in essentie C en geen C++. Daarom beginnen de windows-includes ook allemaal op deze manier:
code:
1
2
3
#ifdef __cplusplus
extern "C" {
#endif

Bijna alsof het voor C bedacht is zou je denken...
De winapi is C. Geen credits wat dat betreft voor MS hoor, dat hebben zij nl. niet bedacht.

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Je bent erbij cury. Je hebt je post veranderd. DIE JONGEN WIL C LEREN EN GEEN C++.

• curry684

curry684

Op zondag 06 januari 2002 03:09 schreef Sponz het volgende:
Je bent erbij cury. Je hebt je post veranderd. DIE JONGEN WIL C LEREN EN GEEN C++.
Dat had ik om 02:58 al gedaan, en er zelfs netjes bijvermeld dat het op jouw verzoek was.

Maarruh als je toch posts aan het teruglezen bent, lees dan even de topicstarter z'n post om 22:46 terug, waar ie om een C/C++ manual vraagt... daar begon de verwarring toe te slaan.

Overigens blijft alles wat ik gezegd heb even correct, of je het nu over C of C++ hebt...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

alsof je in VC++ geen C kan coden :z

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Je bent erbij cury. Je hebt je post veranderd.
Mag ik zo onbeleefd zijn te vragen hoe oud u bent? U vertoont het gedrag van 'n klein kind momenteel. maar ik kan er naast zitten natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle tips jongens! (en geen ruzie maken hoor, iedereen bedoelt het hier goed volgens mij)

Ik ga er weer werk van maken .. zeker nu :)

Nogmaal: cool, errug cool! :7

PS: dit is wel een mooie reference-topic geworden: je vindt er veel links+informatie in terug over de courante compilers/editors.. leuk! :9

Verwijderd

De compiler der compilers :) : GCC!!!
(DJGPP = gcc port voor DOS)

http://www.delorie.com/djgpp

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 07:59

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zaterdag 05 januari 2002 20:10 schreef DiEana het volgende:
Avond allemaal,

Gisteren zijn we in de school begonnen met het aanleren van C (dus niet C++, dat is voor hiera). Om ermee te beginnen, gaan we het dus benaderen volgens een imperatieve benadering. Vorig trimester hebben we java aangeleerd, weer volgens de imperatieve benadering. Die voorkennis heb ik dus al (samen met php, wat ik zelf aangeleerd heb).

Nu vroeg ik mij af of jullie handige sites, tips, programmas, tools, .. hadden voor mij, die nuttig kunnen zijn voor een absolute C-newbie :) Zelf gebruiken wij Ms. visual studio 6.0 c++ als compiler. Hij is wel "oke", maar ik vind hem wat overdreven voor wat wij het gebruiken: simpele codes maken en dat compilen. Alternatieven?

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen, ik begin er alvast met alle moed aan :7
Ik neem aan dat als je later C++ krijgt dat met VS c++ 6.0 gaat doen dan is een overstap naar 'n alternatieve compiler extra rompslomp nu kan je alvast wennen met C aan de IDE van de C++ compiler. je krijgt later toch C++ met die compiler.

Als je MS Office / word 'hebt en je wilt 'n beetje typen dan zoek je toch ook niet voor 'n lichtere alternatieve bv MS works .

Je kan dan lekker door schalen.

Als je later c++ links wil laten liggen of visual progameren en/of OOP daarbij ook wil laten links liggen en je wil focussen op pure C dan is een andere compiler wel gewenst maar niet dringent nodig.
Of je wilt crossplatform bezig zijn dus ook buiten win32. dan is een alternatieve compiler wel op z'n plaats.
Anders is het zonde van je tijd.

Ik gebruik MS VC++ en doe er niks visuals mee maar wel c++ en ook geen MFC, in iedergeval nog niet.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 14:41 schreef SuperG het volgende:

[..]

...
Ik vind die MS compiler vooral zo onhandig omdat je steeds een workpace moet aanmaken, en dat hij gaat "flippen" als ik een nieuw "programmatje" wil aanmaken in diezelfde workspace waar ik de vorige oefening mee bezig was.

Maar voor de rest heb je eigenlijk wel gelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 13:45 schreef 4of10 het volgende:
De compiler der compilers :) : GCC!!!
(DJGPP = gcc port voor DOS)

http://www.delorie.com/djgpp
ff downen hoor :) Bedankt!

• SG

SG

Hier een paar online C referenties/cursussen.

http://www.acm.uiuc.edu/webmonkeys/book/c_guide/

http://www.cs.cf.ac.uk/Dave/C/CE.html

http://www.ping.be/~pcoleman/techinfo/Cursus_C/

Komt over als flamen en sommigen krijgen rode oortjes.
Alsof Visual Studio.NET beta 2 on-topic is hier. Ga lekker buiten spelen knul. Nee, vooral dat 'meer' is niet handig voor iemand die begint. C is gelukkig nog een goeie standaard, helaas (gewoonlijk) denkt MS daar anders over. MSDN verneukt standaards.
Dit is anti MS en het wordt nu persoonlijk als respons van anderen op je eerdere "flamig"reply
De winapi is C. Geen credits wat dat betreft voor MS hoor, dat hebben zij nl. niet bedacht.
Je hebt iets tegen MS dat is dus nu erg duidelijk.

En ook tegen iedereen die MS gebruikt blijkbaar.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• SG

SG

Op zondag 06 januari 2002 14:45 schreef DiEana het volgende:

[..]

Ik vind die MS compiler vooral zo onhandig omdat je steeds een workpace moet aanmaken, en dat hij gaat "flippen" als ik een nieuw "programmatje" wil aanmaken in diezelfde workspace waar ik de vorige oefening mee bezig was.

Maar voor de rest heb je eigenlijk wel gelijk :)
Het is dan misschien beter om elk nieuw programmatje in z'n eigen directory en workspace te draaien. Dan invoegen in 'n bestaande. Ten minste als het onafhankelijke proggies zijn.

Dacht dat dat pas nodig is als je in team verband aan modulen( DLL Lib's) van een groter geheel werkt indien met behulp van source safe en visual modeller (C++) maar dat is denk ik niet van toepassing in jouw geval.

Gewoon static linked op zichzelf staand appje is dat allemaal overkill.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 15:08 schreef SuperG het volgende:

[..]

Het is dan misschien beter om elk nieuw programmatje in z'n eigen directory en workspace te draaien. Dan invoegen in 'n bestaande. Ten minste als het onafhankelijke proggies zijn.

Dacht dat dat pas nodig is als je in team verband aan modulen( DLL Lib's) van een groter geheel werkt indien met behulp van source safe en visual modeller (C++) maar dat is denk ik niet van toepassing in jouw geval.

Gewoon static linked op zichzelf staand appje is dat allemaal overkill.
Inderdaad, voor te beginnen vind ik het vet "overkill" met al dat project/workspace gedoe.

Houdt niet weg dat ik er moet mee leren werken, want binnen een paar weken beginnen we met "project" werk, en dan heb je dus wel die workspaces/projecten nodig, omdat iedere persoon aan een aparte code gaat werken.

Bedankt voor de uitleg! :)

Verwijderd

Het is even zoeken, maar als je vindt wat je hier zoekt is het best een goede reference hoor !

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 23:11
Op zaterdag 05 januari 2002 20:24 schreef The - DDD het volgende:

[..]

De C library is niet helemaal volgens de standaard.
in VC is de C90 library wel, en de C++ niet volgens de standaard. De C99 library ontbreekt volledig, en die komt er ook nooit volledig in ( MS gaat C niet meer ondersteunen ).

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1